Switch to mobile version. Augšup

Drošība - 27.01.2020
Smart-ID

Kā pārcelt Smart-ID uz jaunu telefonu

Kā pārcelt Smart-ID uz jaunu telefonu

Smart-ID aplikācija, kas ļauj piekļūt internetbankai un apstiprināt maksājumus, ir piesaistīta konkrētajai viedierīcei (telefonam), nevis lietotājam vai SIM kartei. Ja tiek iegādāts jauns telefons, tajā jāizveido jauns Smart-ID konts.

Savukārt, ka telefons ir nozaudēts vai nozagts, svarīgi parūpēties par drošību, attālināti izdzēšot ierīcei piesaistīto Smart-ID kontu aplikācijas pašapkalpošanās portālā vai vēršoties bankas filiālē.

Teiciens “Telefonā ir visa mana dzīve!” sen jau nav joks, bet gan realitāte. Mēs glabājam viedtālruņos ne tikai attēlus, video, savus kontaktus un dažādas ikdienu atvieglojošas lietotnes, bet arī aplikācijas, kas ļauj piekļūt ļoti privātai un konfidenciālai informācijai. Viena no tādām ir Smart-ID, kas nodrošina ātru un ērtu piekļuvi savai internetbankai, ievadot vismaz 4 ciparu PIN kodu un ar vismaz 5 ciparu PIN kodu apstiprinot maksājumus.

Īsumā par Smart-ID

Smart-ID ir šobrīd mūsdienīgākais un ērtākais identifikācijas veids, kā piekļūt savai internetbankai un veikt maksājumus. Izmantojot Smart-ID, nav nepieciešamības nēsāt līdzi kodu kalkulatoru, jo jūs vienmēr varat piekļūt lietotnei no sava viedtālruņa. Lai to lietotu, jāizveido un jāiegaumē divi PIN kodi: viens – piekļuvei, otrs – maksājumu apstiprināšanai. Un viss.

Tomēr jāatceras, ka Smart-ID, ir piesaistīta konkrētajai ierīcei, nevis lietotājam vai SIM kartei. Tas nozīmē, ka jūsu izveidotais Smart-ID konts darbosies tikai konkrētajā ierīcē. Drošības apsvērumu dēļ ir ļoti svarīgi neglabāt lapiņu, uz kuras uzrakstīti jūsu PIN kodi, aiz telefona vāciņa vai kādā citā vietā, kur to varētu pamanīt sveša acs.

2018. gada novembrī aplikācija Smart-ID ir atzīta par Kvalificētu paraksta izveides ierīci (QSCD – Qualified Signature Creation Device). Tas nozīmē, ka ar Smart-ID (kas izsniegtas pēc 2018. gada 8. novembra) veiktajiem dokumentu parakstiem ir tāds pats juridiskais spēks kā pašrocīgiem parakstiem un tie tiek atzīti visā Eiropas Savienībā. Noskaidrot, vai jūs jau esat kvalificētās Smart-ID lietotājs, varat Smart-ID lietotnes izvēlnes sadaļā “Lietotāja informācija”.

Ko darīt, ja telefons ir nozagts vai nozaudēts

Lai gan Smart-ID ir ļoti drošs identifikācijas veids un, nezinot jūsu slepenos PIN kodus, svešinieks nevar to izmantot, telefona zādzības vai nozaudēšanas gadījumā tam piesaistītais Smart-ID konts tomēr jāizdzēš. To var izdarīt, pieslēdzoties Smart-ID pašapkalpošanās portālam un sekojot norādēm. Ja tas kādu iemeslu dēļ neizdodas, sazinieties ar Smart-ID klientu apkalpošanas speciālistiem pa numuru 1807 vai  +371 67665001 vai e-pastu help.lv@smart-id.com un palūdziet jūsu kontu dzēst.

Jauns telefons – jauns Smart-ID konts

a) Ja jūs maināt telefonu un jums ir Smart-ID Basic (nekvalificētā versija), Smart-ID aplikāciju ir iespējams uzstādīt no jauna jaunajā telefonā. Process ir pavisam vienkāršs:

  • Jaunajā viedtālrunī tiek ielikta SIM karte, un lejupielādēta Smart-ID aplikācija.
  • Vecajā telefonā (jau bez SIM kartes, bet ar ieslēgtu Wi-Fi) Smart-ID aplikācijā atnāk apstiprinājuma kods par aplikācijas uzstādīšanu jaunajā telefonā.
  • Pēc Smart-ID pārnešanas uz jauno viedtālruni, nepieciešams pieslēgties ar to savai internetbankai.
  • Kodu tad pirmreizēji ģenerēs Smart-ID aplikācija no vecā telefona.
  • Pie otrā pieslēguma internetbankai kodu ģenerēs Smart-ID no abiem telefoniem.

Turpmāk Smart-ID Basic varēs lietot jaunajā telefonā.

b) Ja vecais telefons vairs nav pieejams vai netiek lietots, tad jauna Smart-ID Basic konta reģistrācijas process būs tāds pats, kā uzsākot lietošanu pirmo reizi, tātad – būs nepieciešams cits internetbankas autorizācijas līdzeklis – kodu kalkulators. Savukārt Smart-ID kvalificētās versijas izstādīšanai tālrunī un aktivizēšanai būs jāizmanto eID karte. Ja neviena tiešsaistes metode nav pieejama, Smart-ID ir iespējams reģistrēt arī bankas filiālēs.

Kad jaunais konts ir reģistrēts un darbojas, veco varat izdzēst.

Noskaties video pamācību par Smart-ID izveidi jaunā telefonā ar esošo Smart-ID:

Linda Ezerkalna

  • Kā un kāpēc jāatjaunina Smart-ID konts

    Drošība - 28.01.2020

    Kā un kāpēc jāatjaunina Smart-ID konts

    Ņemot vērā to, ka Smart-ID tiek izmantots, lai apstiprinātu darījumus internetbankā, tam ir jāatbilst visaugstākajiem drošības un juridiskajiem nosacījumiem. Viens no šādiem nosacījumiem ir nepieciešamība atjaunināt savu Smart-ID kontu reizi trīs gados.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 20.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.