Mainīt valodu:
Image
smart id, screen, phone, laptop

Autentifikācija ar SEB mobilo lietotni

SEB bankas mobilo lietotni, līdzīgi kā eID karti, Smart-ID vai kodu kalkulatoru, iespējams izmantot savas identitātes apstiprināšanai. Mūsu lietotnes drošība ir pielīdzināma kodu kalkulatoram. 

Paragraphs

Gaidāms nozīmīgs lietotnes atjauninājums. Visi lietotāji tiks izrakstīti no tās.

Tuvāko nedēļu laikā mēs atjaunināsim SEB mobilo lietotni, pievienojot iespēju visiem lietotājiem izmantot to kā autentifikācijas rīku. Tā vietā, lai pārslēgtos uz Smart-ID vai izmantotu kodu kalkulatoru, Jūs ar SEB lietotni un biometriju (pirksta nospiedumu un sejas atpazīšanu) varēsiet apstiprināt maksājumus e-veikalos, kā arī pārskaitījumus lietotnē un internetbankā. 

Lietotnei būs nepieciešams pieslēgties no jauna

Atjauninājuma laikā visi lietotāji tiks izrakstīti no SEB mobilās lietotnes. Lai atsāktu izmantot lietotni, Jums vajadzēs tai  atkārtoti pieslēgties ar lietotāja kodu vai esošu autentifikācijas rīku, kā arī izveidot jaunus PIN kodus. Tas aizņems tikai dažas minūtes, turklāt Jūs brīvi varat izveidot un izmantot līdzšinējos PIN kodus. 

Pamats turpmākiem atjauninājumiem

Mēs arīdzan izstrādājam iespēju ērti pārslēgties no mobilās lietotnes uz internetbanku, neveicot papildu autentifikāciju un neievadot nekādus lietotāja kodus. Mēs Jūs informēsim, tiklīdz ieviesīsim šo funkcionalitāti.

Iepriekšējās lietotnes versijas nebūs pieejamas

Aptuveni divas nedēļas pēc lietotnes atjaunotās versijas publicēšanas Google Play un App Store iepriekšējās lietotnes versijas kļūs nepieejamas. Lai turpinātu izmantot mobilo lietotni, SEB bankas klientiem būs jālejupielādē lietotnes jaunākā versija. Tāpēc aicinām visus klientus neatlikt gaidāmo lietotnes atjauninājumu. 

Autentifikācijas iespējas

  • Mobilo lietotni autentifikācijai šobrīd var izmantot tikai tad, ja kļuvāt par SEB bankas klientu mobilajā lietotnē. Citiem klientiem šī autentifikācijas metode kļūs pieejama vēlāk.

  • To var izmantot, lai droši pieslēgtos mobilajā lietotnē,  piekļūtu trešo pušu pakalpojumu sniedzējiem un apstiprinātu karšu maksājumus internetā.

  • Lietotne nodrošina iespēju izveidot PIN1 un PIN2 kodus, lai apstiprinātu maksājumus. Iespējams izmantot arī biometriju (pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanu) maksājumu veikšanai līdz 150 eiro vienā darījumā un 500 eiro vairākos secīgos darījumos. Ja maksājuma summa pārsniedz kādu no šiem limitiem, darījuma apstiprināšanai jāievada PIN2 kods.

Lietotnes izmantošana autentifikācijai

Reģistrēšanās SEB mobilajā lietotnē, ja neesat SEB bankas klients

  1. Lejupielādējiet un uzstādiet SEB Latvija lietotni.
  2. Pirmā ekrāna apakšā izvēlieties “Atvērt kontu”.
  3. Sekojiet reģistrācijas procesam, lai izveidotu PIN1, PIN2, lietotāja ID un, ja nepieciešams, aktivizētu biometrisko identifikāciju.

Pieslēgšanās SEB mobilajā lietotnē

  1. Ja Jūs jau izmantojat SEB mobilo lietotni, tad, atverot  lietotni, Jums katru reizi lūgsim ievadīt PIN1 kodu vai veikt biometrisko autentifikāciju.
  2. Ja autentifikācija būs veiksmīga, atvērsies lietotnes galvenā izvēlne.

Darījumu apstiprināšana lietotnē

  1. Aizpildiet maksājuma formu un nospiediet pogu "Apstiprināt".
  2. Ja tas tiek lūgts, apstipriniet maksājumus ar PIN2 kodu vai izmantojiet biometrisko autentifikāciju – sejas atpazīšanu vai pirksta nospieduma lasītāju.
    Apstiprinot darījumu ar biometrisko autentifikāciju, no SEB lietotnē redzamajām maksājuma summām izvēlieties pareizo summu.
  3. Ja PIN2 kods ievadīts pareizi vai biometriskā autentifikācija bija veiksmīga, lietotnē pēc dažām sekundēm automātiski parādīsies maksājuma apstiprinājums.

Tiešsaistes un karšu maksājumu apstiprināšana ārpus lietotnes

  1. Maksājuma veikšanas brīdī ievadiet Jūsu SEB bankas kartes datus vai izvēlieties SEB banku kā maksājuma veidu.
  2. E-komercijas ekrānā kā autentifikācijas veidu izvēlieties SEB mobilo lietotni.
  3. Ievadiet savu lietotāja kodu un personas kodu.
  4. Atveriet SEB mobilo lietotni (ja tā neatvērās automātiski).
  5. Izmantojiet biometrisko autentifikāciju vai ievadiet PIN1 un/ vai PIN2 kodu.
    Apstiprinot darījumu ar biometrisko autentifikāciju, mobilajā lietotnē izvēlēties to pašu kodu, kas redzams e-komercijas vietnes internetbankas logā. Apstiprinot darījumu ar PIN2 kodu, pārliecinieties, ka internetbankā redzamais kods sakrīt ar kodu SEB mobilajā lietotnē.

  6. Ja PIN2 kods ievadīts pareizi vai biometriskā autentifikācija bija veiksmīga, lietotnē pēc dažām sekundēm automātiski parādīsies maksājuma apstiprinājums.

Lietotnes autentifikācijas bloķēšana

Lai pasargātu Jūsu finanšu līdzekļus un datus no iespējamas krāpniecības, Jūs tiksiet izrakstīts no lietotnes un PIN kodi tiks atspējoti, ja kāds no PIN kodiem būs ievadīts nepareizi piecas reizes pēc kārtas.

Lai atsāktu izmantot SEB mobilo lietotni, Jums būs jāizveido jauni PIN kodi:

  1. Lietotnes pirmajā ekrānā kā autentifikācijas veidu izvēlieties "Cits" un nospiediet pogu "Pieslēgties". Neizvēlieties pogu “Atvērt kontu”.
  2. Ievadiet Jūsu lietotāja kodu, personas kodu, nospiediet "Pieslēgties" un sekojiet autentifikācijas procesam.

Biežāk uzdotie jautājumi

Ja aizmirsāt kādu no SEB mobilās lietotnes autentifikācijas PIN kodiem, pilnībā izrakstieties no SEB lietotnes. Tad izveidojiet jaunus kodus, veicot autentifikāciju atkārtoti. Lai to izdarītu, pirmajā lietotnes ekrānā kā autentifikācijas veidu izvēlieties "Cits". Pēc tam ievadiet savu lietotāja kodu, personas kodu un sekojiet autentifikācijas procesam.

Pēc modifikāciju (ENG) veikšanas ierīce kļūst nedroša, tāpēc mēs stingri iesakām novērst veiktās modifikācijas. Ja Jums tās tomēr ir nepieciešamas kādiem mērķiem, iesakām modificēto ierīci izmantot kā Jūsu otro tālruni. Vienmēr veiciet darbības, kurām nepieciešams garantēt augstu drošību (piemēram, bankas pakalpojumu vai e-pasta izmantošanu), uzticamās un nemodificētās ierīcēs.