Inovācija nav tikai jaunu tehnoloģiju radīšana, bet gan veids, kā risināt esošas problēmas jaunā veidā un mainīt klienta uzvedību, radot viņam labāku pieredzi. Inovācijas sākas ar klientu vajadzību izpratni un bieži rodas no sadarbības starp uzņēmumiem un iekšējas vēlmes uzlabot procesus. Dizaina domāšana ir efektīvs rīks, kas palīdz uzņēmumiem labāk izprast klientu vajadzības un radīt inovatīvus risinājumus. Dizaina domāšana veicina starpnozaru sadarbību un pievērš uzmanību klientiem un viņu vajadzībām, ļaujot izstrādāt produktus un pakalpojumus, kas patiesi uzlabo klientu pieredzi un uzņēmuma darbību kopumā.
Kas īsti ir inovācija?
Bieži, runājot par inovācijām, cilvēki domā tikai par jaunām tehnoloģijām, robotiem vai pat citplanētiešiem. Tomēr, kā SEB Izaugsmes programmas lekcijā uzsvēra Jussi, inovācijai nav jābūt kaut kam pilnīgi jaunam vai supermodernam. Tai nav jābūt tikai augsto tehnoloģiju risinājumam, lai tā būtu efektīva.
Mēs šajā programmā uz inovāciju skatāmies citādi – tā ir jauna pieeja esošo problēmu risināšanai un klientu uzvedības mainīšanai, lai uzlabotu klienta pieredzi.
Vizītkarte
Dizaina domāšana kā inovatīvu risinājumu atslēga
Dizaina domāšana ir viena no centrālajām pieejām inovāciju veidošanā. Tā liek uzņēmumiem fokusēties uz cilvēkiem — klientu vajadzībām un emocijām, nevis tikai tehnoloģijām vai pieņēmumiem.
Daudz uzņēmumi nerunā tieši ar klientiem, bet mēģina izprast viņu vajadzības tikai caur iekšējām diskusijām un pieņēmumiem, tādēļ daudzas inovācijas nefunkcionē. Pareiza dizaina domāšanas izmantošana palīdz atrast īstās problēmas un radīt risinājumus, kas patiesi atbilst klientu vajadzībām.
Inovācija caur kopradi un sadarbību
Inovācijas arvien biežāk rodas no dažādu uzņēmumu un nozaru sadarbības. Klienta pieredze bieži neveidojas no viena produkta vai pakalpojuma vien, tāpēc kopīgas iniciatīvas palīdz to pilnveidot un padarīt vienotu. Piemēram, Nike un Apple kopējie projekti, kā Apple Watch Nike+, vai NASA un Lego sadarbība, kas iedvesmo bērnus mācīties caur spēli.
Jussi uzsver, ka inovāciju ceļā svarīgi ir atvērties un dalīties ar pieredzi, jo tas rada daudz lielāku vērtību nekā slepenība un bailes no ideju zagšanas. Inovācijas pamatā ir jaunu vērtību radīšana, pakalpojumu paplašināšana un pilnveidošana, lai tie kļūtu pieejamāki, efektīvāki un ātrāki. Galu galā uzņēmuma panākumi ietekmē ne tikai pašu biznesu un klientus, bet arī sabiedrību un valsti kopumā.
Lai uzzinātu vairāk par inovāciju un koprades spēku, aicinām noskatīties SEB Izaugsmes programmas lekciju “Inovācija caur kopradi” ar Jussi Hermunen:
SEB x RTU Izaugsmes programma 2025
- Impulss – uzņēmējiem sava ceļa sākumā (pieteikšanās vienmēr atvērta)
- Jauda – uzņēmējiem, kas vēlas pilnveidot procesus savā uzņēmumā (pieteikšanās līdz 7. septembrim)
- Enerģija – tiem, kuri vēlas izstrādāt jaunus produktus vai uzsākt eksportu (pieteikšanās līdz 7. septembrim)