
Martā Latvijas mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7%. Nepārtikas mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 2,7%. Tikmēr autodegvielas un pārtikas preču mazumtirdzniecība saruka attiecīgi par 0,5% un 5,5%.
Patēriņš turpina iesilt nevienmērīgi un piesardzīgi. Par nevienmērību liecina atšķirīgās tendences dažādos sektoros. Gada sākumā ir augusi interese par nekustamā īpašuma tirgu un jaunu auto iegādi.
Savukārt mazumtirdzniecībā, šķiet, ka strauji augošo cenu dēļ iedzīvotāji turpina mainīt paradumus pārtikas iegādē. Daļēji tas var atspoguļoties arī uz aktīvāku maltītes ieturēšanu ārpus mājas. Turklāt, turpinoties kāpumam, šāda prakse varētu saglabāties.
Pārslēgšanās no precēm uz pakalpojumiem vēl nedaudz turpina pēc pandēmijas tendenci nepārtikas precēs, samazinoties kultūras un atpūtas preču iegādei. Tikmēr, kā gaidīts, aktīvāk tiek iegādātas nepārtikas preces, īpaši elektroierīces un ar mājokļa labiekārtošanu saistītas preces. Tādejādi iezīmējušās tendences vēl tuvākos mēnešos turpināsies.
Pirktspēja turpinās uzlaboties un veidos labvēlīgus nosacījumus patēriņa pieaugumam. Tomēr cenu pieaugums un pārliecības trūkums koriģēs prioritātes un bremzēs patēriņa atgūšanos.