Satura rādītājs
Vispārīgie jautājumi
Ievads
Dati
Kādus Jūsu datus mēs apstrādājam
Kādi ir Jūsu datu apstrādes pamati
Kādiem mērķiem mēs apstrādājam Jūsu datus
Datu apstrāde
Kur mēs iegūstam Jūsu datus
Kādās valstīs mēs apstrādājam Jūsu datus
Cik ilgi mēs glabājam Jūsu datus
Kādus datu apstrādes principus mēs ievērojam
Kam mēs nododam Jūsu datus
Automatizēta lēmumu pieņemšana
Jūsu tiesības
Kādas ir Jūsu tiesības
Kā Jūs varat izmantot savas tiesības
Kā nepilngadīgas personas var izmantot savas tiesības
Citi jautājumi
Datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija
Privātuma politikas termiņš un grozījumi
Personas datu apstrāde SIA “SEB līzings”
Personas datu apstrāde SEB Life and Pension Baltic SE
Vispārīgie jautājumi
Ievads
Šajā Privātuma politikā (turpmāk – “Politika”) mēs sniedzam Jums vispārēju informāciju par fizisko personu datu apstrādi, ko veic SEB Latvija. Papildus jautājumu gadījumā aicinām Jūs sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu, kura kontaktinformācija norādīta Politikas 14. nodaļā.
Lai informētu Jūs par konkrētas datu apstrādes nosacījumiem, pamatinformācija par datu apstrādi tiek iekļauta pakalpojuma līgumos, informatīvos paziņojumos, kā arī citos ar konkrēta pakalpojuma sniegšanu saistītos dokumentos. Tāpat informācija var tikt sniegta atsevišķi – ar paziņojumiem internetbankā, e-pastā vai sociālajos medijos. Informāciju Jums var sniegt arī mūsu darbinieki, sniedzot mutisku skaidrojumu vai aicinot iepazīties ar informāciju, kas norādīta konkrētos dokumentos.
Mūsu mājas lapā seb.lv ir pieejama informācija par sīkdatņu izmantošanu mūsu tīmekļa vietnēs.
Jūsu personas dati tiek apstrādāti saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu (ES) 2016/679 (turpmāk – “VDAR”), Fizisko personu datu apstrādes likumu un citiem normatīvajiem aktiem. Šajā Politikā tiek izmantoti VDAR un citos normatīvajos aktos lietotie jēdzieni.
Šī Politika ir mūsu vadlīnijas tam, kā veicam personas datu apstrādi.
Ņemot vērā, ka mēs nepārtraukti attīstītām savu darbību un pilnveidojam Jums sniegtos pakalpojumus, mēs varam laiku pa laikam mainīt un papildināt šo Politiku. Būtisku izmaiņu gadījumā mēs Jūs informēsim par tām, atbilstoši 15.nodaļā noteiktajam, izmantojot mūsu mājas lapu, pasta pakalpojumus, e-pastu, internetbankas ziņojumos vai citā mūsu izvēlētā veidā.
Mājaslapā seb.lv Jūs varat atrast aktuālo Politikas redakciju, kā arī Politikas vēsturiskās versijas.
Jūs (kā datu subjekts) – fiziska persona (esošs vai potenciāls klients, tai skaitā, nepilngadīga persona, viņa pārstāvis, ģimenes loceklis, galvinieks, nodrošinājuma sniedzējs, apdrošinājuma ņēmējs, apdrošinātā persona, apdrošināšanas polises vai pensiju plāna labuma guvējs, mantinieks, patiesā labuma guvējs, mūsu sadarbības partnera pārstāvis vai darbinieks u.c.), kuras personas datus mēs apstrādājam.
SEB Latvija jeb mēs esam SEB uzņēmumi Latvijā – SEB Grupai piederoša juridiska persona ar juridisko adresi Latvijā. Šīs Politikas ietvaros ar SEB Latvija var tikt apzīmēta AS “SEB banka”, SIA “SEB līzings”, AS “SEB atklātais pensiju fonds”, “SEB Investment Management” Ieguldījumu pārvaldes akciju sabiedrība, SEB Life and Pension Baltic SE vai visi minētie uzņēmumi kopā. Attiecībā uz atsevišķu IT sistēmu uzturēšanu, klienta atbalsta jautājumu risināšanu SEB bankas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā rīkojas kā koppārziņi, tām kopīgi nosakot datu apstrādes mērķus un līdzekļus.
SEB Grupa ir Skandinaviska Enskilda Banken, AB (publ.), uzņēmums, kas dibināts Zviedrijā, kā arī juridiskās personas ar visām to filiālēm, kas tam pieder tieši vai pastarpināti.
Pārzinis – personas datu apstrādes Pārzinis ir attiecīgā SEB Latvija juridiskā persona, ar kuru Jums (vai personai, kas saistīta ar Jums, piemēram, uzņēmums vai organizācija, kura pārstāvis vai darbinieks Jūs esat) ir vai ir bijušas līgumattiecības vai pirmslīgumiskās attiecības, vai arī kuras pakalpojumus jūs plānojat izmantot, izmantojat vai izmantojāt.
Parasti SEB Latvija uzņēmumi veic personas datu apstrādi kā atsevišķi pārziņi. Atsevišķos gadījumos starp SEB uzņēmumiem Baltijā (AS “SEB banka”, AB SEB Bankas un AS SEB Pank) var pastāvēt koppārziņu attiecības.
Pārziņu (SEB Latvija juridisko personu) kontaktinformācija atrodama šeit.
Dati
Kādus Jūsu datus mēs apstrādājam
- Mēs apstrādājam šādas personas datu kategorijas:
- vispārīgos personas un identifikācijas datus, tādus kā vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzimšanas datumu, personu apliecinošu dokumentu datus (ieskaitot dokumenta kopiju), vecāku pārstāvības tiesības un citus datus;
- kontaktinformāciju – telefona numuru, elektroniskā pasta adresi, kontaktadresi un citus datus;
- datus par Jūsu uzvedības paradumiem vai darbībām mūsu tīmekļa vietnēs, ieskaitot datus par to, kad un kur notika piekļuve mūsu internetbankai, mobilajai lietotnei, tīmekļa vietnei un citām elektroniskajām platformām, kā arī IP adreses un citus saistītos datus;
- datus par Jūsu zināšanām finanšu jomā, piemēram, izglītību, zināšanām un pieredzi ieguldījumu jomā;
- datus par Jūsu veiktajiem darījumiem SEB Latvija ietvaros, tie ir dati saistībā ar Jūsu saņemtajiem pakalpojumiem, tai skaitā, bankas kontu numuri, maksājumu rīkojumi, maksājumu instrumenti, kā arī ar tiem veiktās darbības, skaidras naudas iemaksas
un izņemšana (tostarp darījumi bankomātos), pieprasījumi, sūdzības, informācija par līguma izpildi un tamlīdzīgi dati; - finanšu datus, piemēram, līdzekļu un aktīvu izcelsmi, reģistrēto nodokļu rezidences valsti, kontiem, maksājumu dokumentiem, finanšu saistībām, maksājumu disciplīnu, aktīvu veidiem un vērtībām (ieskaitot finanšu instrumentus un darījumus ar
tiem), nodrošinājumu un attiecīgiem tā datiem, kredītvēsturi un kredītspēju, Jūsu izdevumiem un ienākumiem, finanšu un investīciju mērķiem, riska toleranci, darījumiem kontā, informāciju par apgādājamiem un tamlīdzīgus datus; - datus saistībā ar Jūsu ekonomisko darbību – informāciju par Jūsu darba vietu, nodarbinātību, Jūsu saimniecisko vai komerciālo darbību (lauksaimniecība, pašnodarbinātība u.c.), darījumu partneriem, ienākumu stabilitāti, kā arī informāciju par citiem Jūsu peļņas avotiem;
- audio un video datus, piemēram, vizuālo novērošanu, video un audio ierakstus, reizēs, kad Jūs apmeklējat mūsu klientu apkalpošanas vietas vai sazināties ar bankas darbiniekiem, vai fotogrāfijas un videoierakstus, kas tiek uzņemti, kļūstot par SEB Latvija klientu, izmantojot mobilo lietotni;
- biometrijas datus, kad tiek veikta klienta pirmreizēja attālināta identifikācija, izmantojot mobilo lietotni;
- veselības datus – piemēram, saistību dzēšanas programmas, ALTUM garantiju programmas, studējošo kreditēšanas ietvaros; sīkāk par veselības datu apstrādi apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanas ietvaros var iepazīties Politikas 16. nodaļā.
NB: Lai arī savas pamatdarbības ietvaros īpašas kategorijas personas datus regulāri apstrādā vienīgi SEB Life and Pension Baltic SE, arī citi SEB Latvija uzņēmumi apstrādā šādus Jūsu datus, ja Jūs atklājat tos mūsu pakalpojumu ietvaros. Piemēram, labvēlības periodu piešķiršanai kredīta pamatsummas atmaksai – šādā situācijā attiecīgos personas datus apstrādāsim, jo mūsu pieņemtais lēmums būs balstīts uz Jūsu iesniegto informāciju – vai, ja šādi personas dati ir nepieciešami kā obligāts priekšnoteikums atsevišķu pakalpojumu saņemšanai.
- Mēs saņemam noteiktas personas datu kategorijas par personām, kas ir saistītas ar Jums, piemēram:
- juridiskajiem pārstāvjiem (kas darbojas uz attiecīgā pilnvarojuma vai cita pamata);
- apdrošināšanas sabiedrībām;
- personām, ar kurām Jūs veicat savstarpējus norēķinus;
- līgumpartneriem un līgumu dalībniekiem;
- patiesā labuma guvējiem;
- Jūsu aizdevējiem, kreditoriem;
- Jūsu ģimenes locekļiem;
- apdrošināšanas polises vai pensiju plāna labuma guvējiem;
- mantiniekiem;
- politiski nozīmīgām personām un viņu ģimenes locekļiem.
- Turklāt mēs varam saņemt Jūsu personas datus, ja esat saistīti ar mūsu klientiem – juridiskajām personām, piemēram, ja Jūs esat:
- uzņēmuma vadītājs;
- akcionārs (dalībnieks);
- valdes vai citas pārvaldes institūcijas loceklis;
- uzņēmuma pārstāvis, kas rīkojas saskaņā ar attiecīgu pilnvarojumu vai esat norādīts kā kontaktpersona;
- patiesais labuma guvējs;
- uzņēmuma darbinieks, kuram tiek nodrošināta apdrošināšana vai līdzekļu iemaksa pensiju plānā.
Kādi ir Jūsu datu apstrādes pamati
Mēs saņemam un apstrādājam Jūsu personas datus turpmāk minētajos gadījumos:
- Jūs plānojat noslēgt vai esat noslēdzis līgumu ar SEB Latvija;
- Jūs esat devis savu piekrišanu personas datu apstrādei;
- Jūsu personas datu apstrāde ir iespējama uz normatīvo aktu pamata;
- mūsu leģitīmo interešu nodrošināšanai, piemēram:
- lai uzlabotu mūsu pakalpojumu kvalitāti, nodrošinātu darbības konsekvenci un ilgtspēju, mūsu pakalpojumu saprotamību, kā arī to pielāgošanu Jūsu vēlmēm;
- lai aizstāvētu tiesiskās intereses (piemēram, aizstāvētu tiesiskos prasījumus, celtu prasības tiesā) un veiktu citas tiesiskās darbības ar mērķi izvairīties no zaudējumiem vai mazināt tos;
- lai sistemātiski uzraudzītu prettiesiskas darbības un izvairītos no tām, mēs pastāvīgi izvērtējam saistītos riskus (piemēram, neautorizētu maksājumu karšu vai citu maksājumu līdzekļu, kurus Jums izsniegusi mūsu banka, lietošanu utml.).
- lai aktualizētu un/vai pārbaudītu Jūsu personas datus, piekļūstam dažādiem pieejamiem valsts uzturētiem reģistriem, kas satur Jūsu personas datus.
Ja esat izteicis interesi saņemt mūsu piedāvāto pakalpojumu vai nodomu noslēgt līgumu ar SEB Latvija, mums ir tiesības apstrādāt Jūsu personas datus ar nolūku, kas norādīts iepriekšminētajā 1) apakšpunktā. Pamatojoties uz to, mēs turpinām apstrādāt Jūsu personas datus tik ilgi, kamēr Jūs saņemat mūsu pakalpojumus vai līgums ir spēkā. Atkarībā no sniegtajiem pakalpojumiem, šo pamatu var apvienot ar citiem personas datu apstrādes pamatiem.
Dažos gadījumos Jūsu personas datu apstrāde tiek pieprasīta vai pieļauta atsevišķos normatīvajos aktos, tāpēc mēs apstrādājam personas datus, ja tas ir mūsu pienākums vai tiesības, kas izriet no normatīvajiem aktiem, piemēram – izpildīt prasības noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā.
Mēs apstrādājam personas datus, balstoties uz mūsu leģitīmajām interesēm, kas pamato mūsu vēlmi nodrošināt Jums piemērotus un modernus pakalpojumus (tai skaitā pilnveidotu un attīstītu drošus attālināto pakalpojumu sniegšanas kanālus kā, piemēram, tīmekļa vietni, internetbanku, mobilo lietotni un citus), uzturēt un izmantot vienotas iekšējās informācijas tehnoloģiju sistēmas un klientu datu bāzes, kā arī nodrošināt efektīvus un konkurētspējīgus pakalpojumus.
Aicinām Jūs iepazīties ar šīs Politikas 11. nodaļu, kurā minēti svarīgi aspekti saistībā ar personas datu apstrādes piekrišanas atsaukšanu.
NB: Ja Jūs neiesniedzat mums savus personas datus, kas nepieciešami līguma noslēgšanai un/vai izpildei, vai kuru apstrādi paredz normatīvo aktu vai līguma prasības, mēs nevaram sniegt Jums savus pakalpojumus.
Kādiem mērķiem mēs apstrādājam Jūsu datus
Mēs apstrādājam Jūsu personas datus šādiem galvenajiem mērķiem:
- mūsu pakalpojumu sniegšanai;
- mūsu tiesību aizstāvēšanai;
- mārketinga vajadzībām;
- risku identificēšanai, novērtēšanai, dokumentēšanai un pārvaldīšanai darījumos ar klientiem;
- mūsu un mūsu klientu īpašuma aizsardzībai;
- mūsu saimniecisko un administratīvo aktivitāšu veikšanai;
- mūsu atbilstības normatīvo aktu prasībām nodrošināšanai.
Pakārtoti galvenajiem mērķiem, mēs apstrādājam Jūsu personas datus šādiem apakšmērķiem, piemēram:
Lai varētu Jūs identificēt, mēs apstrādājam Jūsu vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzimšanas datumu, personas identifikācijas dokumenta datus (tajā skaitā izgatavojam un glabājam Jūsu personas identifikācijas dokumenta kopiju, kā arī veicam šo dokumentu automatizētu pārbaudi Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Fizisko personu reģistrā (ja iespējams)). Ja nepilngadīgā persona tiek identificēta neklātienē, tad Fizisko personu reģistrā mēs pārbaudām arī nepilngadīgās personas dabisko aizbildņu (vecāku) tiesības pārstāvēt nepilngadīgo personu.
Juridisku personu pārstāvji var arī tikt identificēti citās SEB bankās Baltijā, šīm bankām veicot identifikāciju kā apstrādātājam.
NB: Ja Jūs sākotnēji identificējaties neklātienē, izmantojot SEB Latvija mobilo lietotni, tad šīs identifikācijas pamatā ir Jūsu biometrijas datu apstrāde, kas izpaužas kā Jūsu iesniegto foto un video attēlu analīze. Šādā gadījumā šie dati uzskatāmi par biometrijas datiem tikai uz brīdi, kad tie tiek apstrādāti ar īpašiem tehnoloģiskiem līdzekļiem, kas atļauj personas identitātes noteikšanu pēc biometrijas parametriem. Pēc šādas apstrādes biometrijas dati ilgtermiņā netiek glabāti, taču var tikt glabāti foto attēli, kas tika izmantoti šādai biometrijas pārbaudei, balstoties uz citiem tiesiskiem pamatiem un mērķiem, piemēram – personu apliecinoša dokumenta kopijas glabāšana normatīvo aktu prasību izpildei.
Lai sniegtu Jums pakalpojumus (tostarp, lai novērtētu Jūsu pieteikumus pakalpojumiem) un pienācīgi izpildītu mūsu līgumsaistības, kā arī izpildītu attiecīgajos tiesību aktos noteiktos pienākumus, mēs apstrādājam Jūsu vispārīgos personas un identifikācijas datus, kā arī datus saistībā ar Jūsu kontiem, līgumiem un citiem darījumiem un citu informāciju, ko mēs saņemam, kad izmantojat mūsu pakalpojumus, produktus vai saņemat mūsu konsultācijas, izmantojot filiāles vai konsultāciju centrus, tīmekļa vietni, internetbanku, mobilo lietotni, tālruni, video straumi vai citu kanālu. Atsevišķos gadījumos šī nolūka ietvaros var tikt apstrādāti arī dati par Jūsu veselību, piemēram, ja fakts par grūtniecību ir kāda pakalpojuma vai atvieglojuma priekšnoteikums, vai ja tas skar izvērtējumu attiecībā uz kredītsaistību labvēlības periodu piešķiršanu.
Gadījumos, kad esat izrādījuši interesi saņemt mūsu pakalpojumus, bet neesat kļuvuši par mūsu klientu (piemēram – identificējoties neklātienē, izmantojot mobilo lietotni, bet neizejot uzņemšanas procedūru līdz galam), mēs apstrādājam – tai skaitā uz noteiktu laiku turpinām glabāt – Jūsu personas datus, balstoties uz mūsu leģitīmajām interesēm, piemēram, lai novērstu tehniska rakstura nepilnības, pārbaudītu iemeslu, kādēļ uzņemšana nenotika, pabeigtu uzņemšanu klātienē.
Lai novērtētu mūsu produktu (tostarp ieguldījumu produktu un produktu, kas saistīti ar finanšu instrumentiem) piemērotību un atbilstību Jūsu interesēm, kā arī lai sniegtu Jums ieguldījumu konsultācijas, mēs apkopojam personas datus par Jūsu zināšanām un pieredzi finanšu ieguldījumu jomā, ienākumiem, esošajām finanšu saistībām, finanšu mērķiem un plāniem, kā arī citu informācija, ko Jūs sniedzat mums tikšanās vai attālināto konsultāciju ietvaros.
Lai izvērtētu Jūsu kredītspēju un spētu Jums piedāvāt finansējumu saskaņā ar atbildīgas aizdošanas principiem, lai atbilstu mūsu darbības riska pārvaldīšanas prasībām, kā arī lai kontrolētu Jūsu parādsaistības pret aizdevēju, mēs apstrādājam Jūsu un galvotāja kredītspējas datus, kā arī personas datus, kas saistīti ar sniegto nodrošinājumu aizdevējam. Lai novērtētu līguma izpildi un spēju atmaksāt aizņēmumu, tas var ietvert tādu personas datu apstrādi, kā informāciju par Jūsu ienākumiem, aktīviem, Jūsu finanšu saistībām, kredītvēsturi u.c.
Lai nodrošinātu organizatorisko un administratīvo pārvaldību un pēctecību, kas tostarp var ietvert personas datu apmaiņu starp SEB Grupas uzņēmumiem.
Lai nodrošinātu attālinātu pakalpojumu sniegšanu, mēs ierakstām telefona sarunas vai fiksējam jebkuru citu saziņu ar Jums. Šim nolūkam mēs arī glabājam telefona numuru, elektronisko adresi, IP adresi, kā arī saziņas saturu un citus tehniskos datus.
Lai nodrošinātu mūsu darbinieku un apmeklētāju, tai skaitā Jūsu un mūsu īpašuma drošību, kā arī lai novērstu un atklātu tiesību aktu pārkāpumus, kā arī lai nodrošinātu piekļuvi SEB Latvija pārvaldībā esošajām autostāvvietām mēs veicam videonovērošanu un apstrādājam Jūsu attēla datus, ja apmeklējat mūsu klientu apkalpošanas vietas vai izmantojat mūsu bankomātus. Mēs arī apkopojam un sistematizējam informāciju par iespējamām krāpšanām un SEB Latvija pakalpojumu ļaunprātīgu izmantošanu. Lai pārvaldītu piekļuvi SEB Latvija autostāvvietām, atsevišķos objektos var tikt izmantota automātiska auto numura zīmju nolasīšana.
Lai spētu kontrolēt mūsu ikdienas darījumus un aizsargātu mūsu likumīgās intereses, mēs, cita starpā, varam apstrādāt informāciju par tiesu un administratīvajām procedūrām, kurās piedalāties, parādiem vai cita veida maksājamām summām trešajām personām un citu informāciju.
Lai uzlabotu mūsu pakalpojuma kvalitāti, kā arī lai pārvaldītu klientu attiecības, mēs apkopojam un izmantojam ar mūsu pakalpojumiem saistītos personas datus, tai skaitā pieprasījumus, sūdzības un citu tamlīdzīgu informāciju.
Lai varētu sūtīt tiešā mārketinga piedāvājumus (pa telefonu, elektronisko pastu, mūsu internetbankā vai mobilajā lietotnē), veikt mārketinga aktivitātes, izpētes, lai informētu un piedāvātu mūsu pakalpojumus, tai skaitā pielāgotus un personalizētus pakalpojumus, mēs veicam klientu izvērtēšanu (profilēšanu), pamatojoties uz mūsu rīcībā esošajiem personas datiem, piemēram, par mūsu produktu un pakalpojumu izmantošanu, veiktajiem darījumiem utml. Šī mērķa ietvaros mēs varam nodot Jūsu personas datus citiem SEB Grupas uzņēmumiem vai mārketinga pakalpojumu sniedzējiem.
Tāpat mēs apkopojam un analizējam personas datus, lai pārraudzītu un novērtētu mūsu produktu un pakalpojumu tendences, lai saprastu, kuri mūsu produkti un pakalpojumi visvairāk interesē patērētājus, kā arī lai uzlabotu mūsu pakalpojumus, elektroniskās platformas un to saturu.
Lielākajai daļai ar mārketingu saistītajām darbībām, tādām kā informācijas sniegšana par mūsu pakalpojumiem, mēs apstrādājam Jūsu personas datus, pamatojoties uz Jūsu piekrišanu, ja to nosaka normatīvo aktu prasības. Piemēram, nav nepieciešama Jūsu piekrišana mūsu pakalpojumu piedāvāšanai un reklamēšanai mūsu internetbankā vai mobilajā lietotnē, ja piedāvājumam vai reklāmai ir vispārīgs raksturs un tas nav personalizēts, balstoties uz Jūsu personas datu profilēšanu. Citos gadījumos Jums ir tiesības brīvi atsaukt savu piekrišanu.
Lai saņemtu Jūs viedokli par mūsu pakalpojumiem un to kvalitāti, izmantojot klientu aptaujas vai tirgus izpētes ietvaros, mēs apkopojam un izmantojam Jūsu personas datus, tai skaitā elektronisko pasta adresi, telefona numuru, kā arī mēs varam apstrādāt tādus Jūsu personas datus kā vecumu, dzimumu, saziņas valodu un citu informāciju.
Lai izpildītu normatīvo aktu prasības noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā un lai izvērtētu Jūs kā mūsu iespējamo klientu, mēs apstrādājam personas datus par Jūsu darba devēju, Jūsu amatu, pilsonību, komercdarbību, darījumu un sadarbības partneriem, finanšu līdzekļu izcelsmi, tāpat arī informāciju, vai esat politiski nozīmīga persona, kā arī citu informāciju, kas nepieciešama klientu izpētei un sistēmas uzturēšanai neparastu un aizdomīgu darījumu konstatēšanai. Tāpat, lai sabiedrības interesēs nodrošinātu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanu un izpildītu Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteiktās prasības un mērķus, mēs veicam informācijas apmaiņu ar citām kredītiestādēm un finanšu iestādēm.
Lai ievērotu tiesību aktos noteiktos pienākumus, mēs apstrādājam Jūsu personas datus atskaišu iesniegšanai Latvijas Bankas Kredītu reģistram, Kontu reģistram, kā arī sniedzam informāciju valsts iestādēm, izmeklēšanas iestādēm un citām tiesībaizsardzības iestādēm apjomā
un situācijās, kā noteikts piemērojamos normatīvajos aktos. Tāpat mēs apstrādājam Jūsu personas datus dažādu maksātspējas, grāmatvedības un revīzijas prasību ievērošanai, kā arī, lai pārbaudītu Jūsu dokumentus Nederīgo dokumentu reģistrā, vai identitāti Fizisko personu reģistrā.
Mēs arī apstrādājam, tai skaitā glabājam, dažādus Jūsu personas datus, kuru kategorijas vai raksturu iepriekš nav iespējams paredzēt, bet kurus Jūs pēc saviem ieskatiem brīvi sniedzat mums savstarpējas sadarbības ietvaros, piemēram, iesniedzot brīvā formā sagatavotu iesniegumu labvēlības perioda piešķiršanai kredīta pamatsummas atmaksai – šādā situācijā attiecīgos personas datus mēs apstrādāsim, jo mūsu pieņemtais lēmums balstīsies uz Jūsu iesniegto informāciju. Tā pat arī šādi personas dati var tikt saņemti un apstrādāti, ja tie ir nepieciešami kā obligāts priekšnoteikums atsevišķu pakalpojumu saņemšanai.
Lai izpildītu normatīvo aktu prasības un realizētu savu leģitīmo interesi nodrošināt krāpšanas novēršanu, mēs apstrādājam Jūsu maksājumu datus (summa, valūta, saņēmējs), datus par to, kad un kur lietotājs pieslēdzas internetbankai vai lieto SEB Latvija mobilo lietotni (IP adrese), datus par ierīci, kas izmantota maksājuma veikšanai, un kā lietotājs lieto šo ierīci.
Datu apstrāde
Kur mēs iegūstam Jūsu datus
Mēs izmantojam tos personas datus, kurus Jūs mums sniedzat, piesakoties mūsu pakalpojumu saņemšanai un to izmantošanai, aizpildot klientu datu anketas, iesniedzot pieprasījumus vai pretenzijas, kā arī tos datus, ko mēs dokumentējam SEB Latvija tīmekļa vietnē, mūsu internetbankā, kā arī datus, ko iegūstam veicot videonovērošanu vai ierakstot telefonsarunas, kā norādīts šajā Politikā.
Mēs varam saņemt Jūsu personas datus no citiem avotiem, piemēram, apdrošināšanas sabiedrībām, medicīnas iestādēm (aprosināšanas pakalpojumu sniegšanas ietvaros), partneriem vai citām juridiskajām personām, kuras sniedz pakalpojumus ar mūsu palīdzību, mūsu piegādātājiem, citām finanšu iestādēm, maksājumu iestādēm, valsts, pašvaldību un citām publiskām datu bāzēm vai reģistriem. Tāpat, mēs varam apstrādāt Jūsu personas datus, ja mums tiek sniegti dati par laulātajiem, bērniem, citiem radiniekiem, galvotājiem, līdzaizņēmējiem, nodrošinājuma sniedzējiem, apdrošinātajām personām, apdrošināšanas labuma guvējiem u.c. Visbeidzot, mēs apstrādājam publiski pieejamu informāciju par Jums, kā arī personas datus, kas iegūti, izmantojot meklētājprogrammas, lai novērtētu apdrošinātos riskus vai kredītrisku, kā arī izpildītu normatīvo aktu prasības (piemēram, starptautisko un nacionālo sankciju jomā).
Kādās valstīs mēs apstrādājam Jūsu datus
Parasti mēs apstrādājam Jūsu personas datus Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās zonas (ES/EEZ) dalībvalsts teritorijā. Mēs varam apstrādāt personas datus ārpus ES/EEZ, ja ir izpildīti pienācīgi drošības pasākumi un piemērojama vismaz viena no turpmāk minētajām prasībām:
- Eiropas Komisija ir atzinusi, ka attiecīgā valsts nodrošina pietiekamu personas datu aizsardzības līmeni;
- pastāv vienošanās, kas atbilst Eiropas Komisijas apstiprinātajiem standarta noteikumiem un nosacījumiem;
- tiek piemēroti kārtības noteikumi vai citi drošības pasākumi, kuri atbilst VDAR prasībām.
Atsevišķu IT sistēmu uzturēšanas, klienta atbalsta un jautājumu risināšanas ietvaros SEB bankas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā rīkojas kā koppārziņi, tām kopīgi nosakot datu apstrādes mērķus un līdzekļus; šādos gadījumos Jūsu personas dati var tikt glabāti datu centros Lietuvā un Igaunijā.
NB: Maksājumu pakalpojumu sniedzēji, kas iesaistīti finanšu instrumenta vai maksājuma izpildē (tai skaitā SWIFT maksājumos), var būt
dibināti vai veikt darbību valstī, kas nenodrošina piemērotu personas datu aizsardzības līmeni (t.i., valstī, kas nav pievienojusies Eiropas Ekonomiskās zonas līgumam un kuru Eiropas Komisija nav iekļāvusi to valstu sarakstā, kuras nodrošina pietiekamu personas datu aizsardzības līmeni). Mēs darām visu nepieciešamo, lai Jūsu personas dati tiktu izmantoti drošā veidā, taču, pastāv risks, ka mēs nespēsim nodrošināt, ka datu saņēmējs visos gadījumos ievēros Eiropas Savienībā noteiktās prasības. Tāpēc, pirms iesaistāties šādos darījumos, mēs Jūs aicinām rūpīgi izvērtēt iespējamos personas datu apstrādes riskus.
Cik ilgi mēs glabājam Jūsu datus
Mēs glabājam jūsu personas datus tik ilgi, kamēr pastāv vismaz viens no šiem kritērijiem:
- Personas dati ir nepieciešami to mērķu sasniegšanai, kuru dēļ dati ir tikuši iegūti (piemēram, kamēr jums ir norēķinu konts bankā, kamēr ir spēkā un tiek izpildīts aizdevuma līgums vai ķīlas līgums);
- Kamēr mums ir pienākums glabāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības (piemēram, normatīvos aktus noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā, vai atbilstoši likumam
Par grāmatvedību); - Kamēr pastāv iespēja, ka mums būs nepieciešams pierādīt savu saistību pienācīgu izpildi vai nodrošināties pret prasījumiem (piemēram, vadoties pēc Civillikuma, kas paredz vispārējo saistību tiesību noilguma termiņu – 10 gadus);
- Atsevišķos gadījumos, kad nepieciešams nodrošināt mūsu vai trešās personas tiesiskās intereses, personas dati var tikt glabāti līdz konkrētās tiesiskās intereses pilnīgam noregulējumam (piemēram, līdz attiecīga tiesas sprieduma spēkā stāšanās brīdim vai līdz tiesas sprieduma pilnīgai izpildei).
Informācija par specifiskiem glabāšanas termiņiem konkrētai datu apstrādei var tikt iekļauta informatīvos paziņojumos vai citos ar konkrēto datu apstrādi saistītos dokumentos.
Pēc glabāšanas laika beigām personas dati tiks dzēsti vai anonimizēti (neatgriezeniski pārveidoti tādējādi, ka tie vairs nav saistāmi ar Jums kā ar konkrētu personu).
Kādus datu apstrādes principus mēs ievērojam
Apstrādājot Jūsu personas datus, kurus esat mums uzticējis, tostarp personas datus, kurus mēs esam ieguvuši no citiem avotiem, mēs ievērojam šādus principus:
- Jūsu personas dati tiek apstrādāti tiesiskā, taisnīgā un pārredzamā veidā tā, lai būtu nodrošināta apstrādāto personas datu precizitāte, pareizība un drošība (tiesiskuma, taisnīguma un pārredzamības princips);
- Jūsu personas dati tiek ievākti konkrētam, skaidri noteiktam un tiesiskam mērķim un netiek tālāk apstrādāti veidā, kas neatbilst šim mērķim (mērķa ierobežojuma princips);
- Jūsu personas dati tiek apstrādāti ne ilgāk, kā tas ir nepieciešamas mērķiem, kuru dēļ šī datu apstrāde notiek;
- Jūsu personas dati ir atbilstoši, aktuāli un tikai tādi, kādi tie nepieciešami mērķu, kuru dēļ tie tiek apstrādāti, sasniegšanai (datu minimizēšanas princips);
- apstrādātie personas dati ir precīzi un, ja nepieciešams, tiek atjaunināti, tai skaitā izmantojot ārējas datubāzes, publiskus reģistrus (precizitātes princips);
- Jūsu personas dati tiek glabāti formā, kas ļauj Jūs identificēt tikai noteiktu laiku, kamēr tas ir nepieciešams datu apstrādes mērķu sasniegšanai (glabāšanas ierobežojuma princips);
- Jūsu personas dati tiek apstrādāti veidā, kurā atbilstošo tehnisko vai organizatorisko pasākumu veikšana nodrošina atbilstošu personas datu drošību, ieskaitot aizsardzību no neautorizētas vai prettiesiskas personas datu apstrādes un no nejaušas pazušanas, iznīcināšanas vai bojāšanas (integritātes un konfidencialitātes princips).
Papildus šajā Politikā norādītajam, vairāk informācijas par Jūsu personas datu apstrādi var tikt iekļauta pakalpojumu līgumos vai citos dokumentos, kas saistīti ar SEB Latvija sniegtajiem pakalpojumiem.
Mēs varam nodot ārpakalpojumā tādas darbības vai funkcijas, kas var ietvert personas datu apstrādi. Pirms to darām, mēs nodrošinām, ka mūsu ārpakalpojuma partneri ievēro mūsu norādījumus, kas attiecas uz datu apstrādi, tostarp mūsu drošības un konfidencialitātes prasības, kā arī piemērojamo normatīvo aktu prasības.
Kam mēs nododam Jūsu datus
- Mēs nododam Jūsu personas datus ievērojot Politikas 3. sadaļai atbilstošu datu apstrādes pamatu, piemēram:
- SEB Grupas uzņēmumiem un to filiālēm, tostarp Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ), reģistrācijas Nr. 5020329081, kas reģistrēta Zviedrijas Karalistē; Mēs nododam personas datus šiem uzņēmumiem kā patstāvīgiem pārziņiem šādās jomās − noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršana, starptautisko un nacionālo sankciju ievērošana un krāpšanas novēršana;
- citām kredītiestādēm un finanšu iestādēm;
- maksājumu un citu pakalpojumu sniedzējiem, kas ir iesaistīti karšu darījuma izpildē, ko esat izvēlējies (piemēram, lai veiktu maksājumu vai personalizētu maksājuma karti vai pievienotu maksājuma karti digitālam makam), starptautiskām maksājumu karšu organizācijām, maksājumu karšu un POS pakalpojumu sniegšanā iesaistītiem pakalpojumu sniedzējiem, kā arī digitālo maku pakalpojumu sniedzējiem;
- norēķinu sistēmu operatoriem;
- maksājumu ierosināšanas pakalpojumu sniedzējiem, konta informācijas pakalpojuma sniedzējiem vai citiem pakalpojumu sniedzējiem, kas izmanto atvērto sadarbības platformu (Open Banking);
- uzņēmumiem, kas sniedz apdrošināšanas pakalpojumus, gadījumos, kad mēs sniedzam šādus pakalpojumus kā starpnieki, vai uzņēmumiem, kuru pakalpojumus mēs izmantojam saistībā ar nodrošinājuma līguma noteikumu izpildi, vai pārapdrošināšanas uzņēmumiem;
- biržām, fondiem, brokeriem vai citiem finanšu instrumentu tirdzniecībā iesaistītiem dalībniekiem, kas sniedz mums pakalpojumus saistībā ar finanšu instrumentu glabāšanu, kā arī tieši vai netieši sniedz pakalpojumus saistībā ar ieguldījumiem finanšu instrumentos un veic citas darbības;
- galvotājiem, līdzaizņēmējiem, nodrošinājuma sniedzējiem;
- mūsu profesionālās darbības konsultantiem, revidentiem, tulkošanas pakalpojumu sniedzējiem, arhivēšanas, pasta, elektronisko ziņu un kurjera pakalpojumu sniedzējiem;
- citām trešajām personām tiktāl, ciktāl tas saistīts ar uzņēmuma atsavināšanu, apvienošanu, uzņēmumu iegādi vai reorganizāciju pilnībā vai daļēji, vai līdzīgu uzņēmējdarbības izmaiņu ieviešanas procesā (ieskaitot, cita starpā, potenciālus vai eksistējošus uzņēmuma pircējus un viņu konsultantus).
NB: Vienlaikus, saistībā ar aizdevumiem, kas nodrošināti ar ķīlu vai nodrošinājumu, ņemiet vērā, ka ķīlas vai nodrošinājuma sniedzējam savu likumīgo interešu aizsardzībai ir tiesības pieprasīt mums informāciju
par aizņēmēja saistībām. Šādos gadījumos mēs sniedzam ķīlas vai nodrošinājuma sniedzējam Jūsu personas datus par saistībām, kas nodrošinātas ar attiecīgo ķīlu vai nodrošinājumu.
- Jūsu personas datus mēs varam nodot personām, kurām mums ir tiesības vai pienākums atklāt attiecīgos datus saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, piemēram:
- Latvijas Bankai, Eiropas Centrālai Bankai, kā arī operatīvās darbības subjektiem, izmeklēšanas iestādēm, notāriem, tiesu izpildītājiem, Valsts ieņēmumu dienestam un citām Kredītiestāžu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajām personām, lai tās varētu veikt tām normatīvajos aktos noteiktos pienākumus;
- Latvijas Bankas Kredītu reģistram un Kredītinformācijas birojam vai jebkuram citam saistību reģistram par klienta finansiālajām saistībām, lai sniegtu informāciju par klienta maksājumu vēsturi attiecīgā reģistra lietotājiem (piemēram, kredītiestādēm un citiem kreditoriem) saskaņā ar normatīvo aktu prasībām;
- lai nodrošinātu informācijas apmaiņu ar centrālo vērtspapīru depozitāriju, mēs nododam personas datus par Jums piederošajiem finanšu instrumentiem un darījumiem ar tiem;
- tiesām, šķīrējtiesām vai citām strīdu izšķiršanas institūcijām.
NB: Personas datu apstrādes nolūkiem, kas minēti šajā Politikā, mēs varam piesaistīt citus pakalpojumu sniedzējus kā personas datu apstrādātājus, pirms tam pārliecinoties, ka to darbība atbilst VDAR un normatīvo aktu prasībām, lai nodrošinātu, ka personas dati tiek aizsargāti un apstrādāti atbilstoši spēkā esošo normatīvo aktu prasībām.
Automatizēta individuālu lēmumu pieņemšana
Norādām, ka SEB Latvija var apstrādāt Jūsu personas datus, lai pieņemtu automatizētus individuālus lēmumus, kas rada Jums tiesiskas sekas. Šādi automatizēti lēmumi dod Jums iespēju ātrāk saņemt pakalpojumu vai tā piedāvājumu.
Piemēram, saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, SEB Latvija pieņem lēmumus par pakalpojumu sniegšanu, kas tai skaitā ietver lēmuma pieņemšanu par aizdevuma izsniegšanu; šī procesa ietvaros tiek veikta automatizēta personas datu analīze, izmantojot informāciju, kas saistīta ar Jūsu ienākumiem, finanšu saistībām, kā arī citus apstākļus, kuri, saskaņā ar mūsu vērtējumu, ir nozīmīgi. Šāda automatizētu individuālu lēmumu pieņemšana var notikt arī konsultējot Jūs saistībā ar apdrošināšanas produktiem; šādos gadījumos mēs veicam Jūsu brīvprātīgi iesniegtu personas datu automatizētu analīzi, kuras ietvaros SEB Latvija izvērtē Jūsu veselības datus, datus par vecumu, dzimumu, ienākumiem, lai izvērtētu – kādu piedāvājumu ir iespējams izteikt.
Automatizēta individuāla lēmumu pieņemšana tiek izmantota, lai noteiktu Jūsu riska klasi noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas normatīvo aktu izpildes ietvaros.
Automatizēta individuāla lēmumu pieņemšana tiek veikta arī gadījumos, kad Jūs kļūstat par mūsu klientu attālināti, izmantojot mobilo lietotni. Šādā gadījumā tiek veikta biometrijas datu analīze un pieņemts lēmums par to vai Jūsu identitāte ir patiesa un vai Jums pastāv iespēja attālināti kļūt par SEB Latvija klientu.
Jūsu tiesības
Kādas ir Jūsu tiesības?
- Jums ir tiesības:
- pieprasīt informāciju par Jūsu personas datu apstrādi;
- pieprasīt labot nepareizus, neprecīzus vai nepilnīgus personas datus;
- pieprasīt ierobežot Jūsu personas datu apstrādi, kamēr tiek pārbaudīts Jūsu personas datu apstrādes tiesiskums;
- pieprasīt Jūsu personas datu dzēšanu;
- nepiekrist vai atsaukt piekrišanu personas datu apstrādei mārketinga mērķiem, tostarp profilēšanai;
- pieprasīt saņemt personas datus Jums ērtā formātā, ja esat šos personas datus mums sniedzis un tie tiek apstrādāti automatizētā veidā uz piekrišanas pamata vai uz līgumu izpildes pamata, kā arī šos personas datus nepieciešams nodot citam personas datu pārzinim, ja tas ir tehniski iespējams, ievērojot attiecīgo normatīvo regulējumu;
- pieprasīt nebūt tāda lēmuma subjektam, kas Jums rada tiesiskas sekas un kura pamatā ir tikai automatizēta apstrāde.
- atsaukt Jūsu piekrišanu, neietekmējot Jūsu personas datu izmantošanu pirms piekrišanas atsaukšanas;
- iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijai (plašāka informācija www.dvi.gov.lv).
- Vēršam uzmanību, ka pieprasījumu dzēst personas datus pilnībā nevarēsim izpildīti, ja personas dati tiek apstrādāti uz vairākiem personas datu apstrādes pamatiem, piemēram, personas dati vienlaikus var tikt apstrādāti, lai izpildītu noslēgto pakalpojuma līgumu, kā arī lai izpildītu no attiecīgiem normatīvajiem aktiem izrietošus pienākumus. Šādā gadījumā mēs nevarēsim nodrošināt pilnīgu Jūsu personas datu dzēšanu, par ko mēs Jūs informēsim atsevišķi. Jebkurā gadījumā mēs rūpīgi izvērtēsim Jūsu pieprasījumu, lai nodrošinātu vispiemērotāko risinājumu Jūsu tiesību ievērošanai situācijās, kad nav iespējams pilnībā dzēst Jūsu personas datus.
- Situācijās, kad nav iespējams pilnībā dzēst personas datus, balstoties uz VDAR principiem, mēs nodrošinām personas datu anonimizāciju vai pseidonimizāciju:
- Personas datu anonimizācijas ietvaros dati tiek neatgriezeniski mainīti un vairs nevar tikt sasaistīti ar konkrētu personu. Mums ir tiesības saglabāt šādus datus pēc tam, kad ir beidzies šādu datu apstrādes tiesiskais pamats. Šādus anonīmus personas datus var turpināt apstrādāt, piemēram, statistikas nolūkiem, kā arī, lai uzlabotu un attīstītu SEB Latvija pakalpojumus;
- Personas datu pseidonimizācijas ietvaros datiem tiek piešķirts identifikators ievērojot noteiktu algoritmu, lai dati tūlītēji nav atpazīstami. Izmantojot noteikto algoritmu, ir iespējams iegūt konkrēto personas datu saturu. Šādi dati ir uzskatāmi par personas datiem, kuriem piemērots paaugstināts datu apstrādes drošības līmenis.
NB: Lēmumu par to, kuru no iepriekš minētajiem risinājumiem piemērot attiecībā uz personas datu apstrādi, SEB Latvija, ievērojot VDAR principus, nosaka patstāvīgi.
- Vēršam uzmanību, ka Jūsu tiesības attiecībā uz personas datiem, kas tiek apstrādāti noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas vajadzībām, ir ierobežotas Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteiktajā kārtībā.
Kā Jūs varat izmantot savas tiesības?
Mēs pieliekam visas pūles, lai ievērotu Jūsu tiesības un atbildētu uz visiem jautājumiem, kuri Jums rodas par Politiku un tajā ietvertajām tēmām. Jūs varat iesniegt sūdzību, iesniegumu vai pieprasījumu (kopā turpmāk – “Pieprasījums”),. Pieprasījumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, lūdzam sūtīt uz e-pasta adresi info@seb.lv vai personasdati@seb.lv. Pieprasījumu Jūs varat iesniegt arī, izmantojot mūsu internetbanku, vai tuvākajā mūsu klientu apkalpošanas vietā. Mēs atbildēsim uz Jūsu Pieprasījumu viena mēneša laikā no Pieprasījuma saņemšanas dienas.
Ārkārtējos apstākļos, kad nepieciešams papildu termiņš, mēs to pagarināsim Jūs par to savlaicīgi brīdinot.
Mēs izvērtēsim Jūsu ierosinājumus vai pretenzijas saistībā ar Jūsu personas datu apstrādi, tomēr ne vienmēr mēs varēsim pilnībā izpildīt Jūsu prasības, ja SEB Latvija rīcība būs atbilstoša VDAR un/vai ierobežota ar citu normatīvo aktu prasībām.
Kā nepilngadīgās personas var izmantot savas tiesības?
Attiecībā uz pakalpojumiem, ko piedāvājam nepilngadīgām personām, mēs izvērtējam iespēju ļaut šīm personām patstāvīgi izmantot noteiktas tiesības.
Normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, kā arī ņemot vērā nepilngadīgās personas informētības pakāpi un spēju izlemt par savu tiesību izmantošanu noteiktos jautājumos, mēs lūdzam sniegt personas datu apstrādes piekrišanu vai apstiprinājumu nepilngadīgās personas vārdā tā likumiskajam aizbildnim.
NB: Likumiskajiem aizbildņiem ir tiesības izmantot visas tiesības attiecībā uz savu nepilngadīgo bērnu, kuri vēl nav sasnieguši 13 gadu vecumu, personas datu apstrādes jautājumos, kā arī uzraudzīt savu nepilngadīgo bērnu datu apstrādi neatkarīgi no bērna vecuma.
Citi jautājumi
Datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija
Par jebkādiem ar personas datu apstrādi saistītiem jautājumiem aicinām Jūs sazināties ar SEB Latvija datu aizsardzības speciālistu, sūtot e-pastu uz adresi personasdati@seb.lv vai arī pasta adresi Meistaru 1, Valdlauči, Ķekavas pag., Ķekavas novads, LV-1076, Latvija.
Par jautājumiem, kas saistīti ar SEB Life and Pension Baltic SE veikto personas datu apstrādi, aicinām Jūs sazināties ar SEB Life and Pension Baltic SE datu aizsardzības speciālistu, sūtot e-pastu uz adresi dpo_life@seb.lv vai arī pasta adresi Meistaru 1, Valdlauči, Ķekavas pag., Ķekavas novads, LV-1076, Latvija.
Par jautājumiem, kas saistīti ar AS “SEB atklātais pensiju fonds” veikto personas datu apstrādi, aicinām Jūs sazināties ar AS “SEB atklātais pensiju fonds” datu aizsardzības speciālistu, sūtot e-pastu uz adresi dpo_pensija@seb.lv vai arī pasta adresi Meistaru 1, Valdlauči, Ķekavas pag., Ķekavas novads, LV-1076, Latvija. Aicinām iepazīties ar Politikas 12. nodaļu, kurā ir izvērstāk skaidrotas Jūsu tiesības iesniegt pieprasījumus saistībā ar Jūsu personas datu apstrādi.
Privātuma politikas termiņš un grozījumi
Šī Politika stāsies spēkā sākot no 2024. gada 24. aprīļa un aizstās tās iepriekšējo versiju, kas ir spēkā no 2023. gada 5. jūnija.
Šī Politika var tikt vienpusēji mainīta vai papildināta saistībā ar normatīvo aktu grozījumiem vai mūsu darbības izmaiņu ietvaros. Par Politikas izmaiņām, kas nav saistītas ar normatīvo aktu prasībām un ir būtiskas attiecībā uz esošiem datu subjektiem vai esošām datu apstrādes darbībām, paziņosim Jums 1 mēnesi iepriekš. Informācija par izmaiņām Politikā ir pieejama mūsu tīmekļa vietnē seb.lv.
Personas datu apstrāde SIA “SEB līzings”
SIA “SEB līzings” kā pārzinis veic savu klientu (tai skaitā potenciālo, esošo un bijušo klientu, galvotāju, kā arī klientu un galvotāju pārstāvju) personas datu apstrādi šajā Politikā norādītajiem mērķiem, ievērojot Politikā noteiktos vispārējos principus un ņemot vērā šajā punktā norādītos precizējumus un papildus datu apstrādes.
Gadījumā, ja Politikas 4.punktā norādītajiem mērķiem (piemēram, kredītspējas izvērtēšanai, lai izpildītu normatīvo aktu prasības AML/KYC jomā) SIA “SEB līzings” ir nepieciešams saņemt klientu konta pārskatus un klients ir arī AS “SEB banka” klients, lai padarītu vienkāršāku, drošāku un klientiem draudzīgāku informācijas apriti starp SEB Grupas uzņēmumiem, SIA “SEB līzings” nodrošina konta pārskatu saņemšanu no AS “SEB banka” bez klienta starpniecības. Konkrētās datu apstrādes darbības - konta pārskatu saņemšana no AS “SEB banka” bez klienta starpniecības - tiesiskais pamats ir pārziņa leģitīmās intereses.
SMS saziņa un "robozvani" saistībā ar līguma nosacījumu pārkāpšanu tiek veikti ar mērķi savlaicīgi uzrunāt klientu un atgādināt par līzinga maksājumu kavējumu vai tā trūkstošo summu, tādējādi saīsinot parāda periodu un mazinot situācijas, kad parāds veidojas daļējas nesamaksas dēļ, tādējādi pasargājot klientus no sabojātas kredītvēstures.
Minētās datu apstrādes tiesiskais pamats ir pārziņa leģitīmās intereses - samazināt parādnieku skaitu un parāda ilgumu klientiem un pārzinim draudzīgā veidā.
Personas datu apstrāde SEB Life and Pension Baltic SE
Lai novērtētu apdrošinātos riskus, noslēdzot apdrošināšanas līgumu un pieņemtu lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, kad iestājies apdrošināšanas gadījums, SEB Life and Pension Baltic SE apstrādā personas datus par apdrošinātās personas veselības stāvokli, invaliditāti vai iedzimtību (īpašas kategorijas personas datus), tostarp apstrādājot medicīnas darbinieku un institūciju, kas veikušas apdrošinātās personas medicīnisko pārbaudi vai ārstējušas apdrošināto personu, sniegto informāciju saistībā ar pārbaužu rezultātiem, diagnozēm, izraudzīto ārstēšanu utml. Atsevišķos gadījumos, lai noslēgtu apdrošināšanas līgumu, īpašas kategorijas personas dati var tikt nodoti pārapdrošināšanas sabiedrībām apdrošinātā riska novērtēšanai.