Switch to mobile version. Augšup

Stratēģiju ieguldījumu fondi

Stratēģiju ieguldījumu fondi

  • Iespēja izvēlēties riska līmeni – konservatīvo, sabalansēto vai aktīvo ieguldījumu stratēģiju
  • Iespēja uzticēt ieguldījumu ikdienas pārvaldību SEB profesionāļu komandai
  • Ilgtermiņa ieguldījumu risinājums

Ja ieguldījumu joma ir sveša, SEB stratēģiju ieguldījumu fondi ir Jums piemērots risinājums. Stratēģiju fondu uzdevums ir mazināt ieguldījumu vērtību svārstības, tiecoties nodrošināt pozitīvu ieguldījumu atdevi jebkuros tirgus apstākļos. Jūs varat izvēlēties zemāka vai augstāka riska ieguldījumu stratēģiju, uzticot ieguldīto līdzekļu pārvaldību pieredzējušiem SEB speciālistiem, kuri pārdomāti diversificēs un profesionāli uzraudzīs Jūsu ieguldījumu portfeli.

Aicinām ieguldīt SEB Multi Asset stratēģiju fondos, ja ieguldījumu pārvaldību vēlaties uzticēt profesionāļiem. Vienīgais lēmums, kas Jums kā potenciālajam ieguldītājam jāpieņem, ir pieļaujamā riska līmeņa izvēle. Pārējās rūpes par līdzekļu pārvaldību pilnībā uzņemsies SEB ieguldījumu pārvaldības profesionāļu komanda.

Jums tikai jāizvēlas atbilstošākā ieguldījumu stratēģija ar attiecīgo riska līmeni. Pārējo paveiks SEB profesionāļu komanda.

  • Ieguldījumi stratēģiju fondos ir stabils ieguldījumu portfeļa pamats, turklāt tos var kombinēt ar ieguldījumiem citos fondos;
  • Fondi piedāvā piekļuvi tādiem ieguldījumu instrumentiem, kas nav pieejami tiešajiem ieguldītājiem;
  • Ieguldījumu portfeli veido plašs finanšu instrumentu klāsts, kas ievērojami mazina risku un saglabā ienesīguma potenciālu;
  • Stratēģiju fondu portfeļi tiek regulāri izvērtēti, un nepieciešamības gadījumā tiek dinamiski mainīti, ņemot vērā ilgtermiņa ienesīguma prognozes un īstermiņa tirgus risku novērtējumus.

Vēsturiskais ienesīgums negarantē līdzvērtīgu ienesīgumu nākotnē. Ieguldījumu fondi ir pakļauti finanšu tirgus riskiem, un atsevišķos periodos to vērtība var būt arī negatīva.

Stratēģiju fondi ir piemēroti ilgtermiņa (vidēji 3 – 5 gadu) ieguldījumiem. Izvēloties piemērotāko stratēģiju, noteicošais ir ieguldījuma mērķis, termiņš un pieņemamais riska līmenis:

  • Jo tuvāk Jūs esat sava uzkrājuma mērķa sasniegšanai, jo mazāks risks būtu jāuzņemas. Tātad, ja līdzekļi būs nepieciešami jau tuvāko trīs gadu laikā, atbilstošākā izvēle būs konservatīvā stratēģija. Savukārt, ja tikai sākat veidot uzkrājumu ilgtermiņa mērķim, varat apsvērt arī augstāka riska ieguldījumu iespējas. Ja Jums ir vairāki mērķi, Jūs varat vienlaicīgi izmantot vairākas ieguldījumu stratēģijas.
  • Svarīga ir Jūsu individuālā riska noturība, zināšanas un iepriekšējā ieguldījumu pieredze. Atbilstoši tām varēsiet izvēlēties Jums piemērotāko stratēģiju un riska līmeni. Bezmaksas konsultācija pie mūsu ieguldījumu speciālistiem palīdzēs stratēģijas izvēlē.

SEB banka piedāvā trīs dažāda riska līmeņa ieguldījumu stratēģijas

  • Konservatīvā stratēģija (SEB Strategy Defensive, SEB deLuxe Multi Asset Defensive) ir piemērota ieguldītājiem ar  zemu riska noturību, kuri gatavi uzņemties tikai īstermiņa ieguldījumu vērtību svārstības. Stratēģija varētu būt Jums piemērota, ja vēlaties ieguldīt vismaz uz diviem gadiem, taču ieguldīt iespējams arī uz īsāku termiņu.
     
  • Sabalansētā stratēģija (SEB Strategy Balanced, SEB deLuxe Multi Asset Defensive Plus) ir piemērota ieguldītājiem ar vidēju riska noturību, kuri, tiecoties pēc peļņas iespējām virs eiro naudas tirgus likmēm, ir gatavi uzņemties arī līdzvērtīgu zaudējumu risku. Stratēģija varētu būt Jums piemērota, ja vēlaties ieguldīt vismaz uz trīs gadiem, taču ieguldīt iespējams arī uz īsāku termiņu.
     
  • Aktīvā stratēģija (SEB Strategy Opportunity, SEB Strategy Growth, SEB deLuxe Multi Asset Balanced)  ir piemērota ieguldītājiem ar vidēji augstu riska noturību, kuri ir gatavi uzņemties risku, tiecoties uz ilgtermiņa kapitāla vērtības pieaugumu. Stratēģija varētu būt Jums piemērota, ja vēlaties ieguldīt vismaz uz pieciem gadiem, taču ieguldīt iespējams arī uz īsāku termiņu.

Lai iegādātos fondu apliecības, Jums SEB bankā jābūt atvērtam vērtspapīru kontam. Vērtspapīru kontu bez maksas iespējams atvērt internetbankā vai jebkurā SEB bankas filiālē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu.

Internetbankā iespējams arī pirkt un pārdot ieguldījumu fondus.

Akciju fondi ir piemēroti tikai ilgtermiņa ieguldījumiem, kas piemērota klientiem ar augstu riska toleranci. Konsultācija pie SEB ieguldījumu speciālistiem palīdzēs uzzināt vairāk par ieguldījumu iespējām un riskiem.

Minimālā ieguldījuma summa, pērkot fondu apliecības - 1 EUR.

Regulārā fondu pirkšana

Ja vēlaties iegādāties fondus regulāri, piedāvājam regulāru fondu pirkšanas iespēju mūsu internetbankā.

Veicot regulārus ieguldījumus SEB fondos, Jūs samazināt ieguldījumu portfeļa vērtības svārstības. Jūs nosakāt fondu pirkšanas summu (minimālā pirkšanas summa ir 10 EUR), biežumu un sākotnējo ieguldījuma datumu.

Jūs varat norādīt regulārā ieguldījuma veikšanas termiņu. Minimālais termiņš regulārās fondu pirkšanas rīkojumam ir trīs mēneši.

Regulāras investīcijas nozīmē, ka Jūs ieguldāt vienmērīgi, tādējādi līdzsvarojot iespējamās svārstības, kad vērtspapīru tirgus piedzīvo pieaugumu vai kritumu.

Jūs varat iegādāties, mainīt vai pārdot SEB Fondu apliecības internetbankā vai jebkurā SEB bankas filiālē.

Standarta darījumu izpildes laiki*:

  • ja rīkojumu iesniegsiet līdz plkst. 14:00, tas tiks izpildīts aiznākamajā darbadienā par iesniegšanas dienas cenu;
  • ja rīkojumu iesniegsiet pēc plkst. 14:00, tas tiks izpildīts trešajā darba dienā pēc rīkojuma iesniegšanas par nākamās dienas cenu.

*Pirms veikt darījumus ar SEB ieguldījumu fondiem, lūdzam iepazīties ar fondu darījumu izpildes kārtību un tās izņēmumiem dokumentā: "SEB ieguldījumu fondu daļu izplatīšana Latvijas Republikā (PDF)".

SEB ieguldījumu fondu darījumu izpildes kārtība

Lūdzam pievērst uzmanību fonda bāzes valūtai fondu sarakstā. Ja norēķinu konta valūta atšķiras no SEB Fonda bāzes valūtas, darījuma izpildes brīdī, tiks veikta attiecīga valūtas konvertācija.

Saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ar nodokli tiek aplikti privātpersonu ienākumi no kapitāla (tajā skaitā neto ienākumi, kas gūti no darījumiem ar ieguldījumu fondiem), tādēļ vēlamies paskaidrot, kā notiek minētā nodokļa iekasēšana.

Saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" valsts iekasē nodokli 15 % apmērā no ieguldījumu fondu peļņas. Nodoklis netiek iekasēts no visas fondos ieguldītās summas, bet tikai no gūtās peļņas. Par nodokļa nomaksu no kapitāla pieauguma ir atbildīgs pats ieguldītājs, kuram patstāvīgi jādeklarē gūtie ienākumi no darījumiem ar ieguldījumu fondiem un jāveic minētā nodokļa samaksa.

Kādā laika periodā un kur jāveic nodokļa samaksa?

Saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" ikvienam, kas gūst ienākumus no kapitāla pieauguma, reizi ceturksnī (ja gūtā peļņa ir no  142.30 EUR līdz 711.44 EUR), reizi mēnesī (ja gūtā peļņa ir virs 711.44 EUR) vai līdz nākamā taksācijas gada 15. janvārim (ja gūtā peļņa ir mazāka par 142.29 EUR) ir jādeklarē gūtais ienākums Valsts ieņēmumu dienestā. Aprēķinātais nodoklis jāiemaksā valsts budžetā 15 dienu laikā no deklarācijas iesniegšanas dienas. Konta numurs iedzīvotāju ienākuma nodokļa samaksai

Saņēmējs: Valsts kase;
Reģistrācijas numurs: 90000050138;
Konta numurs: LV91TREL1060000110000;
Saņēmēja BIC kods: TRELLV22.

2007. gada 1. novembrī Eiropas Savienības dalībvalstīs, to skaitā arī Latvijā, stājās spēkā direktīva, kas regulē finanšu ieguldījumu pakalpojumu sniegšanu. Šī direktīva jeb MiFID (Markets in Financial Instruments Directive) ir radīta ar mērķi harmonizēt Eiropas Savienības valstu likumdošanu un stiprināt klientu interešu aizsardzību darījumos ar finanšu instrumentiem.

Direktīvas mērķis ir atvērt Eiropas finanšu tirgus robežas un palielināt konkurenci finanšu tirgos. Atvērtais tirgus pieprasīs no investīciju pakalpojumu sniedzējiem nodrošināt augstāku klientu interešu aizsardzības pakāpi.

Latvijā MiFID direktīva tika ieviesta ar Finanšu instrumentu tirgus likuma un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumu grozījumiem, palielinot prasību apjomu, kas jāievēro finanšu tirgus pakalpojumu sniedzējiem.

Sākot ar 2018. gada 3. janvāri ieguldījuma pakalpojuma sniedzēju pienākums ir ievērot Finanšu instrumentu tirgus direktīvas 2014/65/EU (jeb MiFID II) noteiktās prasības, kas ietekmēs ikvienu ieguldītāju, kurš veic darījumus ar finanšu instrumentiem.

Ko nozīmē MiFID II un MiFIR?

Kopš 2007. gada Latvijā ir spēkā Finanšu instrumentu tirgus direktīva (MIFID), kas regulē finanšu ieguldījumu pakalpojumu sniegšanu. MiFID II prasības uzskatāmas par nākamo soli, lai nodrošinātu ieguldītājiem papildu aizsardzību un veicinātu finanšu tirgus caurspīdīgumu darījumos ar finanšu instrumentiem. Savukārt Finanšu instrumentu tirgus regula (Markets in Financial Instruments Regulation jeb  MiFIR) vairāk ir attiecināma tieši uz finanšu instrumentu darījumu izpildi, datu publiskošanu un ziņošanu kompetentajām iestādēm.

Ko MiFID II nozīmēs ieguldītājam?

Ieguldītājam jaunās direktīvas prasības nodrošinās:

  • papildu aizsardzību, saņemot no finanšu instrumentu emitenta un pakalpojuma sniedzēja plašāku un detalizētāku informāciju par finanšu instrumentiem un ieguldījumu pakalpojumiem;
  • lielāku finanšu tirgus caurspīdīgumu.

Kādi ir galvenie izmaiņu virzieni?

  • Ieguldītāja aizsardzība (a. Investor protection)

Ieguldījumu pakalpojumu sniedzēji plašāk informēs ieguldītājus par pakalpojumiem (darījumu izmaksām, saistītajiem riskiem, produktu atbilstību u.tml.). Tāpat ieguldījumu pakalpojumu sniedzējiem būs jāievēro stingrākas prasības attiecībā uz interešu konfliktu novēršanu, pamudinājumu saņemšanu, kā arī šīs informācijas atklāšanu ieguldītājiem.

  • Labāka tirgus pārredzamība (a. Transparency)

Papildu pienākumi ziņot par izpildītiem finanšu instrumentu darījumiem (piemēram, darījumus ar atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c.) kompetentajām iestādēm.

  • Ziņošana par darījumiem (a. Transaction reporting)

Ieguldījumu pakalpojuma sniedzējam būs jāziņo par finanšu instrumentu darījumiem uzraugošajām iestādēm (Latvijā tā ir Finanšu un kapitāla tirgus komisija) par daudz plašāku finanšu instrumentu klāstu un darījumu veidiem nekā iepriekš. Ziņojumos būs jānorāda specifisks klienta darījuma identifikators (juridiskām personām – LEI kods, bet fiziskām personām – personas identificējošie dati saskaņā ar pilsonību).

Darbs pie noteikumu izstrādes vēl turpinās, tādēļ šajā sadaļā esošā informācija tiks regulāri papildināta.

Saskaņā ar jauno ES normatīvo regulējumu visām juridiskajām personām, kas veic finanšu instrumentu darījumus, būs nepieciešams starptautisks identifikācijas kods.

Sākot ar 2018. gada 3. janvāri, ieguldījumu pakalpojumu un ieguldījumu blakus pakalpojumu sniedzējiem un saņēmējiem savā darbībā jāievēro Finanšu instrumentu tirgus direktīva 2014/65/EU (Markets In Financial Instruments Directive jeb MiFID II) un Finanšu instrumentu tirgus regula Nr. 600/2014 (MiFIR), saskaņā ar kuru visas juridiskās personas, kuras veic darījumus ar finanšu instrumentiem, būs papildus jāidentificē ar unikālu, starptautisku juridiskās personas identifikatoru - LEI kodu (Legal Entity Identifier).

LEI kods ir starptautisks identifikators, 20 burtu un ciparu zīmju kombinācija, kas ļauj noteikt finanšu instrumentu darījumu partnerus neatkarīgi no valsts. LEI kods neaizvieto uzņēmumam piešķirto reģistrācijas numuru, ko piešķir LR Uzņēmumu reģistrs.

Kam un kāpēc ir nepieciešams LEI kods?

No 2018. gada 3. janvāra LEI kods ir nepieciešams visiem uzņēmumiem, kuri veic darījumus (piem., iegādi vai atsavināšanu) ar dažādiem finanšu instrumentiem (piem., akcijām, obligācijām, ETF-s, atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c.), kas izriet no MiFID II un MiFIR ziņošanas pienākuma. LEI kodi nepieciešami arī tiem darījumiem, kuros juridiskas personas vēlēsies atsavināt finanšu instrumentus, kas iegādāti pirms datuma, kad sāk piemērot jaunās prasības.

LEI ir izveidots ar mērķi nodrošināt labāku finanšu tirgus uzraudzību un caurspīdīgumu, jo kredītiestādēm, ziņojot uzraudzības iestādēm (Finanšu un kapitāla tirgus komisijai) par juridisko personu veiktajiem finanšu darījumiem, turpmāk, kā identifikatoru būs jāizmanto uzņēmuma LEI kods. Ja uzņēmums nebūs norādījis bankai savu derīgo LEI kodu līdz 2018. gada 2. janvārim, SEB banka nebūs tiesīga pieņemt finanšu instrumentu darījuma rīkojumu.

Kur var saņemt LEI kodu?

LEI kodus piešķir Globālo juridisko personu identifikatoru sistēmas (Global Legal Entity Identifier Foundation jeb GLEIF) autorizētās iestādes (Local Operating Unit).

Mēs neiesakām nevienu konkrētu autorizēto iestādi, bet piedāvājam kontaktus dažām no Baltijas un Ziemeļvalstīs populārākajām iestādēm, kas izsniedz LEI kodus:

Pilns autorizēto iestāžu saraksts, kas piedāvā LEI iegūšanu un uzturēšanu

Ja Jūsu uzņēmumam jau ir LEI kods, jauns kods nav nepieciešams. LEI kods jāiesniedz bankai turpmāk norādītajā kārtībā. Ja nezināt, vai Jūsu uzņēmumam ir derīgs LEI kods, tad to ir iespējams pārbaudīt GLEIF vietnē pēc uzņēmuma nosaukuma.

Kas jādara, lai saņemtu LEI kodu?

Lai pieteiktos LEI koda saņemšanai, Jums ir jāizvēlas LEI kodu izsniedzējs (autorizēto iestādi no www.gleif.org minēto iestāžu saraksta). Pēc tam šīs iestādes mājaslapā jāaizpilda pieteikums, norādot nepieciešamo informāciju.

Parasti tas būs uzņēmuma pilns nosaukums, uzņēmējdarbības forma (piemēram, sabiedrība ar ierobežotu atbildību), uzņēmuma reģistrācijas numurs, valsts un uzņēmuma adrese.

Cik maksā LEI iegāde un cik ilgi jāgaida, lai saņemtu LEI kodu?

LEI kodam ir noteikta reģistrācijas un gada abonēšanas maksa, tādēļ pirms LEI koda iegādes noteikti jāizvērtē potenciālās izmaksas – atbilstoši izvēlētajam LEI koda izsniedzējam, tās var būt atšķirīgas.

Šobrīd LEI koda reģistrācija izmaksā aptuveni 65-200 eiro. Savukārt ikgadējā abonēšanas maksa ir aptuveni 50-100 eiro.

Lai saņemtu LEI kodu, parasti ir jārēķinās ar 2 nedēļām, bet 2017. gada beigās gaidīšanas laiks varētu būt ievērojami ilgāks.

Ja Jūsu uzņēmums neplāno veikt jaunus finanšu darījumus uzreiz pēc prasību stāšanās spēkā, tad LEI kodu varat neiegādāties uzreiz, tomēr jāņem vērā, ka, atsākot veikt darījumus, LEI kods būs obligāts uzņēmuma identifikators finanšu instrumentu darījumā, kas jānorāda pirms pirmā darījuma veikšanas.

Kur un kam SEB bankā var iesniegt saņemto LEI kodu?

Lai Jūs varētu turpināt veikt darījumus ar finanšu instrumentiem pēc 2018. gada 2. janvāra, lūdzam pirms plānotā darījuma sazināties ar mums vai paziņot LEI kodu savam darījumu vadītājam.

No šī gada decembra Jums būs iespēja ievadīt LEI kodu arī internetbankas sadaļā Vērtspapīri/vērtspapīru konti.

Ar ko sazināties, ja rodas papildu jautājumi?

Ja jums rodas papildu jautājumi, aicinām zvanīt pa tālruni 26668777, 67779988, Skype (SEB_Latvija). Jūs varat sazināties arī ar savu darījuma vadītāju.

MiFID II

Sākot ar 2018. gada 3. janvāri ieguldījuma pakalpojuma sniedzēju pienākums ir ievērot Finanšu instrumentu tirgus direktīvas 2014/65/EU (jeb MiFID II) noteiktās prasības, kas ietekmēs ikvienu ieguldītāju, kurš veic darījumus ar finanšu instrumentiem.

Ko nozīmē MiFID II un MiFIR?

Kopš 2007. gada Latvijā ir spēkā Finanšu instrumentu tirgus direktīva (MIFID), kas regulē finanšu ieguldījumu pakalpojumu sniegšanu. MiFID II prasības uzskatāmas par nākamo soli, lai nodrošinātu ieguldītājiem papildu aizsardzību un veicinātu finanšu tirgus caurspīdīgumu darījumos ar finanšu instrumentiem. Savukārt Finanšu instrumentu tirgus regula (Markets in Financial Instruments Regulation jeb  MiFIR) vairāk ir attiecināma tieši uz finanšu instrumentu darījumu izpildi, datu publiskošanu un ziņošanu kompetentajām iestādēm.

Ko MiFID II nozīmēs ieguldītājam?

Ieguldītājam jaunās direktīvas prasības nodrošinās:

  • papildu aizsardzību, saņemot no finanšu instrumentu emitenta un pakalpojuma sniedzēja plašāku un detalizētāku informāciju par finanšu instrumentiem un ieguldījumu pakalpojumiem;
  • lielāku finanšu tirgus caurspīdīgumu.

Kādi ir galvenie izmaiņu virzieni?

  • Ieguldītāja aizsardzība (a. Investor protection)

Ieguldījumu pakalpojumu sniedzēji plašāk informēs ieguldītājus par pakalpojumiem (darījumu izmaksām, saistītajiem riskiem, produktu atbilstību u.tml.). Tāpat ieguldījumu pakalpojumu sniedzējiem būs jāievēro stingrākas prasības attiecībā uz interešu konfliktu novēršanu, pamudinājumu saņemšanu, kā arī šīs informācijas atklāšanu ieguldītājiem.

  • Labāka tirgus pārredzamība (a. Transparency)

Papildu pienākumi ziņot par izpildītiem finanšu instrumentu darījumiem (piemēram, darījumus ar atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c.) kompetentajām iestādēm.

  • Ziņošana par darījumiem (a. Transaction reporting)

Ieguldījumu pakalpojuma sniedzējam būs jāziņo par finanšu instrumentu darījumiem uzraugošajām iestādēm (Latvijā tā ir Finanšu un kapitāla tirgus komisija) par daudz plašāku finanšu instrumentu klāstu un darījumu veidiem nekā iepriekš. Ziņojumos būs jānorāda specifisks klienta darījuma identifikators (juridiskām personām – LEI kods, bet fiziskām personām – personas identificējošie dati saskaņā ar pilsonību).

Darbs pie noteikumu izstrādes vēl turpinās, tādēļ šajā sadaļā esošā informācija tiks regulāri papildināta.

 

Juridiskās personas identifikators (LEI)

Saskaņā ar jauno ES normatīvo regulējumu visām juridiskajām personām, kas veic finanšu instrumentu darījumus, būs nepieciešams starptautisks identifikācijas kods.

Sākot ar 2018. gada 3. janvāri, ieguldījumu pakalpojumu un ieguldījumu blakus pakalpojumu sniedzējiem un saņēmējiem savā darbībā jāievēro Finanšu instrumentu tirgus direktīva 2014/65/EU (Markets In Financial Instruments Directive jeb MiFID II) un Finanšu instrumentu tirgus regula Nr. 600/2014 (MiFIR), saskaņā ar kuru visas juridiskās personas, kuras veic darījumus ar finanšu instrumentiem, būs papildus jāidentificē ar unikālu, starptautisku juridiskās personas identifikatoru - LEI kodu (Legal Entity Identifier).

LEI kods ir starptautisks identifikators, 20 burtu un ciparu zīmju kombinācija, kas ļauj noteikt finanšu instrumentu darījumu partnerus neatkarīgi no valsts. LEI kods neaizvieto uzņēmumam piešķirto reģistrācijas numuru, ko piešķir LR Uzņēmumu reģistrs.

Kam un kāpēc ir nepieciešams LEI kods?

No 2018. gada 3. janvāra LEI kods ir nepieciešams visiem uzņēmumiem, kuri veic darījumus (piem., iegādi vai atsavināšanu) ar dažādiem finanšu instrumentiem (piem., akcijām, obligācijām, ETF-s, atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c.), kas izriet no MiFID II un MiFIR ziņošanas pienākuma. LEI kodi nepieciešami arī tiem darījumiem, kuros juridiskas personas vēlēsies atsavināt finanšu instrumentus, kas iegādāti pirms datuma, kad sāk piemērot jaunās prasības.

LEI ir izveidots ar mērķi nodrošināt labāku finanšu tirgus uzraudzību un caurspīdīgumu, jo kredītiestādēm, ziņojot uzraudzības iestādēm (Finanšu un kapitāla tirgus komisijai) par juridisko personu veiktajiem finanšu darījumiem, turpmāk, kā identifikatoru būs jāizmanto uzņēmuma LEI kods. Ja uzņēmums nebūs norādījis bankai savu derīgo LEI kodu līdz 2018. gada 2. janvārim, SEB banka nebūs tiesīga pieņemt finanšu instrumentu darījuma rīkojumu.

Kur var saņemt LEI kodu?

LEI kodus piešķir Globālo juridisko personu identifikatoru sistēmas (Global Legal Entity Identifier Foundation jeb GLEIF) autorizētās iestādes (Local Operating Unit).

Mēs neiesakām nevienu konkrētu autorizēto iestādi, bet piedāvājam kontaktus dažām no Baltijas un Ziemeļvalstīs populārākajām iestādēm, kas izsniedz LEI kodus:

Pilns autorizēto iestāžu saraksts, kas piedāvā LEI iegūšanu un uzturēšanu

Ja Jūsu uzņēmumam jau ir LEI kods, jauns kods nav nepieciešams. LEI kods jāiesniedz bankai turpmāk norādītajā kārtībā. Ja nezināt, vai Jūsu uzņēmumam ir derīgs LEI kods, tad to ir iespējams pārbaudīt GLEIF vietnē pēc uzņēmuma nosaukuma.

Kas jādara, lai saņemtu LEI kodu?

Lai pieteiktos LEI koda saņemšanai, Jums ir jāizvēlas LEI kodu izsniedzējs (autorizēto iestādi no www.gleif.org minēto iestāžu saraksta). Pēc tam šīs iestādes mājaslapā jāaizpilda pieteikums, norādot nepieciešamo informāciju.

Parasti tas būs uzņēmuma pilns nosaukums, uzņēmējdarbības forma (piemēram, sabiedrība ar ierobežotu atbildību), uzņēmuma reģistrācijas numurs, valsts un uzņēmuma adrese.

Cik maksā LEI iegāde un cik ilgi jāgaida, lai saņemtu LEI kodu?

LEI kodam ir noteikta reģistrācijas un gada abonēšanas maksa, tādēļ pirms LEI koda iegādes noteikti jāizvērtē potenciālās izmaksas – atbilstoši izvēlētajam LEI koda izsniedzējam, tās var būt atšķirīgas.

Šobrīd LEI koda reģistrācija izmaksā aptuveni 65-200 eiro. Savukārt ikgadējā abonēšanas maksa ir aptuveni 50-100 eiro.

Lai saņemtu LEI kodu, parasti ir jārēķinās ar 2 nedēļām, bet 2017. gada beigās gaidīšanas laiks varētu būt ievērojami ilgāks.

Ja Jūsu uzņēmums neplāno veikt jaunus finanšu darījumus uzreiz pēc prasību stāšanās spēkā, tad LEI kodu varat neiegādāties uzreiz, tomēr jāņem vērā, ka, atsākot veikt darījumus, LEI kods būs obligāts uzņēmuma identifikators finanšu instrumentu darījumā, kas jānorāda pirms pirmā darījuma veikšanas.

Kur un kam SEB bankā var iesniegt saņemto LEI kodu?

Lai Jūs varētu turpināt veikt darījumus ar finanšu instrumentiem pēc 2018. gada 2. janvāra, lūdzam pirms plānotā darījuma sazināties ar mums vai paziņot LEI kodu savam darījumu vadītājam.

No šī gada decembra Jums būs iespēja ievadīt LEI kodu arī internetbankas sadaļā Vērtspapīri/vērtspapīru konti.

Ar ko sazināties, ja rodas papildu jautājumi?

Ja jums rodas papildu jautājumi, aicinām zvanīt pa tālruni 26668777, 67779988, Skype (SEB_Latvija). Jūs varat sazināties arī ar savu darījuma vadītāju.
 

Maksa par SEB ieguldījumu fondu uzdevumiem1

Pakalpojums Cena
Internetbankā2 Filiālē
Fondu apliecību pirkšanas un regulāras pirkšanas:
   •  Cenu grupa 3 (akciju un alternatīvie fondi) 0,75% 0,75%
   •  Cenu grupa 2 (obligāciju, konservatīvās, sabalansētās un aktīvās stratēģijas fondi) 0,5% 0,5%
   •  Cenu grupa 1 (naudas tirgus un īstermiņa obligāciju fondi) 0% 0%
Fondu apliecību pārdošanas (visiem SEB fondiem) Bez maksas  Bez maksas
Maiņas Bez maksas  Bez maksas

Minimālais SEB ieguldījumu fondu apliecību pirkšanas un maiņas darījuma apjoms

1.00 EUR vai ekvivalents citā valūtā

 


 

1 SEB ieguldījumu fondu regulējošos dokumentos ir norādīta maksimāli atļautā pirkšanas komisija. Gadījumā, ja regulējošos dokumentos norādīta maksimāli atļautā pirkšanas komisija pārsniedz cenrādī norādīto pirkšanas komisiju, tad tiek piemērota zemākā komisija.

2 Regulāro SEB ieguldījumu fondu pirkšanas uzdevumu pieteikšana Internetbankā ir iespējama tikai SEB bankas publiski izplatāmajiem SEB ieguldījumu fondiem, kuru saraksts ir pieejams SEB bankas mājaslapā.

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.