Privātuma politika (PDF)
Privātuma politika spēkā no 28.06.2025 (PDF)
Satura rādītājs
Vispārīgie jautājumi
Ievads
Dati
Kādus Jūsu datus mēs apstrādājam
Kādi ir Jūsu datu apstrādes pamati
Kādiem mērķiem mēs apstrādājam Jūsu datus
Datu apstrāde
Kur mēs iegūstam Jūsu datus
Kādās valstīs mēs apstrādājam Jūsu datus
Cik ilgi mēs glabājam Jūsu datus
Kādus datu apstrādes principus mēs ievērojam
Kam mēs nododam Jūsu datus
Automatizēta lēmumu pieņemšana
Jūsu tiesības
Kādas ir Jūsu tiesības
Kā Jūs varat izmantot savas tiesības
Kā nepilngadīgas personas var izmantot savas tiesības
Citi jautājumi
Datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija
Privātuma politikas termiņš un grozījumi
Personas datu apstrāde SIA “SEB līzings”
Personas datu apstrāde SEB Life and Pension Baltic SE
Vispārīgie jautājumi
Ievads
Šajā Privātuma politikā (turpmāk – “Politika”) mēs sniedzam Jums vispārēju informāciju par SEB Latvija veikto fizisko personu datu apstrādi. Papildus jautājumu gadījumā aicinām Jūs sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu, kura kontaktinformācija norādīta Politikas 13. nodaļā.
Pamatinformāciju par konkrēto datu apstrādi iekļaujam pakalpojuma līgumos, informatīvos paziņojumos, kā arī citos ar konkrēta pakalpojuma sniegšanu saistītos dokumentos. Tāpat informāciju varam sniegt atsevišķi – ar paziņojumiem internetbankā, e-pastā vai sociālajos medijos. Informāciju Jums var sniegt arī mūsu darbinieki, sniedzot mutisku skaidrojumu vai aicinot iepazīties ar dokumentos norādīto informāciju.
Mūsu mājas lapā seb.lv ir pieejama informācija par sīkdatņu izmantošanu mūsu tīmekļa vietnēs un aktuālā Politikas redakcija.
Mēs apstrādājam Jūsu personas datus saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu (ES) 2016/679 (turpmāk – “VDAR”), Fizisko personu datu apstrādes likumu un citiem normatīvajiem aktiem. Šajā Politikā tiek izmantoti VDAR lietotie jēdzieni.
Mēs nepārtraukti attīstītām savu darbību un pilnveidojam Jums sniegtos pakalpojumus. Tādēļ mēs varam laiku pa laikam mainīt un papildināt šo Politiku. Būtisku izmaiņu gadījumā mēs Jūs informēsim, atbilstoši 14.nodaļā noteiktajam, izmantojot mūsu mājas lapu, pasta pakalpojumus, e-pastu, internetbankas ziņojumos vai citā mūsu izvēlētā veidā.
Jūs (kā datu subjekts) – fiziska persona, kuras personas datus mēs apstrādājam. Datu subjekts var būt esošs, bijušais vai potenciāls klients, tai skaitā, nepilngadīga persona, viņa pārstāvis, ģimenes loceklis, galvinieks, nodrošinājuma sniedzējs, apdrošinājuma ņēmējs, apdrošinātā persona, apdrošināšanas polises vai pensiju plāna labuma guvējs, mantinieks, patiesā labuma guvējs, mūsu sadarbības partnera pārstāvis vai darbinieks un citi.
SEB Latvija jeb mēs esam SEB uzņēmumi Latvijā – SEB Grupai piederoša juridiska persona ar juridisko adresi Latvijā. SEB Latvija ietver AS “SEB banka”, SIA “SEB līzings”, AS “SEB atklātais pensiju fonds”, IP AS “SEB Investment Management” Ieguldījumu pārvaldes akciju sabiedrība SEB Life and Pension Baltic SE. Ar SEB Latvija varam apzīmēt katru atsevišķi vai visus minētos uzņēmumus kopā.
SEB Grupa ir Skandinaviska Enskilda Banken, AB (publ.), uzņēmums, kas dibināts Zviedrijā, kā arī tam tieši vai pastarpināti piederošas juridiskās personas ar visām to filiālēm.
Pārzinis – fiziska vai juridiska persona, kas viena pati vai kopīgi ar citiem nosaka personas datu apstrādes nolūkus un līdzekļus. Attiecībā uz mūsu veikto personas datu apstrādi pārzinis ir attiecīgā SEB Latvija juridiskā persona, ar kuru esat saistīts. Tas nozīmē Jums vai personai, kas saistīta ar Jums, piemēram, Jūsu darba devējs vai organizācija, kuru pārstāvat:
- ir vai ir bijušas līgumattiecības vai pirmslīgumiskās attiecības, vai
- kuras pakalpojumus plānojat izmantot, izmantojat vai esat izmantojis.
Parasti SEB Latvija uzņēmumi veic personas datu apstrādi kā atsevišķi pārziņi. Atsevišķos gadījumos starp SEB Grupas uzņēmumiem Baltijā (AS “SEB banka”, AB SEB Bankas un AS SEB Pank) var pastāvēt koppārziņu attiecības. Piemēram, attiecībā uz dažu IT sistēmu uzturēšanu un klientu atbalsta jautājumu risināšanu SEB bankas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā rīkojas kā koppārziņi. Tās kopīgi nosaka datu apstrādes mērķus un līdzekļus.
SEB Latvija kontaktinformācija atrodama šeit.
Dati
Kādus Jūsu datus mēs apstrādājam
- Mēs apstrādājam šādas personas datu kategorijas:
- vispārīgos personas un identifikācijas datus. Tādus kā vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzimšanas datumu, personu apliecinošu dokumentu datus, ieskaitot dokumenta kopiju, vecāku pārstāvības tiesības, informāciju par apgādājamiem un citus datus;
- kontaktinformāciju – telefona numuru, elektroniskā pasta adresi, kontaktadresi un citus datus;
- datus par Jūsu uzvedības paradumiem vai darbībām mūsu tīmekļa vietnēs. Piemēram, datus par to, kad un kur notika piekļuve mūsu internetbankai, mobilajai lietotnei, tīmekļa vietnei un citām elektroniskajām platformām. IP adreses un citus saistītos datus;
- datus par Jūsu zināšanām finanšu jomā, piemēram, izglītību, zināšanām un pieredzi ieguldījumu jomā;
- datus par Jūsu veiktajiem darījumiem, saņemtajiem pakalpojumiem SEB Latvija ietvaros. Piemēram, bankas kontu numuri, maksājumu rīkojumi, maksājumu instrumenti, kā arī ar tiem veiktās darbības. Skaidras naudas iemaksas un izņemšana, tostarp darījumi bankomātos, pieprasījumi, sūdzības, informācija par līguma izpildi un tamlīdzīgi dati;
- finanšu datus. Tādus kā līdzekļu un aktīvu izcelsmi, nodokļu rezidences valsti, maksājumu dokumentus, finanšu saistības, maksājumu disciplīnu. Aktīvu veidus un to vērtības, ieskaitot finanšu instrumentus un darījumus ar tiem. Datus par nodrošinājumu, kredītvēsturi, kredītspēju, Jūsu izdevumiem un ienākumiem, finanšu un investīciju mērķiem, riska toleranci, darījumiem kontā un tamlīdzīgus datus;
- datus saistībā ar Jūsu ekonomisko darbību – informāciju par Jūsu darba vietu, nodarbinātību, Jūsu saimniecisko vai komerciālo darbību, darījumu partneriem, ienākumu stabilitāti, kā arī informāciju par citiem Jūsu peļņas avotiem;
- audio un video datus, piemēram, vizuālo novērošanu, video un audio ierakstus reizēs, kad Jūs apmeklējat mūsu klientu apkalpošanas vietas vai sazināties ar bankas darbiniekiem. Fotogrāfijas un videoierakstus, kas tiek uzņemti, kad Jūs kļūstat par SEB Latvija klientu, izmantojot mobilo lietotni;
- biometrijas datus, kad tiek veikta klienta pirmreizēja attālināta identifikācija, izmantojot mobilo lietotni;
- veselības datus – piemēram, saistību dzēšanas programmas, ALTUM garantiju programmas, studējošo kreditēšanas ietvaros. Veselības datu apstrāde apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanas ietvaros aprakstīta Politikas 16. nodaļā.
Savas pamatdarbības ietvaros īpašas kategorijas personas datus regulāri apstrādā vienīgi SEB Life and Pension Baltic SE. Tomēr arī citi SEB Latvija uzņēmumi var apstrādāt šādus Jūsu datus, ja Jūs atklājat tos mūsu pakalpojumu ietvaros. Piemēram, lai piešķirtu labvēlības periodu kredīta pamatsummas atmaksai, mūsu lēmumu balstīsim uz Jūsu iesniegto informāciju. Šādu personas datu sniegšana var būt arī kā obligāts priekšnoteikums atsevišķu pakalpojumu saņemšanai.
- Mēs saņemam personas datus par ar Jums saistītajām personām, piemēram::
- juridiskajiem pārstāvjiem, kas darbojas uz attiecīgā pilnvarojuma vai cita pamata;
- apdrošināšanas sabiedrībām;
- personām, ar kurām Jūs veicat savstarpējus norēķinus;
- līgumpartneriem un līgumu dalībniekiem;
- patiesā labuma guvējiem;
- Jūsu aizdevējiem, kreditoriem;
- Jūsu ģimenes locekļiem;
- apdrošināšanas polises vai pensiju plāna labuma guvējiem;
- mantiniekiem;
- politiski nozīmīgām personām un viņu ģimenes locekļiem.
- Mēs varam saņemt Jūsu personas datus, ja esat saistīti ar mūsu klientiem – juridiskajām personām. Piemēram, ja Jūs esat attiecīgās juridiskās personas:
- vadītājs;
- akcionārs, dalībnieks;
- valdes vai citas pārvaldes institūcijas loceklis;
- pārstāvis, kas rīkojas saskaņā ar attiecīgu pilnvarojumu vai esat norādīts kā kontaktpersona;
- patiesais labuma guvējs;
- darbinieks, kuram tiek nodrošināta apdrošināšana vai līdzekļu iemaksa pensiju plānā.
Kādi ir Jūsu datu apstrādes pamati
Mēs apstrādājam Jūsu personas datus turpmāk minētajos gadījumos:
- Jūs esat izteicis interesi saņemt mūsu piedāvāto pakalpojumu, noslēgt līgumu vai esat noslēdzis līgumu ar SEB Latvija. Šādā gadījumā mēs apstrādājam Jūsu personas datus tik ilgi, kamēr Jūs saņemat mūsu pakalpojumus vai līgums ir spēkā. Atkarībā no sniegtajiem pakalpojumiem šo pamatu var apvienot ar citiem personas datu apstrādes pamatiem.
- Jūs esat devis savu piekrišanu personas datu apstrādei. Politikas 10. nodaļā aprakstīta kārtība personas datu apstrādes piekrišanas atsaukšanai.
- Personas datu apstrāde tiek pieprasīta vai pieļauta normatīvajos aktos. Šādos gadījumos mēs apstrādājam Jūsu personas datus, ja tas ir mūsu pienākums vai tiesības, kas izriet no normatīvajiem aktiem. Piemēram, izpildīt prasības noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā.
- mūsu leģitīmo interešu nodrošināšanai, tādu kā:
- lai nodrošinātu Jums piemērotus un modernus pakalpojumus, uzlabotu mūsu pakalpojumu kvalitāti un saprotamību. Piemēram, lai pilnveidotu un attīstītu drošus attālināto pakalpojumu sniegšanas kanālus - tīmekļa vietni, internetbanku, mobilo lietotni un citus;
- lai uzturētu un izmantotu vienotas iekšējās informācijas tehnoloģiju sistēmas un klientu datu bāzes;
- lai nodrošinātu mūsu darbības konsekvenci un ilgtspēju;
- lai aizstāvētu mūsu tiesiskās intereses, prasījumus. Piemēram, celtu prasības tiesā un veiktu citas tiesiskās darbības ar mērķi izvairīties no zaudējumiem vai mazināt tos;
- lai uzraudzītu un izvairītos no prettiesiskām darbībām. Piemēram, mēs apstrādājam mūsu izsniegtu maksājumu karšu vai citu maksājumu līdzekļu lietošanas datus, lai atklātu to neautorizētu lietošanu;
- lai aktualizētu vai pārbaudītu Jūsu personas datus. Piemēram, iegūstam Jūsu personas datus no dažādiem valsts uzturētiem reģistriem.
Ja Jūs neiesniedzat savus personas datus, kas nepieciešami līguma noslēgšanai vai izpildei, vai kuru apstrādi paredz normatīvo aktu vai līguma prasības, mēs nevaram sniegt Jums savus pakalpojumus.
Kādiem mērķiem mēs apstrādājam Jūsu datus
Mēs apstrādājam Jūsu personas datus šādiem galvenajiem mērķiem:
- mūsu pakalpojumu sniegšanai;
- mūsu tiesību aizstāvēšanai;
- mārketinga vajadzībām;
- risku identificēšanai, novērtēšanai, dokumentēšanai un pārvaldīšanai;
- mūsu un mūsu klientu īpašuma aizsardzībai;
- mūsu saimniecisko un administratīvo aktivitāšu veikšanai;
- mūsu atbilstības normatīvo aktu prasībām nodrošināšanai.
Pakārtoti galvenajiem mērķiem, mēs apstrādājam Jūsu personas datus šādiem apakšmērķiem:
Lai varētu Jūs identificēt. Mēs apstrādājam Jūsu vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzimšanas datumu, personas identifikācijas dokumenta datus, kā arī izgatavojam un glabājam šī dokumenta kopiju. Ja iespējams, veicam arī šī dokumenta automatizētu pārbaudi Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Fizisko personu reģistrā. Ja nepilngadīgā persona tiek identificēta neklātienē, tad Fizisko personu reģistrā mēs pārbaudām arī nepilngadīgās personas dabisko aizbildņu (vecāku) tiesības pārstāvēt nepilngadīgo personu.
Juridisku personu pārstāvji var arī tikt identificēti citās SEB bankās Baltijā. Šīs bankas veic identifikāciju kā datu apstrādātāji.
Ja Jūs sākotnēji identificējaties neklātienē, izmantojot SEB Latvija mobilo lietotni, tad šīs identifikācijas pamatā ir Jūsu biometrijas datu apstrāde. Tā izpaužas kā Jūsu iesniegto foto un video attēlu analīze. Šie dati uzskatāmi par biometrijas datiem tikai uz brīdi, kad tie tiek apstrādāti ar īpašiem tehnoloģiskiem līdzekļiem, kas atļauj personas identitātes noteikšanu pēc biometrijas parametriem. Pēc šādas apstrādes biometrijas dati ilgtermiņā netiek glabāti. Tomēr mēs varam glabāt foto attēlus, kas tika izmantoti šādai biometrijas pārbaudei, balstoties uz citiem tiesiskiem pamatiem un mērķiem. Piemēram, personu apliecinoša dokumenta kopijas glabāšana normatīvo aktu prasību izpildei.
Lai sniegtu Jums pakalpojumus, izvērtētu Jūsu pieteikumus pakalpojumiem un pienācīgi izpildītu mūsu līgumsaistības un normatīvajos aktos noteiktos pienākumus. Mēs apstrādājam Jūsu vispārīgos personas un identifikācijas datus, kā arī datus saistībā ar Jūsu kontiem, līgumiem un citiem darījumiem. Mēs apstrādājam arī datus, ko saņemam, kad izmantojat mūsu pakalpojumus, produktus vai saņemat mūsu konsultācijas dažādos kanālos. Atsevišķos gadījumos šī mērķa ietvaros mēs varam apstrādāt arī datus par Jūsu veselību. Piemēram, ja fakts par grūtniecību ir kāda pakalpojuma vai atvieglojuma priekšnoteikums, vai tas ietekmē izvērtējumu attiecībā uz kredītsaistību labvēlības perioda piešķiršanu.
Mēs arī apstrādājam un glabājam Jūsu personas datus, kuru kategorijas iepriekš nav iespējams paredzēt, bet kurus Jūs pēc saviem ieskatiem sniedzat mums savstarpējas sadarbības ietvaros. Piemēram, iesniedzot brīvā formā sagatavotu iesniegumu labvēlības perioda piešķiršanai kredīta pamatsummas atmaksai. Šādā situācijā attiecīgos personas datus mēs apstrādāsim, jo mūsu pieņemtais lēmums balstīsies uz Jūsu iesniegto informāciju.
Lai novērstu tehniska rakstura nepilnības un pārbaudītu, kāpēc pakalpojuma sniegšana netika pabeigta. Šie ir gadījumi, kad esat izrādījuši interesi saņemt mūsu pakalpojumus, bet neesat kļuvuši par mūsu klientu. Piemēram, identificējoties neklātienē, izmantojot mobilo lietotni, bet neizejot uzņemšanas procedūru līdz galam. Šādā gadījumā mēs apstrādājam, tai skaitā, uz noteiktu laiku turpinām glabāt Jūsu personas datus. Personas datu apstrādes pamats ir mūsu leģitīmā interese pārbaudītu iemeslu, kādēļ uzņemšana nenotika un, ja nepieciešams, pabeigt uzņemšanu klātienē.
Lai novērtētu mūsu produktu, tostarp ieguldījumu produktu un produktu, kas saistīti ar finanšu instrumentiem, piemērotību un atbilstību Jūsu interesēm. Lai sniegtu Jums ieguldījumu konsultācijas. Mēs apstrādājam personas datus par Jūsu zināšanām un pieredzi finanšu ieguldījumu jomā, ienākumiem, esošajām finanšu saistībām, finanšu mērķiem un plāniem. Mēs apstrādājam arī citu informācija, ko Jūs sniedzat mums tikšanās vai attālināto konsultāciju ietvaros.
Lai izvērtētu Jūsu kredītspēju un piedāvātu Jums finansējumu saskaņā ar atbildīgas aizdošanas principiem. Lai atbilstu mūsu darbības riska pārvaldīšanas prasībām un kontrolētu Jūsu parādsaistības pret aizdevēju. Mēs apstrādājam Jūsu un galvotāja kredītspējas datus, kā arī datus par sniegto nodrošinājumu aizdevējam. Lai novērtētu līguma izpildi un spēju atmaksāt aizņēmumu, mēs apstrādājam personas datus par Jūsu ienākumiem, aktīviem, Jūsu finanšu saistībām, kredītvēsturi un citus.
Lai nodrošinātu organizatorisko un administratīvo pārvaldību un pēctecību. Mēs apmaināmies ar Jūsu personas datiem starp SEB Grupas uzņēmumiem.
Lai nodrošinātu attālinātu pakalpojumu sniegšanu. Mēs ierakstām telefona sarunas vai fiksējam jebkuru citu saziņu ar Jums. Šim mērķim mēs arī glabājam telefona numuru, elektronisko adresi, IP adresi, saziņas saturu un citus tehniskos datus.
Lai nodrošinātu mūsu darbinieku un apmeklētāju un īpašuma drošību. Lai novērstu un atklātu normatīvo aktu pārkāpumus. Lai nodrošinātu piekļuvi SEB Latvija pārvaldībā esošajām autostāvvietām. Mēs veicam videonovērošanu un apstrādājam Jūsu attēla datus, ja apmeklējat mūsu klientu apkalpošanas vietas vai izmantojat mūsu bankomātus. Mēs apkopojam un sistematizējam informāciju par iespējamām krāpšanām un SEB Latvija pakalpojumu ļaunprātīgu izmantošanu. Lai pārvaldītu piekļuvi SEB Latvija autostāvvietām, atsevišķos objektos mēs izmantojam automātiska auto numura zīmju nolasīšanu.
Lai īstenotu un aizsargātu mūsu likumīgās intereses. Mēs, cita starpā, apstrādājam informāciju par tiesu un administratīvajām procedūrām, kurās piedalāties, parādiem vai citiem maksājumiem trešajām personām un citu informāciju.
Lai uzlabotu mūsu pakalpojumu kvalitāti, elektroniskās platformas un to saturu. Lai pārvaldītu klientu attiecības. Mēs apstrādājam ar mūsu pakalpojumiem saistītos personas datus, tai skaitā pieprasījumus, sūdzības un citu tamlīdzīgu informāciju.
Lai sūtītu tiešā mārketinga piedāvājumus pa telefonu, elektronisko pastu, mūsu internetbankā vai mobilajā lietotnē. Lai veiktu mārketinga aktivitātes un izpētes. Lai piedāvātu un informētu par mūsu pakalpojumiem. Mēs veicam klientu izvērtēšanu, tai skaitā, profilēšanu, pielāgojam un personalizējam pakalpojumu piedāvājumus, pamatojoties uz mūsu rīcībā esošajiem personas datiem. Piemēram, par mūsu produktu un pakalpojumu izmantošanu, veiktajiem darījumiem un tamlīdzīgiem datiem. Šī mērķa ietvaros mēs varam nodot Jūsu personas datus arī citiem SEB Grupas uzņēmumiem vai mārketinga pakalpojumu sniedzējiem.
Mēs apstrādājam personas datus, lai analizētu mūsu produktu un pakalpojumu tendences un saprastu, kuri mūsu produkti un pakalpojumi visvairāk interesē klientus.
Parasti, kad mēs veicam ar mārketingu saistītas darbības, mēs apstrādājam Jūsu personas datus, pamatojoties uz Jūsu piekrišanu. Šādos gadījumos Jums vienmēr ir tiesības brīvi atsaukt savu piekrišanu. Tomēr atsevišķos gadījumos ir piemērojami izņēmumi. Piemēram, Jūsu piekrišana nav nepieciešama, lai rādītu vispārīga rakstura piedāvājumus vai reklāmas, kas nav personalizētas, balstoties uz Jūsu personas datu profilēšanu, mūsu internetbankā vai mobilajā lietotnē.
Lai saņemtu Jūs viedokli par mūsu pakalpojumiem un to kvalitāti. Mēs veicam klientu aptaujas vai tirgus izpētes pasākumus, kuru ietvaros mēs apstrādājam Jūsu personas datus. Piemēram, elektronisko pasta adresi, telefona numuru, vecumu, dzimumu, saziņas valodu un citu informāciju, kas nepieciešama konkrētajai aktivitātei.
Lai izpildītu normatīvo aktu prasības noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā. Lai izvērtētu Jūs kā mūsu iespējamo klientu. Mēs apstrādājam personas datus par Jūsu darba devēju, amatu, pilsonību, komercdarbību, sadarbības partneriem, finanšu līdzekļu izcelsmi, vai esat politiski nozīmīga persona. Mēs varam apstrādāt arī citu informāciju, kas nepieciešama klientu izpētei un neparastu un aizdomīgu darījumu konstatēšanai. lLai sabiedrības interesēs nodrošinātu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanu un izpildītu attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, mēs veicam informācijas apmaiņu ar citām kredītiestādēm un finanšu iestādēm.
Lai ievērotu normatīvajos aktos noteiktos pienākumus. Mēs apstrādājam Jūsu personas datus atskaišu iesniegšanai Latvijas Bankas Kredītu reģistram un Kontu reģistram. Mēs sniedzam informāciju valsts iestādēm, izmeklēšanas iestādēm un citām tiesībaizsardzības iestādēm normatīvajos aktos noteiktajā apjomā un situācijās. Mēs apstrādājam Jūsu personas datus dažādu maksātspējas, grāmatvedības un revīzijas prasību ievērošanai, kā arī, lai izpildītu prasības starptautisko un nacionālo sankciju jomā. Tāpat mēs apstrādājam Jūsu personas datus, lai pārbaudītu Jūsu dokumentus Nederīgo dokumentu reģistrā vai identitāti Fizisko personu reģistrā.
Lai izpildītu normatīvo aktu prasības un realizētu savu leģitīmo interesi nodrošināt krāpšanas novēršanu. Mēs apstrādājam Jūsu maksājumu datus – summu, valūtu, saņēmēju, kad un kur lietotājs pieslēdzas internetbankai vai lieto mūsu mobilo lietotni (IP adrese). Tāpat mēs apstrādājam datus par ierīci, kas izmantota maksājuma veikšanai, un kā lietotājs lieto šo ierīci.
Datu apstrāde
Kur mēs iegūstam Jūsu datus
Mēs apstrādājam personas datus, kurus Jūs mums sniedzat. Piemēram, piesakoties mūsu pakalpojumiem un izmantojot tos, aizpildot klientu datu anketas un iesniedzot mums pieprasījumus vai pretenzijas.
Mēs apstrādājam arī tos datus, ko iegūstam, kad Jūs apmeklējat un izmantojat mūsu tīmekļa vietni un internetbanku. Tāpat mēs iegūstam datus, veicot videonovērošanu un ierakstot telefonsarunas.
Mēs varam saņemt Jūsu personas datus no trešajām personām. Piemēram, apdrošināšanas sabiedrībām un medicīnas iestādēm apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanas ietvaros. Sadarbības partneriem, mūsu piegādātājiem vai citām juridiskajām personām, kuras sniedz pakalpojumus ar mūsu palīdzību. Tāpat mēs varam saņemt datus no citām finanšu iestādēm, maksājumu iestādēm, valsts, pašvaldību un citām publiskām datu bāzēm vai reģistriem.
Mēs apstrādājam Jūsu personas datus, ko sniedz mūsu klienti. Piemēram, datus par laulātajiem, bērniem, citiem radiniekiem, galvotājiem, līdzaizņēmējiem, nodrošinājuma sniedzējiem, apdrošinātajām personām, apdrošināšanas labuma guvējiem un citiem.
Visbeidzot, mēs apstrādājam publiski pieejamu informāciju par Jums, kā arī personas datus, ko iegūstam, izmantojot meklētājprogrammas.
Kādās valstīs mēs apstrādājam Jūsu datus
Parasti mēs apstrādājam Jūsu personas datus Eiropas Savienības (ES) vai Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) dalībvalsts teritorijā. Mēs varam apstrādāt personas datus ārpus ES/EEZ, ja ir izpildīti pienācīgi drošības pasākumi un piemērojams vismaz viens no šiem nosacījumiem:
- Eiropas Komisija ir atzinusi, ka attiecīgā valsts nodrošina pietiekamu personas datu aizsardzības līmeni;
- noslēgtā vienošanās satur nosacījumus, kas atbilst Eiropas Komisijas apstiprinātajiem standarta noteikumiem – standarta datu aizsardzības klauzulas;
- tiek piemērotas citas VDAR prasībām atbilstošas garantijas – apstiprināti saistošie uzņēmuma noteikumi, rīcības kodekss vai sertifikācijas mehānisms.
SEB Grupas uzņēmumiem sadarbojoties, piemēram, IT sistēmu uzturēšanas jomā, Jūsu personas dati var tikt glabāti datu centros Lietuvā, Igaunijā un Zviedrijā.
Maksājumu pakalpojumu sniedzēji, kas iesaistīti finanšu instrumenta vai maksājuma izpildē, tai skaitā SWIFT maksājumos, var būt dibināti vai veikt darbību valstī ārpus ES/EEZ, kas nenodrošina piemērotu personas datu aizsardzības līmeni. Mēs cenšamies darīt visu, lai Jūsu personas dati būtu drošībā. Tomēr nevaram garantēt, ka datu saņēmējs vienmēr ievēros ES noteiktās prasības. Tāpēc pirms šādu darījumu veikšanas mēs Jūs aicinām rūpīgi izvērtēt iespējamos personas datu apstrādes riskus..
Cik ilgi mēs glabājam Jūsu datus
Mēs glabājam jūsu personas datus tik ilgi, kamēr pastāv vismaz viens no šiem kritērijiem:
- Personas dati ir nepieciešami to mērķu sasniegšanai, kuru dēļ dati tika iegūti. Piemēram, kamēr Jums ir norēķinu konts bankā, kamēr ir spēkā un tiek izpildīts aizdevuma līgums vai ķīlas līgums;
- Kamēr mums ir pienākums glabāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības. Piemēram, prasības normatīvajos aktos noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā, vai Grāmatvedības likumā;
- Kamēr pastāv iespēja, ka mums būs nepieciešams pierādīt savu saistību pienācīgu izpildi vai nodrošināties pret prasījumiem. Piemēram, vadoties pēc Civillikuma, kas paredz vispārējo saistību tiesību noilguma termiņu – 10 gadus;
- Kad nepieciešams nodrošināt mūsu vai trešās personas tiesiskās intereses, personas dati var tikt glabāti līdz konkrētās tiesiskās intereses pilnīgam noregulējumam. Piemēram, līdz attiecīga tiesas sprieduma spēkā stāšanās brīdim vai līdz tā pilnīgai izpildei.
Informācija par specifiskiem glabāšanas termiņiem konkrētai datu apstrādei var tikt iekļauta informatīvos paziņojumos vai citos ar konkrēto datu apstrādi saistītos dokumentos.
Pēc glabāšanas laika beigām personas dati tiks dzēsti vai padarīti anonīmi. Tas ir, neatgriezeniski pārveidoti tādējādi, ka tie vairs nav saistāmi ar Jums kā ar konkrētu personu.
Kam mēs nododam Jūsu datus
- Mēs nododam Jūsu personas datus, piemēram:
- SEB Grupas uzņēmumiem un to filiālēm. Šie uzņēmumi saņem datus kā patstāvīgi datu pārziņi šādās jomās – noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršana, starptautisko un nacionālo sankciju ievērošana un krāpšanas novēršana;
- citām kredītiestādēm un finanšu iestādēm;
- digitālo maku pakalpojumu sniedzējiem, maksājumu un citu pakalpojumu sniedzējiem, kas ir iesaistīti Jūsu karšu darījuma izpildē. Piemēram, lai veiktu maksājumu, personalizētu maksājuma karti vai pievienotu maksājuma karti digitālam makam. Starptautiskām maksājumu karšu organizācijām un maksājumu karšu pieņemšanas, piemēram, karšu maksājumu termināļu (POS) un e-komercijas pakalpojumu sniegšanā iesaistītiem pakalpojumu sniedzējiem;
- norēķinu sistēmu operatoriem;
- maksājumu ierosināšanas pakalpojumu sniedzējiem, konta informācijas pakalpojuma sniedzējiem vai citiem pakalpojumu sniedzējiem, kas izmanto atvērto sadarbības platformu – Open Banking;
- Apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiemgadījumos, kad mēs sniedzam šādus pakalpojumus kā starpnieki.Uzņēmumiem, kuru pakalpojumus mēs izmantojam saistībā ar nodrošinājuma līguma noteikumu izpildi. Pārapdrošināšanas uzņēmumiem;
- biržām, fondiem, brokeriem. Citiem finanšu instrumentu tirdzniecībā iesaistītiem dalībniekiem, kas sniedz mums pakalpojumus saistībā ar finanšu instrumentu glabāšanu, ar ieguldījumiem finanšu instrumentos un citus;
- galvotājiem, līdzaizņēmējiem, nodrošinājuma sniedzējiem;
- mūsu profesionālās darbības konsultantiem, revidentiem, tulkošanas pakalpojumu sniedzējiem, arhivēšanas, pasta, elektronisko ziņu un kurjera pakalpojumu sniedzējiem;
- citām trešajām personām pilnīgas vai daļējas uzņēmuma atsavināšanas, apvienošanas, iegādes, reorganizācijas vai līdzīgu uzņēmējdarbības izmaiņu ieviešanas procesā. Šī procesa ietvaros datus, cita starpā, varam nodot potenciāliem uzņēmuma pircējiem un viņu konsultantiem.
Gadījumos, kad aizdevums ir nodrošināts ar ķīlu vai citu nodrošinājumu, nodrošinājuma sniedzējam ir tiesības pieprasīt mums informāciju par aizņēmēja saistībām. Šādos gadījumos mēs sniedzam nodrošinājuma sniedzējam informāciju par Jūsu saistībām, kas nodrošinātas ar attiecīgo ķīlu vai nodrošinājumu.
- Jūsu personas datus mēs varam nodot trešajām personām, ja mums šādas tiesības vai pienākumi ir noteikti normatīvajos aktos, piemēram:
- Latvijas Bankai, Eiropas Centrālai Bankai, operatīvās darbības subjektiem, izmeklēšanas iestādēm, notāriem, tiesu izpildītājiem, Valsts ieņēmumu dienestam un citām Kredītiestāžu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajām personām. Šīs trešās personas datus izmanto, lai tās varētu veikt tām normatīvajos aktos noteiktos pienākumus;
- Latvijas Bankas Kredītu reģistram un Kredītinformācijas birojam vai jebkuram citam saistību reģistram par klienta finansiālajām saistībām. Šie reģistri datus izmanto, lai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā varētu sniegt informāciju par klienta maksājumu vēsturi attiecīgā reģistra lietotājiem. Piemēram, kredītiestādēm un citiem kreditoriem;
- Centrālajam vērtspapīru depozitārijam mēs nododam datus par Jums piederošajiem finanšu instrumentiem un darījumiem ar tiem;
- tiesām, šķīrējtiesām vai citām strīdu izšķiršanas institūcijām.
Mēs varam nodot ārpakalpojumā tādas darbības vai funkcijas, kas ietver personas datu apstrādi. Mēs uzraugām, lai ārpakalpojuma partneri ievēro mūsu personas datu apstrādes norādījumus, drošības un konfidencialitātes prasības, kā arī normatīvo aktu prasības.
Politikā minētajiem personas datu apstrādes nolūkiem, mēs varam piesaistīt citus pakalpojumu sniedzējus kā personas datu apstrādātājus. Piesaistot apstrādātājus, mēs uzraugām, ka to darbība atbilst VDAR un citu normatīvo aktu prasībām..
Automatizēta individuālu lēmumu pieņemšana
Mēs varam apstrādāt Jūsu personas datus, lai pieņemtu automatizētus individuālus lēmumus, kas rada Jums tiesiskas sekas. Šādi automatizēti lēmumi dod Jums iespēju ātrāk saņemt pakalpojumu vai tā piedāvājumu. Automatizētu individuālu lēmumu pieņemšana notiek, piemēram, šādos gadījumos, kad mēs:
- pieņemam lēmumus par pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā, par aizdevuma izsniegšanu. Šī procesa ietvaros mēs veicam automatizētu analīzi, izmantojot informāciju par Jūsu ienākumiem, finanšu saistībām un citiem apstākļiem, kuri saskaņā ar mūsu vērtējumu ir nozīmīgi.
- konsultējam Jūs saistībā ar apdrošināšanas produktiem, lai izvērtētu kādu piedāvājumu Jums izteikt. Šādos gadījumos mēs veicam automatizētu analīzi, kuras ietvaros izvērtējam Jūsu veselības datus, datus par vecumu, dzimumu un ienākumiem.
- Nosakām Jūsu riska klasi noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas normatīvo aktu izpildes ietvaros.
- Veicam biometrijas datu analīzi gadījumos, kad Jūs kļūstat par mūsu klientu attālināti, izmantojot mobilo lietotni. Automatizēta individuāla lēmuma rezultātā mēs pieņemam lēmumu, vai Jūsu identitāte ir patiesa un vai Jūs varat attālināti kļūt par mūsu klientu.
Jūsu tiesības
Kādas ir Jūsu tiesības?
- Jums ir tiesības:
- pieprasīt informāciju par Jūsu personas datu apstrādi;
- pieprasīt labot nepareizus, neprecīzus vai nepilnīgus personas datus;
- pieprasīt ierobežot Jūsu personas datu apstrādi, kamēr tiek pārbaudīts Jūsu personas datu apstrādes tiesiskums;
- pieprasīt Jūsu personas datu dzēšanu;
- nepiekrist vai atsaukt piekrišanu personas datu apstrādei mārketinga mērķiem, tostarp profilēšanai;
- pieprasīt saņemt Jums ērtā formātā personas datus, kurus esat mums sniedzis un kuri tiek apstrādāti automatizētā veidā. Šīs tiesības piemērojas, ja personas dati tiek apstrādāti uz piekrišanas pamata vai uz līgumu izpildes pamata. Šādos gadījumos pēc Jūsu lūguma personas datus varam arī nodot aktu;
- pieprasīt nebūt tāda lēmuma subjektam, kas Jums rada tiesiskas sekas un kura pamatā ir tikai automatizēta apstrāde;
- atsaukt Jūsu piekrišanu, neietekmējot Jūsu personas datu izmantošanu pirms piekrišanas atsaukšanas;
- iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijai (plašāka informācija www.dvi.gov.lv).
- Vēršam uzmanību, ka pieprasījumu dzēst personas datus pilnībā nevarēsim izpildīti, ja tos apstrādājam uz vairākiem personas datu apstrādes pamatiem. Piemēram, personas datus vienlaikus varam apstrādāt, lai izpildītu noslēgto pakalpojuma līgumu, kā arī lai izpildītu normatīvajos aktos noteiktos pienākumus. Šādā gadījumā mēs nevarēsim nodrošināt pilnīgu Jūsu personas datu dzēšanu, par ko mēs Jūs informēsim atsevišķi. Mēs rūpīgi izvērtēsim katru Jūsu pieprasījumu, lai nodrošinātu vispiemērotāko risinājumu Jūsu tiesību ievērošanai šādā situācijā.
- Situācijās, kad nav iespējams pilnībā dzēst personas datus, mēs varam nodrošināt personas datu anonimizāciju vai pseidonimizāciju:
- Personas datu anonimizācijas ietvaros dati tiek neatgriezeniski mainīti un vairs nevar tikt sasaistīti ar konkrētu personu. Tie vairs nav uzskatāmi par personas datiem. Šādus anonīmus personas datus varam turpināt apstrādāt, piemēram, statistikas nolūkiem, kā arī, lai uzlabotu un attīstītu mūsu pakalpojumus;
- Personas datu pseidonimizācijas ietvaros datiem tiek piešķirts identifikators, ievērojot noteiktu algoritmu, lai dati tūlītēji nav atpazīstami. Izmantojot noteikto algoritmu, ir iespējams iegūt konkrēto personas datu saturu. Šādi dati ir uzskatāmi par personas datiem, kuriem piemērots paaugstināts datu apstrādes drošības līmenis.
Lēmumu par to, kuru no iepriekš minētajiem risinājumiem piemērot attiecībā uz personas datu apstrādi, mēs, ievērojot VDAR principus, nosakām patstāvīgi.
- Vēršam uzmanību, ka Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā ir noteikti ierobežojumi Jūsu tiesību realizācijai.
Kā Jūs varat izmantot savas tiesības?
Lai realizētu Jūsu tiesības, Jūs varat iesniegt sūdzību, iesniegumu vai pieprasījumu (kopā turpmāk – “Pieprasījums”).
Pieprasījumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, lūdzam sūtīt uz e-pasta adresi info@seb.lv vai personasdati@seb.lv. Pieprasījumu Jūs varat iesniegt arī, izmantojot mūsu internetbanku, vai tuvākajā mūsu klientu apkalpošanas vietā.
Mēs atbildēsim uz Jūsu Pieprasījumu viena mēneša laikā no Pieprasījuma saņemšanas dienas. Gadījumos, kad nepieciešams papildu termiņš Pieprasījuma izskatīšanai, mēs to pagarināsim Jūs par to savlaicīgi brīdinot.
Mēs izvērtēsim Jūsu ierosinājumus vai pretenzijas saistībā ar Jūsu personas datu apstrādi. Tomēr mēs ne vienmēr varēsim pilnībā izpildīt Jūsu prasības, ja SEB Latvija rīcība būs atbilstoša VDAR vai ierobežota ar citu normatīvo aktu prasībām.
Kā nepilngadīgās personas var izmantot savas tiesības?
Attiecībā uz pakalpojumiem, ko piedāvājam nepilngadīgām personām, mēs izvērtējam iespēju ļaut šīm personām patstāvīgi izmantot noteiktas tiesības. Mēs ņemam vērā nepilngadīgās personas informētības pakāpi un spēju izlemt par savu tiesību izmantošanu noteiktos jautājumos. Izvērtējumu rezultātā vai normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos mēs lūdzam nepilngadīgās personas likumiskajam aizbildnim sniegt personas datu apstrādes piekrišanu vai apstiprinājumu nepilngadīgās personas vārdā.
Likumiskie aizbildņi var izmantot visas tiesības personas datu apstrādes jautājumos attiecībā uz saviem nepilngadīgajiem bērniem, kuri vēl nav sasnieguši 13 gadu vecumu. Likumiskie aizbildņi var uzraudzīt savu nepilngadīgo bērnu datu apstrādi neatkarīgi no bērna vecuma.
Citi jautājumi
Datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija
Par jautājumiem, kas saistīti ar AS “SEB banka” vai SIA “SEB līzings” veikto personas datu apstrādi, aicinām Jūs sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu, sūtot:
- e-pastu uz adresi personasdati@seb.lv vai
- vēstuli uz adresi Meistaru 1, Valdlauči, Ķekavas pag., Ķekavas novads, LV-1076, Latvija.
Par jautājumiem, kas saistīti ar SEB Life and Pension Baltic SE veikto personas datu apstrādi, aicinām Jūs sazināties ar SEB Life and Pension Baltic SE datu aizsardzības speciālistu, sūtot:
- e-pastu uz adresi dpo_pensija@seb.lv vai
- vēstuli uz adresi Meistaru 1, Valdlauči, Ķekavas pag., Ķekavas novads, LV-1076, Latvija.
Par jautājumiem, kas saistīti ar AS “SEB atklātais pensiju fonds” vai IP AS “SEB Investment Management” veikto personas datu apstrādi, aicinām Jūs sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu, sūtot:
- e-pastu uz adresi dpo_pensija@seb.lv vai
- vēstuli uz adresi Meistaru 1, Valdlauči, Ķekavas pag., Ķekavas novads, LV-1076, Latvija.
Privātuma politikas termiņš un grozījumi
Šī Politika stāsies spēkā sākot no 2025. gada 26. jūnija un aizstās tās iepriekšējo versiju, kas ir spēkā no 2024. gada 24. aprīļa.
Politika var tikt vienpusēji mainīta vai papildināta saistībā ar normatīvo aktu grozījumiem vai mūsu darbības izmaiņu ietvaros.
Mēs Jums paziņosim 1 mēnesi iepriekš par Politikas izmaiņām, kas:
- nav saistītas ar normatīvo aktu prasībām un
- ir būtiskas attiecībā uz esošiem datu subjektiem vai esošām datu apstrādes darbībām.
Informācija par izmaiņām Politikā ir pieejama mūsu tīmekļa vietnēē seb.lv.
Personas datu apstrāde SIA “SEB līzings”
SIA “SEB līzings” kā pārzinis veic Jūsu personas datu apstrādi atbilstoši šajā Politikā norādītajam. Šī sadaļa satur precizējumus un papildu personas datu apstrādes, kas ir specifiskas SIA “SEB līzings”.
Dažiem Politikā norādītajiem mērķiem SIA “SEB līzings” ir nepieciešams saņemt klientu konta pārskatus. Piemēram, kredītspējas izvērtēšanai, lai izpildītu normatīvo aktu prasības AML/KYC jomā. Gadījumā, ja attiecīgais klients ir arī AS “SEB banka” klients, SIA “SEB līzings” nodrošina konta pārskatu saņemšanu no AS “SEB banka” bez klienta starpniecības. Mērķis šādai datu apstrādei ir mūsu leģitīmā interese – padarīt vienkāršāku, drošāku un klientiem draudzīgāku informācijas apriti starp SEB Grupas uzņēmumiem.
Mēs veicam SMS saziņu un “robozvanus” par līguma nosacījumu pārkāpšanu, lai savlaicīgi Jums atgādinātu par līzinga maksājumu kavējumu vai tā trūkstošo summu. Mērķis šādai datu apstrādei ir mūsu leģitīmā interese – samazināt parādnieku skaitu un saīsināt parāda periodu. Šāda komunikācija arī mazina situācijas, kad parāds veidojas daļējas nesamaksas dēļ.
Personas datu apstrāde SEB Life and Pension Baltic SE
SEB Life and Pension Baltic SE kā pārzinis veic Jūsu personas datu apstrādi atbilstoši šajā Politikā norādītajam. Šī sadaļa satur precizējumus un papildu personas datu apstrādes, kas ir specifiskas SEB Life and Pension Baltic SE.
Lai sniegtu Jums apdrošināšanas pakalpojumus, SEB Life and Pension Baltic SE nepieciešams apstrādāt īpašas kategorijas personas datus. Piemēram, informāciju par Jūsu veselības stāvokli, invaliditāti, veiktajām medicīniskajām pārbaudēm, diagnozēm vai ārstēšanu. Šo informāciju mēs saņemam no Jums pašiem vai no ārstiem un medicīnas iestādēm, kas veikušas izmeklējumus vai medicīnisko pārbaudi. Mēs izmantojam šo informāciju, lai izvērtētu apdrošināšanas riskus pirms līguma noslēgšanas vai, notiekot apdrošināšanas gadījumam, pieņemtu lēmumu par atlīdzības izmaksu. Atsevišķos gadījumos, lai varētu noslēgt apdrošināšanas līgumu, šī informācija var tikt nodota arī pārapdrošināšanas sabiedrībām, kuras palīdz mums novērtēt riskus.
Atbilstoši Politikas 9.punktam SEB Life and Pension Baltic SE var apstrādāt Jūsu personas datus, lai pieņemtu automatizētus individuālus lēmumus. Mēs veicam šādu apstrādi, lai paātrinātu apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu izskatīšanu, izmaksu apstrādi vai novērtētu pakalpojuma piemērotību un atbilstību Jums. Informācija par automatizēto lēmumu saistībā ar konkrētu pakalpojumu mēs iekļaujam ar konkrētā pakalpojuma sniegšanu saistītajos dokumentos vai informatīvajos paziņojumos. Jums ir tiesības lūgt pārskatīt pieņemto automatizēto lēmumu.
Personas datu apstrāde AS “SEB atklātais pensiju fonds”
AS “SEB atklātais pensiju fonds” kā pārzinis veic Jūsu personas datu apstrādi atbilstoši šajā Politikā norādītajam. Šī sadaļa satur precizējumus un papildu personas datu apstrādes, kas ir specifiskas AS “SEB atklātais pensiju fonds”.
Pamatojoties uz Jūsu iesniegumu, mēs pārskaitām privātās pensijas kapitālu uz citu pensiju fondu. Šāds pārskaitījums ietver Jūsu personas datu nodošanu iesniegumā norādītajam pensiju fondam.
Personas datu apstrāde IPAS “SEB Investment Management”
IP AS “SEB Investment Management” kā pārzinis veic Jūsu personas datu apstrādi atbilstoši šajā Politikā norādītajam. Šī sadaļa satur precizējumus un papildu personas datu apstrādes, kas ir specifiskas IP AS “SEB Investment Management”.
Mēs apstrādājam no Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras saņemtos SEB pensiju 2. līmeņa ieguldījumu plānu dalībnieku personas datus atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Mēs ar digitālo kanālu vai pasta pakalpojumu starpniecību sazināmies ar SEB pensiju 2. līmeņa ieguldījumu plānu dalībniekiem. Saziņas mērķis ir informēt par dalībnieku izvēlētā plāna atbilstību vecumam, vajadzību izzināšanas iespējam un sniegtu citu normatīvajos aktos noteikto informāciju.
Balstoties uz Jūsu sniegto piekrišanu, mēs varam atspoguļot pensiju 2. līmeņa konta izrakstu mūsu internetbankā. Piekrišana ir spēkā tikai konkrētās sesijas laikā internetbankā.