Switch to mobile version. Augšup

JAUNUMI - 2020 09 15 - 10:40

Interaktīvā testā aicina pārbaudīt zināšanas un prasmes atpazīt krāpnieku slazdus

Kā atšķirt bankas sūtītu SMS vai e-pasta paziņojumu no tā, ko sūtījis krāpnieks? Kā rīkoties, saņemot tālruņa zvanu ar vilinošu piedāvājumu gūt lielu peļņu ar nelielām investīcijām? Attīstoties tehnoloģijām un iespējām, arī krāpnieku shēmas kļūst arvien radošākas, tāpēc, lai pievērstu uzmanību datu un finanšu drošībai kibertelpā, SEB banka aicina ikvienu pārbaudīt savas zināšanas interaktīvā testā www.seb.lv/kiberkvests.

Testa jautājumi veidoti, apkopojot biežāk izmantotās krāpnieku metodes, ar kādām saskārušies bankas klienti Baltijas valstīs. Lai veicinātu izpratni par datu un finanšu drošību, jautājumi papildināti arī ar eksperta komentāriem un ieteikumiem, kā konkrētajā situācijā pareizi rīkoties.

“Lai arī kopumā iedzīvotāji kļūst zinošāki un ieklausās ekspertu ieteikumos, kā rūpēties par saviem personas datiem un finansēm, vienlaikus arī krāpnieku shēmas kļūst arvien rafinētākas. Nav nozīmes ne vecumam, ne izglītībai, ne ieņemamajam amatam – krāpnieki ikvienu no mums var pārsteigt nesagatavotu, pārliecinoši izmantojot dažādas manipulācijas metodes. Līdz ar to digitālajā vidē vienmēr jātur acis un ausis vaļā – jābūt tikpat kritiskiem kā reālajā dzīvē un nedrīkst akli uzticēties solījumiem un piedāvājumiem, kas šķiet pārāk labi, lai būtu patiesi,” uzsver SEB bankas IT drošības eksperts Oskars Blumbergs.

Kā liecina SEB bankas novērojumi, krāpnieku metodes laika gaitā mainās un kļūst tehniski vienkāršākas, galvenokārt mudinot pakalpojumu lietotājus darīt ko tādu, ko parasti viņi nedarītu. Šobrīd tiek izmantoti ne tikai SMS, e-pasta paziņojumi un tālruņa zvani, bet arī sociālie tīkli un elektroniskie autentifikācijas rīki. 

"Krāpnieki lielākoties izliekas par iestādi, kam cilvēki uzticas. Un uzticība finanšu sektoram ir tik liela, ka cilvēki dažkārt nemaz nepārbauda, vai saņemtais paziņojums vai tālruņa zvans tiešām ir no bankas. Tāpat arī pērn Baltijas valstīs veiktajā aptaujā trešdaļa klientu, kuri iepērkas tiešsaistes veikalos, atzina, ka nepārbauda, vai vietne, kurā ievada savus kredītkartes datus, ir droša. Tāpēc ļoti būtiski ir turpināt pastāvīgi aktualizēt jautājumus, kas skar datu un finanšu drošību digitālajā vidē, lai mēs kā sabiedrība kļūtu zinošāki un izvairītos no finansiāliem zaudējumiem,” saka Oskars Blumbergs.

Testu iespējams aizpildīt šeit: https://www.kiberkvests.lv

Vairāk par to, kā parūpēties par savu datu un finanšu drošību: https://www.seb.lv/kiberdrosiba

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 21.00
    Brīvdienās 10.00 - 18.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.