Switch to mobile version. Augšup

Infotelpa

Uzņēmējiem

  • Kā uzņēmumam efektīvāk plānot izdevumus?

    Kā uzņēmumam efektīvāk plānot izdevumus?

    Ir daudz lietu, ko uzņēmumam grūti paredzēt. Tāpēc vērts veltīt nedaudz laika, lai izpētītu, kā efektīvāk plānot ikdienas tēriņus.

    Lasīt vairāk

  • Ārpakalpojumu izmantošana: par un pret

    Ārpakalpojumu izmantošana: par un pret

    Ārpakalpojumu izmantošana maziem un vidējiem uzņēmumiem dažkārt var būt vienīgais veids, kā maksimāli efektivizēt ikdienas darbību un virzīties uz izaugsmi. Vai tas ir labākais risinājums visos gadījumos?

    Lasīt vairāk

  • Kādu kredītu uzņēmumam izvēlēties īstermiņa mērķiem?

    Kādu kredītu uzņēmumam izvēlēties īstermiņa mērķiem?

    Teju katrā uzņēmumā pienāk brīdis, kad turpmākai attīstībai nepieciešamas investīcijas, kuru pašiem nav. Risinājumi var būt dažādi – sākot no valsts atbalsta programmām, beidzot ar privāta investora piesaisti. Ja nauda nepieciešama ātri un summa nav liela, vērts papētīt banku piedāvājumu.

    Lasīt vairāk

  • Uzņēmuma budžeta plāns – lai laicīgi paredzētu sarežģījumus

    Uzņēmuma budžeta plāns – lai laicīgi paredzētu sarežģījumus

    Budžeta plāna izveide ļauj ne tikai identificēt pašreizējo situāciju un izvirzīt mērķus turpmākajam gadam, bet arī jau laikus apzināt iespējamos sarežģījumus un risinājumus. Esam apkopojuši kādam jau zināmas un kādam pavisam jaunas lietas, kas atvieglos budžeta plānošanu.

    Lasīt vairāk

  • Kā piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbībai

    Kā piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbībai

    Uzņēmējdarbības sākšana ir nopietns lēmums, un daudzi jaunie uzņēmēji meklē dažādus finansējuma avotus izlolotās idejas pārvēršanai realitātē. Taču finansējums ir nepieciešams ne tikai jaunpienācējiem uzņēmējdarbībā.

    Lasīt vairāk

  • 7 veidi, kā uzņēmumam augt desmit reizes ātrāk

    7 veidi, kā uzņēmumam augt desmit reizes ātrāk

    Arī tad, ja produkts vai pakalpojums ir tradicionāls, uzņēmums savu apgrozījumu var palielināt desmitkārtīgi, pateicoties eksponenciāla biznesa modeļa ieviešanai, tā uzskata  biznesa modeļu inovāciju eksperts no Nīderlandes Patriks van der Pīls.

    Lasīt vairāk

  • Kā mazajā biznesā nepalaist garām nevienu klientu

    Kā mazajā biznesā nepalaist garām nevienu klientu

    Ja jūsu bizness ir pavisam neliels, tas nenozīmē, ka jums jāatsakās no iespējas piesaistīt klientus, kas skaidru naudu līdzi nenēsā.

    Lasīt vairāk

  • Revolūcija skaņas pasaulē

    Revolūcija skaņas pasaulē

    Latvijas uzņēmuma Sonarworks klientu vidū ir nopietni mūzikas profesionāļi, arī vairākkārtēji Grammy balvas saņēmēji, kam uzņēmuma radītā programma ļauj vienkāršā veidā tik galā ar iepriekš sarežģīti risināmām skaņas problēmām.

    Lasīt vairāk

  • Izglītība, ko veido skolēni un vecāki

    Izglītība, ko veido skolēni un vecāki

    Bez atgriezeniskās saites izglītības iestādēm nav viegli izvērtēt, kur būtu vajadzīgi uzlabojumi vai pārmaiņas. Ernests Jenavs to pamanīja un kopā ar Jāni Strodu un Jāni Gribustu nolēma radīt produktu, kas ļautu vienkāršā veidā atgriezenisko saiti iegūt un izmantot.

    Lasīt vairāk

  • Latvijas ekotehnoloģija iekaro pasauli

    Latvijas ekotehnoloģija iekaro pasauli

    “Ir pārliecinoša sajūta, ka esmu savā īstajā vietā,” saka Solvita Kostjukova, ekotehnoloģiju uzņēmuma Alina vadītāja, kas iepriekš uzkrājusi pieredzi arī darbā ar zinātniskajiem projektiem.

    Lasīt vairāk

  • Uzņēmēju iespējas ir lielākas, nekā ambīcijas

    Uzņēmēju iespējas ir lielākas, nekā ambīcijas

    Lai gan uzņēmēju aptauja atklāj optimisma mazināšanos, kas saistīts ar nepilnībām valsts pārvaldē un nodokļu politikā, izaugsmes temps tomēr galvenokārt atkarīgs no pašiem uzņēmējiem.

    Lasīt vairāk

  • Ātrāki norēķini gan pircējam, gan tirgotājam

    Ātrāki norēķini gan pircējam, gan tirgotājam

    Ikvienam ir pazīstama vilšanās sajūta, kas rodas, kad redzi pie veikala kases uzrakstu “Kartes nepieņemam!”, bet skaidras naudas makā nav. Bieži vien šādā situācijā pircējs pat atstāj preci uz letes un aiziet uz citu veikalu. Maksājumu karšu lasītājs ļauj nezaudēt potenciālos klientus.

    Lasīt vairāk

  •  Latvijas lauku uzņēmēji ir konkurētspējīgi

    Latvijas lauku uzņēmēji ir konkurētspējīgi

    Iekšzemes kopprodukts (IKP) pērn Latvijā kāpis par diviem procentiem, tomēr lauksaimniecībā pievienotā vērtība mazinājusies. Varam sevi mierināt un pat slavēt, ka salīdzinājumā ar 2004. gadu darba ražīguma kāpums* šajā nozarē starp citām ES dalībvalstīm ir trešais visaugstākais – 68%.

    Lasīt vairāk

  • Ar latvisko gēnu un eksporta jaudu

    Ar latvisko gēnu un eksporta jaudu

    Latvijas sabiedrības attieksme pret lauksaimniecību un lauku uzņēmējiem ir neviennozīmīga, un pastāv viedoklis, ka zemniekiem labumi gandrīz krīt no debesīm, jāprot tikai paņemt. Tajā pašā laikā Latvijā audzētās lauksaimniecības kultūras pārstrādātā veidā un kā izejvielas pārdod 165 valstīs. Vai to var uzskatīt par veiksmes stāstu?

    Lasīt vairāk

  • SEB aptauja: lielo uzņēmumu noskaņojums pārsvarā pozitīvs

    SEB aptauja: lielo uzņēmumu noskaņojums pārsvarā pozitīvs

    SEB bankas veiktā aptauja liecina, ka neskatoties uz globāli neskaidro politiski ekonomisko klimatu, Baltijas valstu lielo uzņēmumu finanšu direktori raugās uz nākamo gadu pozitīvi. Tomēr ir arī jomas, kas rada bažas. Iepazīstinām jūs ar galvenajām aptaujas atziņām.

    Lasīt vairāk

  • Auto līzings jaudīgākam biznesam

    Auto līzings jaudīgākam biznesam

    Daudzu uzņēmumu darbs pavisam burtiski nekust ne no vietas, kamēr nav nopirkts automobilis. Izvēloties transportlīdzekli uzņēmumam, dabiski rodas jautājums, kāds auto kompānijai būtu vispiemērotākais. Kā izvēlēties auto iegādes finansējumu, lai tas būtu piemērots, izdevīgs un drošs?

    Lasīt vairāk

  • Kreditēšanas izaugsme atkarīga no ārējiem faktoriem

    Kreditēšanas izaugsme atkarīga no ārējiem faktoriem

    Kreditēšanas apjomi Latvijā gan privātpersonu, gan uzņēmumu sektorā aug lēni, tomēr diezgan stabili. Jārēķinās, ka arī tuvākajā nākotnē attīstības tempu lielā mērā turpinās noteikt ārēji faktori – no tā, cik labi tiem pielāgosimies, arī būs atkarīga izaugsme.

    Lasīt vairāk

  • Bizness bez kredītkartes – kā auto bez riteņiem

    Bizness bez kredītkartes – kā auto bez riteņiem

    Biznesa vajadzības ir dažādas, un daudzās no tām kredītkarte būs īstais palīgs. Turklāt runa nav tikai par lielām kompānijām, bet arī par mazo un vidējo biznesu.

    Lasīt vairāk

  • Uzdevums no viltus priekšnieka

    Uzdevums no viltus priekšnieka

    Ne vienmēr e-pasta vēstule no Jūsu uzņēmuma finanšu direktora ar lūgumu veikt steidzamu pārskaitījumu nozīmē, ka viņš to patiešām vēlas.

    Lasīt vairāk

  • Būvniecības nozare – sadrumstalota un sezonāla

    Būvniecības nozare – sadrumstalota un sezonāla

    Pēdējo gadu laikā būvniecības nozare Latvijā piedzīvojusi gan spēcīgu kritumu finanšu krīzes ietekmē, gan nelielu kāpumu, kam šobrīd atkal seko lejupslīde.

    Lasīt vairāk

  • Uzņēmumu pieprasījums pēc finansējuma mērens

    Uzņēmumu pieprasījums pēc finansējuma mērens

    Par kreditēšanas politiku, Eiropas Centrālās bankas īstenoto politiku un uzkrājumiem privātajos pensiju fondos intervijā laikrakstam Diena stāsta SEB grupas prezidente un izpilddirektore Annika Falkengrēna. Sarunā piedalās arī SEB bankas Latvijā valdes priekšsēdētāja Ieva Tetere.

    Lasīt vairāk

  • Digitālās pārmaiņas skar visus uzņēmumus

    Digitālās pārmaiņas skar visus uzņēmumus

    Digitalizācija nereti tiek uzskatīta par kaut ko tālu un neaizsniedzamu, tomēr ir skaidrs, ka viss notiek daudz ātrāk, nekā mēs domājam, un digitālās pārmaiņas jau šobrīd ietekmē visus uzņēmumus.

    Lasīt vairāk

  • Timons Dejongs: digitalizētajā pasaulē pieaug cilvēcisko attiecību vērtība

    Timons Dejongs: digitalizētajā pasaulē pieaug cilvēcisko attiecību vērtība

    Gadiem ilgi lielie uzņēmumi ir centušies digitalizēt itin visu. Vienlaikus jaunāko pētījumu rezultāti liecina par pieaugošu klientu neapmierinātību ar pārlieku digitalizāciju – cilvēki vēlas runāt ar dzīviem cilvēkiem, skaidro Whetston Strategic Foresight vadītājs Timons Dejongs.

    Lasīt vairāk

  • Uzņēmējdarbība laukos atšķiras ar tīru gaisu

    Uzņēmējdarbība laukos atšķiras ar tīru gaisu

    Vai lauksaimniecība var būt nopietns augošs bizness? Atbilde ir – noteikti, ja vien lauku vide un darbi ir sirdij tuvi. Spilgts piemērs ir zemnieku saimniecība “Āboliņi” Kuldīgas pusē, kuru vada Mārtiņš Āboliņš ar tēvabrāļa Anda Āboliņa atbalstu.

    Lasīt vairāk

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.