Switch to mobile version. Augšup

Bizness - 06.09.2017
budžeta plānošana | pakalpojumi

Ārpakalpojumu izmantošana: par un pret

Ārpakalpojumu izmantošana: par un pret

Ārpakalpojumu izmantošana maziem un vidējiem uzņēmumiem dažkārt var būt vienīgais veids, kā maksimāli efektivizēt ikdienas darbību un virzīties uz izaugsmi. Vai tas ir labākais risinājums visos gadījumos?

Kamēr lielajiem uzņēmumiem ir pašsaprotami uzturēt gan grāmatvedību, gan personāla, juridisko un PR nodaļu, mazie un vidējie uzņēmumi bieži iztiek ar vienu darbinieku, kura pārziņā ir vairākas funkcijas. Pirmajā mirklī šķiet – paturēt visu funkciju veikšanu uzņēmumā jeb „in-house” ir izdevīgi, jo tā var ietaupīt resursus, bet realitātē izrādās, ka tikai katram pilnvērtīgi darot to, ko viņš vislabāk prot, iespējams sasniegt kvalitatīvu rezultātu un uzņēmuma attīstību.

Tā kā mazie un vidējie uzņēmumi ne vienmēr var atļauties algot juristu, mārketinga speciālistu un vēl tulku, bieži vislabākais risinājums ir konkrētā pakalpojuma pirkšana – noslēdzot līgumu, jūsu uzņēmuma rīcībā būs profesionāļi, kuri tiks galā ar dažādiem uzdevumiem, ļaujot jums koncentrēties uz pamatbiznesu.

Pakalpojumi, ko uzņēmumi var veiksmīgi uzticēt ārpakalpojumu sniedzējiem:

  • Grāmatvedība
  • Lietvedība
  • Tulkošana
  • Jurisprudence
  • IT un tehnoloģijas
  • Mārketings un reklāma

Izmantot ārpakalpojumus var būt īpaši izdevīgi gadījumos, kad nepieciešams vai nu mazkvalificēts vai tieši otrādi – ļoti augsti kvalificēts darba spēks. Pirmajā gadījumā nebūtu lietderīgi tērēt savu „in-house” darbinieku laiku un darbu, savukārt otrajā – var izrādīties, ka neviens no esošajiem darbiniekiem nav pietiekami augsti kvalificēts, lai ar uzdevumu tiktu galā.

Pēdējā laikā popularitāti piedzīvo pat tādu ārpakalpojumu izmantošana, ko daudzi uzskatījuši par teju tabu – piemēram, koncentrējoties uz kvalitatīva produkta ražošanu, uzņēmums pārdošanas komandu iegūst ārpakalpojuma ceļā.

Tāpat kā darbinieku atlasei, arī ārpakalpojuma sniedzēja izvēlei jābūt ļoti pārdomātai.

Kas jāņem vērā, izvēloties ārpakalpojums sniedzēju?

  • Reputācija un atsauksmes
  • Atbilstība jūsu kompānijas misijai un mērķiem
  • Elastīgums un pieejamība, sevišķi, ja strādājat nozarē, kurā nepieciešama ātra reakcija
  • Tehnoloģiskās iespējas un aprīkojums

Neskatoties uz visām priekšrocībām, ir gadījumi, kad vērts apsvērt – vai ārpakalpojums tiešām būs labākais risinājums. Piemēram, kāds Latvijas interneta veikals nolēma neizmantot kurjeru firmas pakalpojumus, kā to darīja visi konkurenti, bet pieņēma darbā un apmācīja paši savus kurjerus, kuri perfekti pārzināja produkciju, turklāt piegādāja to ļoti personīgā veidā, tā iegūstot lojālus klientus, kas uzņēmumu ieteica arī saviem draugiem. Rezultātā, lai arī tika iztērēts vairāk resursu, atdeve un jaunu klientu pieplūdums tos vairākkārt atsvēra.

Ārpakalpojumu sniedzēju piesaistīšana var būt patiešām lielisks veids, kā optimizēt savu biznesu, tikai ar vienu nosacījumu – ja tiek izdarīta rūpīga un pārdomāta izvēle, salīdzinot savas iespējas ar nepieciešamo rezultātu.

 Ārpakalpojumu izmantošanas plusi un mīnusi

PLUSI

MĪNUSI

Uzticot darbu profesionāļiem, kas ar to vislabāk tiks galā, var panākt vislielāko efektivitāti un labumu uzņēmumam

Jārēķinās ar papildus izmaksām, ja būs nepieciešamība pēc pakalpojuma, kas līgumā nav iekļauts

Paliek vairāk laika pamatbiznesam, tā veicinot uzņēmuma straujāku izaugsmi

Zināms risks konfidencialitātei – īpaši tiem biznesiem, kur datu noplūde var izraisīt nopietnas sekas

Sadarbība ar profesionāļiem un ideju apmaiņa var atklāt jaunas iespējas un rīcības modeļus

Laiks un attālums var izrādīties šķērslis, ja nepieciešama tūlītēja reakcija

Linda Ezerkalna

Ar miniPOS – tuvāk Jūsu klientiem

Kompakts maksājumu karšu lasītājs ir īpaši piemērots izbraukuma tirdzniecībai.

 


  • Bizness - 15.06.2017

    Kā piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbībai

    Kā piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbībai

    Uzņēmējdarbības sākšana ir nopietns lēmums, un daudzi jaunie uzņēmēji meklē dažādus finansējuma avotus izlolotās idejas pārvēršanai realitātē. Taču finansējums ir nepieciešams ne tikai jaunpienācējiem uzņēmējdarbībā.

    Lasīt vairāk

  • Bizness - 26.05.2017

    7 veidi, kā uzņēmumam augt desmit reizes ātrāk

    7 veidi, kā uzņēmumam augt desmit reizes ātrāk

    Arī tad, ja produkts vai pakalpojums ir tradicionāls, uzņēmums savu apgrozījumu var palielināt desmitkārtīgi, pateicoties eksponenciāla biznesa modeļa ieviešanai, tā uzskata  biznesa modeļu inovāciju eksperts no Nīderlandes Patriks van der Pīls.

    Lasīt vairāk

Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.