Switch to mobile version. Augšup

Internetbanka uzņēmumiem

Internetbanka uzņēmumiem

Ērta un pārskatāma naudas līdzekļu pārvaldīšana

  • Pielāgojas dažādām ierīcēm
  • Personalizēta sākumlapa
  • Multivalūtu konta iespēja
  • Viedā maksājumu forma

Internetbanka uzņēmumiem ir savietojama ar grāmatvedības programmām, paredz lietotāju tiesību administrēšanu un piedāvā daudzas citas iespējas.

Internetbankas ceļvedi esam izveidojuši, lai Jums parādītu, kā lietot SEB bankas ikdienas pakalpojumus attālināti. Lūdzu, nodrošiniet, lai katram internetbankas lietotājam Jūsu uzņēmumā ir personīgais, uz viņa vārda izsniegtais autorizācijas rīks – kodu karte vai digipass.

 
  • Darba uzsākšana

    Uzziniet, kam pievērst uzmanību, uzsākot darbu jaunajā internetbankā, kā pārslēgties uz uzņēmuma profilu.

    Lasīt vairāk

  • Maksājumi un konti

    Noskaidrojiet, kā sagatavot un apstiprināt maksājumus vai to sarakstus, izmantot multivalūtu konta un konsolidētā maksājuma iespējas.

    Lasīt vairāk

  • Kartes

    Kā uzzināt par pieejamo atlikumu darījumiem ar kartēm, saņemt informāciju par veiktajiem darījumiem un kredītkaršu limitu atmaksu.

    Lasīt vairāk

  • Konta pārskati uzņēmumu internetbankā

    Kontu pārskati

    Kā veidot un eksportēt kontu pārskatus un izrakstus.

    Lasīt vairāk

  • SMS banka

    Nosakiet internetbankā, kad un par ko saņemt SMS vai e-pasta ziņojumus.

    Lasīt vairāk

  • Lietotāju tiesības

    Plašas iespējas noteikt katram internetbankas lietotājam atļautos darījumus ar kontu vai karti un to limitus.

    Lasīt vairāk

  • Jauna internetbanka uzņēmējiem

    Kredīti

    Jūsu uzņēmuma un bankas piešķirtie līdzekļi internetbankā pārskatāmi nodalīti.

    Lasīt vairāk

  • Drošība

    Svarīgākais par drošu internetbankas lietošanu un Jūsu finanšu aizsardzību.

    Lasīt vairāk

Internetbankas video pamācības

Lai atvieglotu iepazīšanos ar jauno internetbanku uzņēmumiem, ir izveidotas video pamācības biežāko darbību veikšanai. Sīkāka informācija atrodama internetbankas ceļvedī.


Jauna internetbanka

Kā lietot internetbanku?

Kā veikt maksājumus?

Multivalūtu kontu iespējas

Uzņēmēja komplekta veidi

Norēķinu kartes

Kredītkartes

Kredītlimita atmaksas veidi

E-rēķinu saņemšana un apmaksa

SMS bankas paziņojumi

Kodu kartes vietā - Smart-ID

Atbilstoši Eiropas Komisijas regulai par drošu autorizāciju līdz 2019. gada 1. septembrim  kodu kartes tiek aizstātas ar citiem, mūsdienīgākiem un drošākiem autorizācijas līdzekļiem.

Uz jauno autorizācijas līdzekļu izmantošanu pārejam pakāpeniski, individuāli informējot par Jums izsniegtās SEB bankas kodu kartes derīguma termiņu.

Nomainīt kodu karti uz Smart-ID vai kodu kalkulatoru varat arī tad,  ja individuāla informācija vēl nav saņemta.

  • Smart-ID
    Smart-ID

    Smart-ID ir droša bezmaksas mobilā lietotne, ar kuras palīdzību Jūs varat lietot internetbanku un veikt maksājumus savā viedtālrunī vai planšetdatorā.

    • Smart-ID Basic (ar nekvalificētu sertifikātu) varat izveidot patstāvīgi, izmantojot internetbankas autorizācijas līdzekli – kodu karti vai kodu kalkulatoru.
      Kā lejupielādēt Smart-ID
    • Smart-ID (kvalificēts) ar plašākām e-dokumentu parakstīšanas iespējām varat piereģistrēt savā viedtālrunī, apmeklējot jebkuru SEB bankas filiāli.

    Lasīt vairāk

  • Kodu kalkulators
    Kodu kalkulators

    Ja nevēlaties izmantot Smart-ID vai Jums nav viedtālruņa, aicinām jebkurā SEB bankas filiālē iegādāties elektronisko kodu kalkulatoru.

    Kodu kalkulators ir elektroniska autorizācijas ierīce, kas katru reizi ģenerē unikālus internetbankas pieejas un autorizācijas kodus.

    Vairāk par kodu kalkulatoriem un lietošanas instrukcijas

     

  • Kodu karte
    Kodu karte

    Līdz 2019. gada 1. septembrim kodu kartes pakāpeniski tiek aizstātas ar citiem autorizācijas līdzekļiem.

    Kodu karšu lietošanas ierobežojumi – viena darījuma un dienas limits starp SEB bankas kontiem ir līdz 500 eiro. Savukārt maksājumiem uz citām bankām viena darījuma limits ir 30 eiro, bet dienas limits – 150 eiro.

    Lūdzam ievērot, ka šie dienas limiti maksājumiem nesummējas. Vienas dienas laikā ar kodu karti apstiprināto maksājumu (gan uz citiem kontiem SEB bankā, gan uz citām bankām) kopsumma nevar pārsniegt 500 eiro.

Datu šifrēšana

SEB banka ar rūpību izturas pret personas datu aizsardzību, tādēļ aicinām veikt datņu šifrēšanu gadījumos, kad no Jūsu puses iesūtītais pielikums satur personu datus.

Kā lietot datu apmaiņu rīku

Internetbankas lietošanas priekšrocības

  • Internetbankā Jūs varat veikt finanšu darījumus un iegūt informāciju par uzņēmuma naudas plūsmu jebkurā diennakts laikā un pasaules vietā, kur pieejams internets.
  • Internetbanku iespējams savietot ar grāmatvedības programmām, kas atvieglos Jūsu uzņēmuma ikdienas norēķinus. No uzņēmuma grāmatvedības programmas Jūs varat, piemēram, importēt sagatavotos maksājumus internetbankā, savukārt internetbankā pieejamos kontu pārskatus saglabāt nepieciešamajā formātā un turpmāk izmantot savā grāmatvedības programmā.
  • Uzņēmuma vadītāji var noteikt, kuri darbinieki un kādā apmērā drīkst rīkoties ar uzņēmuma kontiem, kā arī noteikt informācijas pieejamību katram lietotājam, atļautos darījumus un to limitus.
  • Jums ir iespēja izmantot vairāku parakstītāju autorizāciju– tad maksājumam būs nepieciešams divu un vairāk personu parakstu apstiprinājums.
  • Jūsu uzņēmuma darījumu drošībai internetbankā Jūs varat noteikt vienas dienas vai mēneša darījumu limitus .
  • Jums ir pieejamas noteiktās lietotāju tiesības, un Jūs varat ērti tās mainīt.
  • Kad pieslēdzaties uzņēmumu internetbankai, banka Jūs identificē kā privātpersonu. Lai pārslēgtos uz uzņēmuma profilu, ekrāna labajā augšējā stūri uzklikšķiniet uz Jūsu uzņēmuma nosaukumu.
  • Katrs uzņēmuma darbinieks piekļūst uzņēmuma internetbankai ar savu lietotāja kodu un personīgo autorizācijas rīku. Tādējādi iespējams pārbaudīt, kurš darbinieks ir veicis maksājumu vai noslēdzis līgumu.

Internetbankas ceļvedis

Drošības ieteikumi

Jūsu finanšu drošībai banka izmanto daudzpakāpju datu aizsardzības sistēmu

Lietojot SEB bankas internetbanku, Jūsu finanses ir drošībā, jo daudzpakāpju datu aizsardzības sistēma neļauj nepiederošām personām piekļūt Jūsu kontam:

  • Katram lietotājam ir savs, tikai viņam zināms lietotāja kods, parole, pieejas un autorizācijas kodi.
  • Ievērojiet atšķirību starp internetbankas pieejas kodiem un autorizācijas kodiem. Autorizācijas kodus var prasīt tikai, lai apstiprinātu Jūsu veiktu maksājumu vai Jūsu veiktu izmaiņu internetbankas uzstādījumos. Ja Jūs šādas darbības neesiet veicis, bet tiek prasīts autorizācijas kods, nevadiet to, jo tā ir pazīme, ka dators ir inficēts.
  • Internetbankā Jums ir iespēja noteikt atļautos darījumus un to limitus.
  • Ar kodu karti Jūs varat apstiprināt vienu maksājumu uz citu banku līdz 30 eiro apmērā, nepārsniedzot kopējo maksājumu summu 150 eiro dienā. Savukārt maksājumiem starp SEB bankas kontiem viena darījuma un dienas limits ir 500 eiro. Šie dienas limiti maksājumiem nesummējas. Vienas dienas laikā ar kodu karti apstiprināto maksājumu (gan uz citiem kontiem SEB bankā, gan uz citām bankām) kopsumma nevar pārsniegt 500 eiro .
    Ja vēlaties veikt maksājumus, kas pārsniedz minētās summas, paaugstinātai drošībai aicinām izmantot bezmaksas Smart-ID aplikāciju Jūsu viedtālrunī vai jebkurā filiālē iegādāties kodu kalkulatoru digipass.
  • Darba sesija internetbankā tiek automātiski pārtraukta, ja 10 minūšu laikā tajā neveicat nekādas darbības.
  • Nepilngadīgajām personām vienas dienas limits ir 70 eiro, bet no 16 gadu vecuma limitu var palielināt. Internetbankā Jums ir iespēja noteikt atļautos darījumus un to limitus.
  • Kā izveidot drošu paroli?

  • Kā izvairīties no datorvīrusiem?

  • Kam pievērst uzmanību?

Kā pasargāt savas finanses, izmantojot internetbanku?

  • Izveidojiet drošu paroli un regulāri to mainiet. Lasiet: Drošības padomi izmantojot internetbanku
  • Pirms autorizācijas pārliecinieties, ka atrodaties oficiālajā internetbankas lapā.
  • Regulāri apskatiet kontu izrakstus.
  • Nevienam nestāstiet par saviem darījumiem un konta atlikumu.
  • Nomainiet paroli, ja rodas aizdomas, ka kāds to ir uzzinājis.
  • Nesūtiet identifikācijas datus e-pastā un neatbildiet uz e-pasta vēstulēm, kas it kā ir sūtītas bankas vārdā, lūdzot nosūtīt Jūsu identifikācijas datus (lietotāja kodu, paroles, pieejas kodus, PIN kodus, pases datus) vai citu personīgu informāciju. Ja Jums rodas šaubas par saņemtu e-pastu ar šāda rakstura informāciju, sazinieties ar mums pa diennakts tālruni +371 26668777 un pārliecinieties par saņemtās informācijas patiesumu.
  • Papildu drošībai Jūs varat abonēt SMS bankas pakalpojumu, lai nekavējoties uzzinātu par darījumiem Jūsu kontā. Piemēram, varat abonēt SMS par naudas pārskaitījumiem no Jūsu konta, lai saņemtu īsziņu katru reizi, kad no konta tiek noņemta vai pārskaitīta nauda.

Kā izveidot un pareizi izmantot paroli?

  • Vienīgā vieta, kur ievadīt Jūsu internetbankas paroli un drošības kodus ir SEB internetbankas lapa https://ibanka.seb.lv. Veicot pirkumus vai autorizējoties tādos interneta portālos kā latvija.lv, Jums jātiek pāradresētam uz https://ibanka.seb.lv , kur ievadīt autorizācijas datus (Kā pārliecināties, ka atrodoties SEB oficālajā internetbankas lapā. Nekad nenorādiet klienta numuru, paroli vai kodu kartes datus nevienā citā interneta vietnē, e-pastā vai  sociālajā tīklā. Vienīgā reize, kad Jums var lūgt nosaukt daļu no kodu kartes numura, ir zvanot uz SEB diennakts atbalsta tālruni +371 26668777, lai veiktu autorizāciju. Ja jums rodas aizdomas par elektroniskā servisa sniedzēju vai ierīci, no kuras strādājat, pārtrauciet veicamās darbības. Lūdzam ziņot par katru gadījumu, kad šo informāciju kāds vēlas noskaidrot.
  • Izveidojiet vismaz 8 simbolu paroles ar ciparu, lielo, mazo burtu un citu simbolu kombinācijām. Noteikti izvairieties no savu tuvāko radinieku vai mājdzīvnieku vārda vai dzimšanas datuma iekļaušanas parolē. Lasiet Kas ir droša parole un kā to izveidot
  • Iegaumējiet paroles, tās nepierakstot.
  • Pārliecinieties, ka nevienam nav iespēja noskatīties, kā ievadāt paroli.
  • Parūpējieties, lai kodu karte vai digipass ir pieejams tikai Jums.
  • Veiksmīgi autorizējoties vai veicot maksājuma apstiprinājumu, sistēma nedrīkst prasīt vienu un to pašu kodu kartes vai digipass kodu atkārtoti. Ja tā notiek, pārliecinieties, ka atrodaties sertificētās interneta lapas vidē.
  • Pievērsiet uzmanību, ka autorizācijas līdzekļiem ir divu veidu kodi:
    • Pieejas kodi, kurus nepieciešams ievadīt, lai pieslēgtos internetbankai.
    • Autorizācijas kodi, kurus izmanto maksājumu vai izmaiņu apstiprināšanai internetbankā.
  • Ja Jums prasa vienus un tos pašus drošības kodus veiksmīgas autorizācijas vai pakalpojuma apstiprināšanas gadījumā, iespējams, izmantojat inficētu datoru vai no Jūs mēģina apkrāpt. Šādos gadījumos nekavējoties:
    • Pārtrauciet internetbankas sesiju spiežot "Beigt darbu”.
    • Informējiet banku pa tālruni +371 26668777 un lūdziet bloķēt Jūsu internetbanku. (visātrāk internetbanku var bloķēt, 5 reizes ievadot nepareizu internetbankas paroli).

Kā pārliecināties par īstās, sertificētās internetbankas lapas izmantošanu?

  • Pirms ievadāt internetbankas piekļuves datus, aicinām pārliecināties, ka izmantojat oficiāli reģistrēto un sertificēto  internetbankas interneta lapu, t.i., pārliecināties par izveidotā sakaru kanāla drošību.
  • Lai to izdarītu, jums jāpārbauda lapas sertifikāts, noklikšķinot uz atslēgas piktogrammas , kas visbiežāk atrodas interneta pārlūkprogrammas adreses laukā.
  • Sertifikātā jābūt norādītai pareizai internetbankas adresei: ibanka.seb.lv, sertifikāta izdevēja organizācijai: VeriSign, Inc., kā arī derīguma termiņam.

Mozilla Firefox

Google Chrome

Internet Explorer

Kādēļ internetbankas un bankas karšu kodus nedrīkst izpaust pat tad, ja kontā nav naudas?

  • Ja arī Jūsu kontā nav līdzekļu, Jūsu, nenozīmē, ka nav ko zaudēt, ja nododot savu informāciju citiem. Jūsu internetbanka var tikt izmantota, lai pieteiktos mikro aizņēmumiem un piekļūtu Jūsu nodokļu un personīgajai informācijai www.latvija.lv portālā, vai pat nomainītu Jūsu deklarēto dzīvesvietu. Īpaši populārs pēdējā laikā paliek krāpšanas veids ar mikro aizņēmumiem, ja tiek uzzinātas internetbankas pieejas. Parasti tas izpaužas kā darba piedāvājums, kur darba devējam nepieciešamas "tukšas" internetbankas pieejas. Uzņēmējam nav neviena iemesla prasīt vai zināt pieejas pie Jūsu personīgajiem kontiem.
  • Tāpat Jūsu konts var tikt izmantots naudas atmazgāšanas shēmās vai citiem krāpnieciskiem darījumiem, kuru gadījumā pie atbildības var saukt Jūs.
  • Ja Jums ir aizdomas par pieejas datu pieejamību citām personām, lūdzu, nomainiet paroli un sazinieties ar banku zvanot +371 26668777.

Ko darīt, ja nozaudēta internetbankas kodu karte vai digipass?

  • Lai bloķētu internetbankas kodu karti vai digipass, Jums nekavējoties jāzvana pa SEB bankas diennakts tālruni  +371 26668777.
  • Lai pieteiktu internetbankas kodu kartes vai digipass bloķēšanu ārpus SEB bankas Klientu centra darba laika, lūdzu, zvaniet SIA "First Data Latvia" pa diennakts tālruni +371 67092555.

Ko darīt, ja nozaudēts viedtālrunis ar Smart-ID?

  • Ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.

Kā droši izmantot internetu un elektroniskos pakalpojumus?

  • Pārbaudot e-pastu un sociālos medijus, uzmanieties no nepazīstamu personu sūtītām vēstulēm ar pielikumiem vai klikšķināmām saitēm. Nekad nespiediet uz aizdomīgām saitēm un neatveriet pielikumus, jo zem tiem var atrasties informāciju zogoši un ierīces bojājoši vīrusi.
  • Neapmeklējiet aizdomīgas mājaslapas. Vīrusi pārsvarā tiek izplatīti caur nedrošām mājaslapām, e-pastiem un failu apmaiņas programmām. Lasiet: 7 padomi drošiem pirkumiem internetā
  • Neizmantojiet elektroniskos pakalpojumus publiskās vietās, ar parolēm neaizsargātos Wifi tīklos vai vietās, kur esat atklāti redzams. Ja tomēr tā gadījies, nomainiet internetbankas paroli.
  • Neizmantojiet internetbanku un neveiciet maksājumus ar kartēm no nepazīstamiem vai aizdomīgiem datoriem, jo tie var saglabāt Jūsu ievadītos kodus un paroles.
  • Pirms ko iegādājaties no nezināmiem interneta veikaliem, pameklējiet par tiem citu klientu atsauksmes Google vai jebkurā citā interneta meklētājā.
  • Ja ikdienā neveicat lielus darījumus, nomainiet darījumu summu limitus internetbankā un palieliniet tikai nepieciešamības gadījumā.
  • Uzstādiet legālu un uzticamu antivīrusa programmu un regulāri atjaunojiet programmatūru.
  • Regulāri atjaunojiet interneta pārlūkprogrammu.
  • Atjaunojiet sava datora operētājsistēmu, jo hakeri regulāri atrod veidus, kā apiet iestrādātās drošības sistēmas. Neizmantojiet novecojušas versijas, kuras netiek apkalpotas: Windows XP vai Internet Explorer 6. Lasiet: Vai jūsu digitālie paradumi ir droši?
  • Ja tiek identificēts vīruss vai sāk parādīties piedāvājumi uzstādīt aizdomīgu programmatūru, pārtrauciet veicamo darbu un izlogojieties no internetbankas. Ar antivīrusa programmu veiciet vīrusu skenēšanu un vajadzības gadījumā sazinieties ar IT profesionāļiem.
  • Ja redzat, ka darbības internetbankā aizņem pārlieku ilgu laiku vai pēc paroles ievadīšanas parādās ziņa par tehniskām problēmām, tas nozīmē, ka dators, iespējams, ir inficēts. Ziņojiet par to bankai nekavējoties pa diennakts tālruni  +371 26668777
 

Infotelpa:

  • Kā pamanīt un neiekļūt viltvāržu finanšu slazdos

    Kā pamanīt un neiekļūt viltvāržu finanšu slazdos

    Aktivizējoties krāpnieku mēģinājumiem izkrāpt naudu no cilvēkiem, arvien būtiskāk kļūst kritiski izturēties pret dažādiem e-pastā vai īsziņā saņemtiem paziņojumiem, kas šķietami sūtīti no SEB bankas. Apkopojam nianses, kam pēc šādu vēstuļu saņemšanas jāpievērš uzmanība.

    Lasīt vairāk

  • Arī e-pastā var slēpties lamatas

    Arī e-pastā var slēpties lamatas

    Pēdējā laikā Baltijā novēroti vairāki pikšķerēšanas jeb tā dēvētā phishing gadījumi, mēģinot no iedzīvotājiem izkrāpt naudu. Neskatoties uz brīdinājumiem un skaidrojumiem plašsaziņas līdzekļos, kā rīkoties, lai, saņemot aizdomīgas e-pasta vēstules, nekļūtu par krāpnieku upuri, joprojām ir cilvēki, kuri uzķeras uz šīs ēsmas.

    Lasīt vairāk

  • Kas notiek ar Smart-ID, ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts

    Kas notiek ar Smart-ID, ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts

    Smart-ID aplikācija, kas ļauj piekļūt internetbankai un apstiprināt maksājumus, ir piesaistīta konkrētajai viedierīcei (telefonam), nevis lietotājam vai SIM kartei. Ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts, ir svarīgi parūpēties par drošību, attālināti izdzēšot ierīcei piesaistīto Smart-ID kontu aplikācijas pašapkalpošanās portālā vai vēršoties bankas filiālē.

    Lasīt vairāk

Prasības programmnodrošinājumam un pārlūkam

Pilnai funkcionalitātei un drošībai mēs iesakām vienmēr izmantot jaunāko Jūsu izvēlētā programmnodrošinājuma versiju.
Minimālās prasības SEB bankas mājas lapas, internetbankas un mobilās aplikācijas izmantošanai:

  • Windows 7, macOS Sierra 10.12
  • Google Chrome 55, Mozilla Firefox 45, Internet Explorer 11, Safari 9
  • Android 5.0 ar mobilo pārlūkprogrammu Google Chrome, iOS 9.0 ar mobilo pārlūkprogrammu Google Chrome vai Safari

 

Pakalpojums Cena
Pieslēgšana sistēmai Bez maksas
Apkalpošana mēnesī Bez maksas
Digipasa izsniegšana 20.00 EUR
Digipass aizvietošana 10.00 EUR
Baltic Online pieslēgšana 15.00 EUR
Baltic Online apkalpošanas maksa mēnesī:
   •  viena valsts (Igaunija vai Lietuva) 10.00 EUR
   •  divas valstis (Igaunija un Lietuva) 15.00 EUR
Izmaiņu veikšana Baltic Online 10.00 EUR

 

Apstiprinot darījumus ar kodu karti, jāņem vērā SEB bankas noteiktie limiti. Vienas dienas darījumu maksimālais limits, ko iespējams apstiprināt ar kodu karti, noteikts 500 EUR apmērā vai tās ekvivalents citā valūtā. Šī limita ietvaros uz citām bankām dienas laikā būs iespējams apstiprināt maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 150 EUR, savukārt viena pārskaitījuma maksimālais limits būs 30 EUR. Viena mēneša operāciju maksimālais limits ir noteikts 3 000 EUR apmērā vai tās ekvivalents citā valūtā.

Lai mainītu operāciju limitus, lūdzu, aizpildiet iesniegumu Internetbankas sadaļā Pieteikumi vai dodieties uz tuvāko SEB bankas filiāli.

Uzņēmēja komplekti

Izdevīgs risinājums Jūsu ikdienas finanšu darījumiem

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.