Kā saņemt bezmaksas kodu kalkulatoru vai pieslēgt Smart-ID Basic bērniem līdz 18 gadiem
Ja Jūsu bērnam jau ir sava internetbanka, aicinām saņemt bezmaksas kodu kalkulatoru vai pieslēgt Smart-ID Basic.
-
Kā saņemt kodu kalkulatoru?
-
Bērniem vecumā no 7 līdz 15 gadiem
Kādam no bērna vecākiem (vai tā likumiskajam pārstāvim) jādodas uz jebkuru SEB bankas filiāli, līdzi ņemot savu pasi vai ID karti un bērna personu apliecinošu dokumentu, kā arī jāuzrāda bērna dzimšanas apliecība, ja likumiskajam pārstāvim līdzi ir ID karte vai pasē nav ieraksta par bērnu.
16 – 17 gadu vecumā
Uz filiāli var doties patstāvīgi, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu.
-
Kā pieslēgt Smart-ID Basic?
-
Bērniem vecumā no 7 līdz 17 gadiem
Ja ir kodu kalkulators, Smart-ID Basic var pieslēgt attālināti.
Lasīt vairāk
Ja kodu kalkulators nav pieejams, gan bērnam, gan kādam no bērna vecākiem (vai tā likumiskajam pārstāvim) jādodas uz jebkuru SEB bankas filiāli, līdzi ņemot savu pasi vai ID karti un bērna personu apliecinošu dokumentu, kā arī jāuzrāda bērna dzimšanas apliecība, ja likumiskajam pārstāvim līdzi ir ID karte vai pasē nav ieraksta par bērnu.
Līdzi jāņem arī bērna viedierīce, kas atbilst šiem nosacījumiem.
-
Smart-ID ir droša bezmaksas mobilā lietotne, ar kuras palīdzību Jūs varat lietot internetbanku un veikt maksājumus savā viedtālrunī vai planšetdatorā.
-
Smart-ID Basic (ar nekvalificētu sertifikātu) varat izveidot patstāvīgi, izmantojot savu kodu kalkulatoru vai Smart-ID/Smart-ID Basic uz citas viedierīces.
Ja Jums nav kodu kalkulatora vai Smart-ID/Smart-ID Basic uz citas viedierīces, aicinām piereģistrēt Smart-ID kvalificētu versiju.
Kā lejupielādēt Smart-ID
-
Smart-ID (kvalificētais) ar plašākām e-dokumentu parakstīšanas iespējām viedierīcē varat piereģistrēt, izmantojot ID karti, biometrisko metodi (ja iepriekš ir bijis Smart-ID/Smart-ID Basic konts) vai apmeklējot filiāli.
Lasīt vairāk
-
Internetbankā pieejami gandrīz visi bankas pakalpojumi – Jūs varat veikt maksājumus, saņemt informāciju par darījumiem kontā, kontrolēt norēķinu kontu, termiņnoguldījumu un kredītu statusu, kā arī pieteikties citiem pakalpojumiem. Tas ir ērtākais un izdevīgākais sazināšanās veids ar banku, nodrošinot 24 stundu pieeju kontam jebkurā pasaules vietā, kur pieejams internets. Internetbankā ir viszemākās komisijas maksas par bankas pakalpojumiem.
Ko piedāvā internetbanka?
-
Veikt dažādu veidu maksājumus un pārbaudīt to izpildes gaitu.
-
Iegūt informāciju par saviem darījumiem – kontu atlikumu, veiktajiem karšu norēķiniem, kredītiem, līzingu, ieguldījumiem un vērtspapīru darījumiem, kā arī citiem pakalpojumiem. Pieslēdzot SMS banku, savā mobilajā tālrunī vai e-pastā saņemsiet īsziņas gan par ienākušajiem, gan izejošajiem maksājumiem.
-
Pieteikties un veikt izmaiņas dažādos bankas pakalpojumos, piemēram, pensiju 2. un 3. līmenim, regulārajiem un automātiskajiem maksājumiem, termiņnoguldījumiem un citiem pakalpojumiem. Tāpat Jūs varat atvērt vērtspapīru kontu un veikt darījumus ar SEB ieguldījumu fondiem.
-
Izveidot bieži veicamo maksājumu paraugus, kā arī regulāro maksājumu uzdevumus, kurus banka izpildīs automātiski ar Jūsu noteikto regularitāti.
Personīgos internetbankas kodus var izmantot citu uzņēmumu e-pakalpojumu saņemšanai, kā arī iepērkoties internetveikalos (izņemot kodu kartes kodus).
Lasīt vairāk par norēķiniem internetā
Jūsu finanšu drošībai banka izmanto daudzpakāpju datu aizsardzības sistēmu
Lietojot SEB bankas internetbanku, Jūsu finanses ir drošībā, jo daudzpakāpju datu aizsardzības sistēma neļauj nepiederošām personām piekļūt Jūsu kontam:
-
Katram lietotājam ir savs, tikai viņam zināms lietotāja kods, pieejas un autorizācijas kodi.
-
Ievērojiet atšķirību starp internetbankas pieejas kodiem un autorizācijas kodiem. Autorizācijas kodus var prasīt tikai, lai apstiprinātu Jūsu veiktu maksājumu vai Jūsu veiktu izmaiņu internetbankas uzstādījumos. Ja Jūs šādas darbības neesiet veicis, bet tiek prasīts autorizācijas kods, nevadiet to, jo tā ir pazīme, ka dators ir inficēts.
-
Internetbankā Jums ir iespēja noteikt atļautos darījumus un to limitus.
-
Darījumu apstiprināšanai aicinām izmantot bezmaksas Smart-ID aplikāciju Jūsu viedtālrunī vai jebkurā filiālē iegādāties kodu kalkulatoru.
-
Darba sesija internetbankā tiek automātiski pārtraukta, ja 10 minūšu laikā tajā neveicat nekādas darbības.
-
Nepilngadīgajām personām vienas dienas limits ir 70 eiro, bet no 16 gadu vecuma limitu var palielināt.
Kā pasargāt savas finanses, izmantojot internetbanku?
-
Pirms autorizācijas pārliecinieties, ka atrodaties oficiālajā internetbankas lapā.
-
Regulāri apskatiet kontu izrakstus.
-
Nevienam nestāstiet par saviem darījumiem un konta atlikumu.
-
Nesūtiet identifikācijas datus e-pastā un neatbildiet uz e-pasta vēstulēm, kas it kā ir sūtītas bankas vārdā, lūdzot nosūtīt Jūsu identifikācijas datus (lietotāja kodu, pieejas kodus, PIN kodus, pases datus) vai citu personīgu informāciju. Ja Jums rodas šaubas par saņemtu e-pastu ar šāda rakstura informāciju, sazinieties ar mums pa diennakts tālruni +371 26668777 un pārliecinieties par saņemtās informācijas patiesumu.
-
Papildu drošībai Jūs varat abonēt SMS bankas pakalpojumu, lai nekavējoties uzzinātu par darījumiem Jūsu kontā. Piemēram, varat abonēt SMS par naudas pārskaitījumiem no Jūsu konta, lai saņemtu īsziņu katru reizi, kad no konta tiek noņemta vai pārskaitīta nauda.
Kā pareizi izmantot pieejas un autorizācijas kodus?
-
Vienīgā vieta, kur ievadīt Jūsu internetbankas kodus ir SEB internetbankas lapa https://ibanka.seb.lv. Veicot pirkumus vai autorizējoties tādos interneta portālos kā latvija.lv, Jums jātiek pāradresētam uz https://ibanka.seb.lv , kur ievadīt autorizācijas datus (Kā pārliecināties, ka atrodoties SEB oficālajā internetbankas lapā. Nekad nenorādiet klienta numuru, internetbankas lietotāja kodu un citus drošības datus nevienā citā interneta vietnē, e-pastā vai sociālajā tīklā. Ja jums rodas aizdomas par elektroniskā servisa sniedzēju vai ierīci, no kuras strādājat, pārtrauciet veicamās darbības. Lūdzam ziņot par katru gadījumu, kad šo informāciju kāds vēlas noskaidrot.
-
Pārliecinieties, ka nevienam nav iespēja noskatīties, kā ievadāt datus.
-
Parūpējieties, lai autorizācijas rīki ir pieejami tikai Jums.
-
Veiksmīgi autorizējoties vai veicot maksājuma apstiprinājumu, sistēma nedrīkst prasīt vienu un to pašu kodu atkārtoti. Ja tā notiek, pārliecinieties, ka atrodaties sertificētās interneta lapas vidē.
-
Pievērsiet uzmanību, ka autorizācijas līdzekļiem ir divu veidu kodi:
-
Pieejas kodi, kurus nepieciešams ievadīt, lai pieslēgtos internetbankai.
-
Autorizācijas kodi, kurus izmanto maksājumu vai izmaiņu apstiprināšanai internetbankā.
-
Ja Jums prasa vienus un tos pašus drošības kodus veiksmīgas autorizācijas vai pakalpojuma apstiprināšanas gadījumā, iespējams, izmantojat inficētu datoru vai no Jūs mēģina apkrāpt. Šādos gadījumos nekavējoties:
-
Pārtrauciet internetbankas sesiju spiežot "Beigt darbu”.
-
Informējiet banku pa tālruni +371 26668777 un lūdziet bloķēt Jūsu internetbanku.
Kā pārliecināties par īstās, sertificētās internetbankas lapas izmantošanu?
-
Pirms ievadāt internetbankas piekļuves datus, aicinām pārliecināties, ka izmantojat oficiāli reģistrēto un sertificēto internetbankas interneta lapu, t.i., pārliecināties par izveidotā sakaru kanāla drošību.
-
Lai to izdarītu, jums jāpārbauda lapas sertifikāts, noklikšķinot uz atslēgas piktogrammas
, kas visbiežāk atrodas interneta pārlūkprogrammas adreses laukā.
-
Sertifikātā jābūt norādītai pareizai internetbankas adresei: ibanka.seb.lv, sertifikāta izdevēja organizācijai: VeriSign, Inc., kā arī derīguma termiņam.
Mozilla Firefox



Google Chrome


Internet Explorer

Kādēļ internetbankas un bankas karšu kodus nedrīkst izpaust pat tad, ja kontā nav naudas?
-
Ja arī Jūsu kontā nav līdzekļu, nenozīmē, ka nav ko zaudēt, nododot savu informāciju citiem. Jūsu internetbanka var tikt izmantota, lai pieteiktos mikro aizņēmumiem un piekļūtu Jūsu nodokļu un personīgajai informācijai www.latvija.lv portālā, vai pat nomainītu Jūsu deklarēto dzīvesvietu. Īpaši populārs pēdējā laikā paliek krāpšanas veids ar mikro aizņēmumiem, ja tiek uzzināta internetbankas pieejas informācija. Parasti tas izpaužas kā darba piedāvājums, kur darba devējam nepieciešamas "tukšas" internetbankas pieejas. Uzņēmējam nav neviena iemesla prasīt vai zināt pieejas pie Jūsu personīgajiem kontiem.
-
Tāpat Jūsu konts var tikt izmantots naudas atmazgāšanas shēmās vai citiem krāpnieciskiem darījumiem, kuru gadījumā pie atbildības var saukt Jūs.
-
Ja Jums ir aizdomas par pieejas datu pieejamību citām personām, lūdzu, sazinieties ar banku zvanot +371 26668777.
Ko darīt, ja nozaudēts internetbankas kodu kalkulators?
-
Lai bloķētu internetbankas kodu kalkulatoru, Jums nekavējoties jāzvana pa SEB bankas diennakts tālruni +371 26668777.
Ko darīt, ja nozaudēts viedtālrunis ar Smart-ID?
-
Ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.
Kā droši izmantot internetu un elektroniskos pakalpojumus?
-
Pārbaudot e-pastu un sociālos medijus, uzmanieties no nepazīstamu personu sūtītām vēstulēm ar pielikumiem vai klikšķināmām saitēm. Nekad nespiediet uz aizdomīgām saitēm un neatveriet pielikumus, jo zem tiem var atrasties informāciju zogoši un ierīces bojājoši vīrusi.
-
Neapmeklējiet aizdomīgas mājaslapas. Vīrusi pārsvarā tiek izplatīti caur nedrošām mājaslapām, e-pastiem un failu apmaiņas programmām. Lasiet: 7 padomi drošiem pirkumiem internetā
-
Neizmantojiet elektroniskos pakalpojumus publiskās vietās, ar parolēm neaizsargātos Wifi tīklos vai vietās, kur esat atklāti redzams.
-
Neizmantojiet internetbanku un neveiciet maksājumus ar kartēm no nepazīstamiem vai aizdomīgiem datoriem, jo tie var saglabāt Jūsu ievadītos kodus.
-
Pirms ko iegādājaties no nezināmiem interneta veikaliem, pameklējiet par tiem citu klientu atsauksmes Google vai jebkurā citā interneta meklētājā.
-
Ja ikdienā neveicat lielus darījumus, nomainiet darījumu summu limitus internetbankā un palieliniet tikai nepieciešamības gadījumā.
-
Uzstādiet legālu un uzticamu antivīrusa programmu un regulāri atjaunojiet programmatūru.
-
Regulāri atjaunojiet interneta pārlūkprogrammu.
-
Atjaunojiet sava datora operētājsistēmu, jo hakeri regulāri atrod veidus, kā apiet iestrādātās drošības sistēmas. Neizmantojiet novecojušas versijas, kuras netiek apkalpotas: Windows XP vai Internet Explorer 6. Lasiet: Vai jūsu digitālie paradumi ir droši?
-
Ja tiek identificēts vīruss vai sāk parādīties piedāvājumi uzstādīt aizdomīgu programmatūru, pārtrauciet veicamo darbu un izlogojieties no internetbankas. Ar antivīrusa programmu veiciet vīrusu skenēšanu un vajadzības gadījumā sazinieties ar IT profesionāļiem.
-
Ja redzat, ka darbības internetbankā aizņem pārlieku ilgu laiku vai pēc kodu ievadīšanas parādās ziņa par tehniskām problēmām, tas nozīmē, ka dators, iespējams, ir inficēts. Ziņojiet par to bankai nekavējoties pa diennakts tālruni +371 26668777
Infotelpa:
-

7 padomi drošiem pirkumiem internetā
Darījumi interneta vidē nu jau kļuvuši par ikdienu – tā iespējams iegādāties gan mēbeles, gan pārtiku, gan norēķināties par dažādiem pakalpojumiem. Taču, kā pārliecināties, ka jūsu dati un nauda ir drošībā?
Lasīt vairāk
-
-

Pārāk lieli maksājumu limiti rada drošības risku — kā tos samazināt?
Nosakot samērīgus maksājumu limitus (gan maksājumiem ar karti, gan internetbankas pārskaitījumiem), jūsu naudas līdzekļi būs lielākā drošībā. Pat ja jūsu karte nonāks krāpnieka rokās, limits neļaus viņam tikt pie lieliem līdzekļiem. Samazināt un palielināt limitus var internetbankā vai mobilajā lietotnē, kad vien tas ir nepieciešams.
Lasīt vairāk
Prasības programmnodrošinājumam un pārlūkam
Pilnai funkcionalitātei un drošībai mēs iesakām vienmēr izmantot jaunāko Jūsu izvēlētā programmnodrošinājuma versiju.
Minimālās prasības SEB bankas mājas lapas, internetbankas un mobilās aplikācijas izmantošanai:
-
Windows 7, macOS Sierra 10.12
-
Google Chrome 55, Mozilla Firefox 45, Internet Explorer 11, Safari 9
-
Android 5.0 ar mobilo pārlūkprogrammu Google Chrome, iOS 9.0 ar mobilo pārlūkprogrammu Google Chrome vai Safari
Pakalpojums |
Cena |
Pieslēgšana sistēmai |
Bez maksas |
Apkalpošana mēnesī |
Bez maksas |
Smart-ID pirmreizēja pieslēgšana filiālē |
Bez maksas |
Smart-ID atkārtota pieslēgšana filiālē |
4.13 EUR (plus PVN 0.87 EUR) |
Koda kalkulatora izsniegšana, aizvietošana |
9.00 EUR |
Kodu kalkulatora nosūtīšana pa pastu pēc klienta pieprasījuma Latvijas ietvaros |
15.00 EUR (plus PVN 3.15 EUR) |
Kodu kalkulatora nosūtīšana pa pastu pēc klienta pieprasījuma uz ārvalstīm |
Pēc vienošanās, min.30.00EUR (plus PVN 6.30 EUR) |
Lai mainītu operāciju limitus, lūdzu, aizpildiet iesniegumu Internetbankas sadaļā Pieteikumi vai dodieties uz tuvāko SEB bankas filiāli.