Switch to mobile version. Augšup

Auto - 19.02.2021
elektromobiļi | auto līzings

Mīti par elektromobiļiem: trūcīga izvēle un sarežģīta pārdošana

Mīti par elektromobiļiem: trūcīga izvēle un sarežģīta pārdošana Foto: Ernest Ojeh, Unsplash

Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek kliedēti. Daži no tiem – elektroauto būs neiespējami pārdot, turklāt šo automašīnu modeļu piedāvājums ir arī trūcīgs. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šiem apgalvojumiem.

Gaidāma neliela revolūcija

Auto žurnālists un eksperts Normunds Avotiņš  ir pamanījis, ka, izvēloties tradicionālo automašīnu, modeļu salīdzināšana un lēmuma pieņemšana var ilgt nedēļām, taču elektromobiļu piedāvājums ir stipri vien pieticīgāks.

Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis iepriecina, ka jau 2021. gadā elektromobiļu nozarē plānota neliela revolūcija – katrs sevi cienošs ražotājs prezentēs vismaz vienu, ja ne divus jaunus elektromobiļu modeļus.

Aktuālāko auto modeļu apskats

Atrast piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu esam sagatavojuši īsus video apskatus par vairāk nekā 30 Latvijā šobrīd aktuālajiem modeļiem dažādās klasēs un cenu kategorijās: seb.lv/auto

Nesnauž arī komerctransporta ražotāji – turpmākajos gados kļūs pieejami elektriskie “bulku vāģīši”, kas ir izcils risinājums preču piegādei pilsētā. Vienīgi jāņem vērā, ka par saldētavu šādos spēkratos pagaidām var nesapņot, neslēpj Latvenergo speciālists. Arī N. Avotiņš uzteic ražotāju Scania, kura nule prezentējusi automašīnu sēriju ar elektrisko piedziņu.

Savukārt auto nomas uzņēmuma SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems atgādina par uzņēmēju pragmatismu – ja nobraukums gadā ir 30, 40 vai 50 tūkstoši kilometru, tad dabai draudzīgāks būs arī labā kārtībā uzturēts dīzeļdzinējs. “Ja skatāmies uz komerctransportu, tad pagaidām alternatīvu īsti nav. Tā ka dīzelis lielākiem kravas autobusiem joprojām būs degvielas izvēle numur viens,” noteic A. Jaudzems.

Izķer kā pīrādziņus

SIXT vadītājs Baltijas valstīs A. Jaudzems stāsta, ka jau pirms dažiem gadiem industrijā valdīja lielas bažas par elektromobiļu atpirkuma cenām.

Taču tagad redzams, ka arī Latvijas apstākļos ir ļoti labs atpirkums. “Lietotus elektroauto izķer kā karstus pīrādziņus,” norāda A. Jaudzems.

Arī Latvenergo speciālists A. Valdovskis norāda, ka elektroauto vērtība turas gana augsta, lai gan kādreiz plaši izplatīts bija mīts, ka atlikusī vērtība šādiem spēkratiem ir zema un tos ir neiespējami pārdot otrreizējā tirgū. Turklāt pārdošanas cenas turpinās samazināties, bet atpirkuma cenas – pieaugt.

Sāpīgāks gan varētu būt jautājums, ko pēc 10 gadiem varēs iesākt ar pēdējos gados iegādātiem elektromobiļiem. A. Valdovskis nenoliedz, ka 15 gadus veciem elektromobiļiem varētu būt īsāks dzīves cikls nekā automašīnām ar benzīna vai dīzeļa dzinējiem. Tomēr vienlīdz reāla ir iespēja, ka nolietoto elektromobiļu baterijām var rast jaunu pielietojumu, piemēram, mājās uzkrāt no saules kolektoriem iegūto enerģiju.

SEB bankas rīkotajā diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti sprieda par to, kā “zaļais kurss” tuvākā un tālākā nākotnē ietekmēs izvēli par automašīnas iegādi, kā arī apskatīja Latvijas tirgus tendences. Diskusijā piedalījās SEB līzinga vadītāja Latvijā Jeļena Gavrilova, Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis, SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems. Diskusiju vadīja auto žurnālists un eksperts Normunds Avotiņš. Pilns diskusijas ieraksts:

Jums nekur nav jādodas – pārvaldiet finanses internetā

 

  • Auto - 23.10.2020

    Mīti par elektromobiļiem: parastās automašīnas ir daudz lētākas

    Mīti par elektromobiļiem: parastās automašīnas ir daudz lētākas

    Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek kliedēti. Viens no tiem – iegādāties un uzturēt elektroauto ir daudz dārgāk nekā tradicionālo spēkratu. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šo apgalvojumu.

    Lasīt vairāk

  • Auto - 16.07.2020

    Video: Latvijā aktuālāko auto modeļu apskats

    Video: Latvijā aktuālāko auto modeļu apskats

    Atrast savām vajadzībām piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu sagatavojām īsus video apskatus par Latvijā šobrīd aktuālākajiem modeļiem dažādās klasēs.

    Lasīt vairāk

  • Auto - 05.10.2020

    Mīti par elektromobiļiem: palikšu pusceļā ar tukšu bateriju

    Mīti par elektromobiļiem: palikšu pusceļā ar tukšu bateriju

    Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji ir bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek arī kliedēti. Viens no tiem – elektroauto Latvijā nav kur uzlādēt, tāpēc braucējs var palikt pusceļā ar tukšu bateriju. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šo apgalvojumu.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 21.00
    Brīvdienās 10.00 - 18.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00


 

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

  • Procentu likme tiek noteikta individuāli
  • Pirmā iemaksa – sākot no 10 %
  • Līzinga termiņš – līdz 5 gadiem
S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.