Atbalsts kredītņēmējiem
Apzināmies savu lomu ne tikai izaugsmes laikā, bet arī sarežģītākos brīžos. Tāpēc sniedzam atbalstu kredītņēmējiem, kas izrādījās kritiski svarīgs gan 2008. gada krīzes seku pārvarēšanā, gan Covid-19 pandēmijas laikā, gan ir pieejams arī šobrīd.

Esam sagatavojuši risinājumus situācijām, kad radušās grūtības veikt jebkāda veida SEB bankas vai SEB līzinga kredītmaksājumus:
Labvēlības periods jeb kredītbrīvdienas
Labvēlības periods jeb kredītbrīvdienas ir iespēja uz laiku atlikt kredīta pamatsummas maksājumu, saglabājot esošos līguma nosacījumus. Šajā laikā ir jāturpina maksāt tikai procentu maksājumi.
Kredītmaksājuma atmaksas termiņa pagarinājums
Kredītmaksājuma atmaksas termiņa pagarinājums ir iespēja samazināt ikmēneša aizdevuma maksājumu, jo tiek atlikts kredīta beigu termiņš. Lai gan šādi tiek samazināts pamatsummas maksājums, ikmēneša procentu maksājums paliek nemainīgs.
Kredītmaksājuma atmaksas grafika maiņa
Kredītmaksājuma atmaksas grafika maiņa tiek piedāvāta situācijā, kad kredītam ir noteikts dilstošais aizdevuma atmaksas veids (pamatsummas maksājums ir noteikts vienāds visa aizdevuma atmaksas laikā, savukārt procentu maksājums kredīta sākumā ir lielāks un ar laiku samazinās, ņemot vērā kredīta atlikumu). Šis risinājums paredz mainīt kredīta atmaksas veidu uz vienādo grafiku (kopējais aizdevuma maksājums ir noteikts vienāds līdz procentu likmes maiņas periodam).
Kur un kā var pieteikties atbalsta risinājumiem?
Nepieciešams aizpildīt pieteikumu attiecīgajām izmaiņām. Tas izdarāms internetbankas sadaļā “Kredīti/Līzingi” – “Mani kredīti”, spiežot uz “Pieteikties labvēlības periodam”. Ja šis pieteikums nav pieejams, nepieciešams aizpildīt pieteikumu izmaiņām, izvēloties “Citas izmaiņas”.
Kā noskaidrot, vai ir piešķirts atbalsts?
Saņemot pieteikumu, bankas darbinieki sazināsies ar klientu, lai informētu par grozījumu īstenošanu. Līguma grozījumi, ja tādi būs nepieciešami, tiks ievietoti internetbankā, lai klients varētu tos parakstīt.
Jāņem vērā
Nonākot grūtībās pildīt kredītsaistības, svarīgākais ir savlaicīgi uzrunāt banku un meklēt risinājumus. Noteikti nevajag gaidīt, kad situācija vēl vairāk pasliktinās un tiek kavēti maksājumi. Tāpēc aicinām sazināties ar mums – kopīgi atradīsim piemērotāko risinājumu.