Switch to mobile version. Augšup

Auto - 06.02.2020
auto | līzings | mašīna

Baltijas valstu autoparks – Latvija joprojām iepaliek no kaimiņiem

Baltijas valstu autoparks – Latvija joprojām iepaliek no kaimiņiem

Lai gan Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus 2019. gadā  ir uzrādījis stabilu izaugsmi, tas joprojām ir krietni zemāks par 2007. gada līmeni, kuru Igaunija sasniegs tuvākajā laikā, bet Lietuva  ir pārsniegusi jau pirms vairākiem gadiem.

Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus izaugsme bijusi 8,6%, liecina biedrības “Auto Asociācija” dati. Kopumā pērn reģistrēti 20 939 jauni automobiļi, pirmo reizi kopš 2008. gada pārsniedzot 20 tūkstošu slieksni.

Tirgus struktūra pērn nav būtiski mainījusies. Proti, 33% jauno automašīnu iegādājušās privātpersonas (2018. gadā – 31%), bet pārējo daļu – uzņēmumi. Korporatīvie darījumi 2019. gadā veidojuši 25% no tirgus (2018. gadā – 23%).

Arvien vairāk iedzīvotāju sēžas kompaktos apvidus automobiļos

Lauvas tiesu no vieglo automobiļu tirgus (87%) pērn veidoja pasažieru automobiļi, bet pārējo – komerctransports. Pasažieru auto segmentā līdera pozīcijas nostiprinājusi kompakto apvidus automobiļu klase, sasniedzot 30% no visa tirgus. 2018. gadā pārdoti 3993 šīs klases automobiļi, bet pērn – jau 5153.

Cena

Jauna auto vidējā iegādes summa: 22,5 tūkstoši eiro

Lietota auto vidējā iegādes summa: 15,6 tūkstoši eiro

Avots: SEB līzinga dati par 2019. gadu

Iecienīti pērn bijuši arī kompaktās klases spēkrati (16,9% tirgus daļu), mazie apvidus auto (11% tirgus daļu) un vidējās klases automobiļi (10,1% tirgus daļu). Savukārt vismazāk 2019. gadā pirktas kupejas, kabrioleti, rodsteri, lielie daudzfunkciju auto, kā arī lielie automobiļi un lielie apvidus spēkrati – nevienā no šīm klasēm nav pārdots vairāk par 100 automobiļiem. Pērn Latvijā reģistrēti arī 90 jauni elektromobiļi jeb 0,43% no visa tirgus.

2019. gada populārākie jaunie vieglie pasažieru automobiļi (M1)
  Marka, modelis Skaits
1 Toyota Corolla 899
2 Toyota Rav4 883
3 VW Tiguan 817
4

VW Golf

685
5 Škoda Octavia 547
6 VW Passat 529
7 Nissan Qashqai 498
8 Škoda Kadiaq 464
9 Peugot 308 405
10 Dacia Duster 402
Avots: Auto asociācija

Vieglā komerctransporta segmentā vislielāko tirgus daļu veido lielie furgoni (34%). Savukārt straujais pikapu tirdzniecības pieaugums ļāvis šai klasei nodrošināt otru lielāko tirgus daļu (2019. gadā – 26,9%, 2018. gadā – 20,2%). Pikapu klasē īpaši iecienīti ir “Nissan Navara” un “Toyota Hilux”.

Finansējums auto iegādei

Ja apsverat auto iegādi, aicinām uzzināt par savām iespējām saņemt līzinga finansējumu.

Joprojām atpaliekam no lietuviešiem un igauņiem

Lai gan jaunu vieglo automobiļu tirgū kopumā vērojama izaugsme, biedrība “Auto Asociācija” norāda, ka, lai sasniegtu 2007. gada tirgus līmeni, ar pašreizējo izaugsmes tempu būs nepieciešami vēl 10 gadi. Piemēram, Eiropas kopējais tirgus jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007. un 2008. gada līmenim, Lietuva to sasniegusi jau pirms 3 gadiem, bet Igaunija sasniegs tuvāko 2 gadu laikā.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotie dati liecina, ka Latvija kā negatīvs piemērs izceļas arī automobiļu vidējais vecums . Ja vidējais automobiļa vecums Eiropā ir 8,3 gadi, tad Latvijas spēkratiem vidēji ir 13,2 gadi. Šis rādītājs atpaliek tikai no Maltas, kur pa ielām un ceļiem brauc vidēji 13,8 gadus vecas automašīnas. CSDD tehnisko apskašu rezultāti atklāj, ka Latvijā vidēji katram otrajam transportlīdzeklim tiek atklāti būtiski defekti, kas liedz iziet apskati ar pirmo reizi.

Jauni automobiļi uz 1000 iedzīvotājiem 2019. gadā:

Igaunija: 24
Lietuva: 17
Latvija: 10

SEB līzinga Pārdošanas nodaļas partnerattiecību vadītājs Jānis Sproģis norāda, ka SEB līzinga privātpersonu segmenta klienti jau šobrīd priekšroku dod jaunu auto iegādei – 2018. gadā jaunu auto īpatsvars darījumos bija 64%, bet pērn – jau 73%.

Taču ne visi automašīnu pircēji spēj izpildīt līzinga finansējuma saņemšanas nosacījumus, tāpēc meklē cita veida finansējuma avotus vai iztiek bez tā, iegādājoties lētākas un vecākas automašīnas. Līdz ar to Latvijas līzinga tirgus autoparka kvalitāte krasi atšķiras no valsts kopējā autoparka kvalitātes.

J. Sproģis atzīst, ka autoparka atjaunošanai valstiskā līmenī jāiet kopsolī ar iniciatīvām par jaunāku un videi draudzīgāku automašīnu iegādes veicināšanu, kā arī ar ekonomikas izaugsmi kopumā. Tas arvien lielākam skaitam iedzīvotāju ļautu izmantot līzinga finansējumu, tādējādi uzlabojot arī Latvijas autoparka kvalitāti.

Guntars Veidemanis

  • Auto - 22.07.2019

    Kad ir īstais brīdis pārdot savu auto?

    Kad ir īstais brīdis pārdot savu auto?

    Ikviens, kurš reiz nopircis jaunu automašīnu, agrāk vai vēlāk saskaras arī ar nepieciešamību to pārdot. Kā nenokavēt īsto pārdošanas brīdi un iegūt par savu auto maksimālo iespējamo summu, pirms tā vērtība sākusi strauji slīdēt lejā?

    Lasīt vairāk

  • Auto - 19.07.2019

    Vai Rīgā var iztikt bez auto

    Vai Rīgā var iztikt bez auto

    Populārākā alternatīva personīgajai automašīnai ir sabiedriskais transports, taču tam arī savas ēnas puses – nepārdomāti maršruti un kursēšanas grafiki, reizēm arī sociālais aspekts. Lai gan pagaidām dzelzceļš nespēj pilnvērtīgi konkurēt ar auto, transporta koncepcija līdz 2030. gadam paredz situāciju mainīt.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk


 

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

  • Procentu likme tiek noteikta individuāli
  • Pirmā iemaksa – sākot no 10 %
  • Līzinga termiņš – līdz 5 gadiem

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.