Switch to mobile version. Augšup

Akcijas

Akcijas

Akciju darījumi

  • Iespēja iegādāties gan Baltijas, gan ārvalstu uzņēmumu akcijas
  • Iespēja ērti veikt darījumus internetbankā
  • Iespēja gūt lielāku peļņu, uzņemoties lielāku risku

Akcijas ir piemērotas tiem ieguldītājiem, kuri gatavi uzņemties paaugstinātu finanšu risku. Akciju iegāde var kalpot gan kā ilgtermiņa investīcija, gūstot ienākumu no uzņēmuma dividenžu izmaksas, gan kā īstermiņa ieguldījums, gūstot ienākumu no akciju cenu izmaiņām.

Lai uzsāktu akciju darījumus, Jums ir nepieciešams:

  • Norēķinu konts, lai veiktu ar vērtspapīru operācijām saistītos norēķinus, komisiju apmaksu, kā arī dividenžu saņemšanai un ienākumu ieskaitīšanai no vērtspapīru pārdošanas;
  • Vērtspapīru konts vērtspapīru glabāšanai un darījumu veikšanai ar vērtspapīriem. Vērtspapīru konts, ko bez maksas varat atvērt internetbankā, ļauj ērti sekot līdzi vērtspapīru portfelim.

Akciju tirdzniecība prasa zināmas iemaņas ieguldījumu jomā, spēju uzņemties risku, kā arī vēlmi sekot līdzi vērtspapīru izmaiņām vērtspapīru tirgos. Ja darījumos ar vērtspapīriem esat iesācējs, piesakieties uz konsultāciju , kuras laikā varēsiet uzzināt, kāds ieguldījumu veids ir Jums visatbilstošākais.

Akciju tirdzniecības darījumus var ērti veikt internetbankā vai bankas filiālē:

  • Iesniedzot akciju tirdzniecības rīkojumu, ir jānorāda vērtspapīru skaits, darījuma cena un laika posms, kurā iesniegtais rīkojums ir spēkā;
  • Saņemot klienta rīkojumu, banka rezervēs nepieciešamo naudas summu klienta norēķinu kontā un vērtspapīru skaitu vērtspapīru kontā;
  • Iesniedzot rīkojumu, klientam ir jānorāda vēlamā darījuma cena. Pārdošanas gadījumā - zemākā cena, pirkšanas gadījumā - augstākā. Darījums tiks nodrošināts par iespējami labāko cenu klientam.

Darījumu izpildes piemērs

Tiek iesniegts rīkojums pirkt 100 akcijas par cenu 10 EUR par akciju. Ja cena tirgū ir vienāda vai mazāka par norādīto cenu, darījums notiks, pie nosacījuma, ka tirgū ir pieejams norādītais akciju skaits. Ja pieejamo akciju skaits ir mazāks, nekā norādīts, bet cena ir vienāda vai zemāka par 10 EUR, darījums notiks daļēji - tiks nopirkts tik akciju, cik tās pieejamas par attiecīgo cenu, bet pārējā darījuma izpilde gaidīs rindā līdz dienas beigām. Ja cena tirgū ir augstāka par norādītajiem 10 EUR, tad rīkojums nokļūs rindā uz izpildi.

 

Akciju pārvedumi

Jūs varat brīvi pārskaitīt akcijas no sava vērtspapīru konta uz citu fizisko vai juridisko personu vērtspapīru kontiem SEB bankā vai uz jebkuru citu banku, izmantojot vienkāršo vērtspapīru pārvedumu vai vērtspapīru piegādi pret apmaksu – DVP ( delivery versus payment).

Vienkāršajā vērtspapīru pārvedumā:

  • ar bankas līdzdalību tiek pārvesti tikai vērtspapīri;
  • pirms darījuma noslēgšanas iesaistītajām pusēm—akciju pārvedējam un saņēmējam —ir jāvienojas par akciju skaitu un norēķinu dienu (dienu, kad akcijas tiks pārvestas no viena vērtspapīru konta uz otru). Pēc tam abas darījuma puses iesniedz rīkojumus bankā, attiecīgi — akciju pārskaitītājs iesniedz vērtspapīru pārveduma rīkojumu, bet akciju saņēmējs iesniedz vērtspapīru saņemšanas rīkojumu.

Vērtspapīru piegādē pret apmaksu (DVP):

  • ar bankas līdzdalību notiek vienlaicīga vērtspapīru un naudas piegāde. DVP ir visdrošākais veids darījumam starp diviem klientiem dažādās bankās, jo vērtspapīri un ar tiem saistītie naudas norēķini notiek vienlaicīgi, izslēdzot darījuma pušu risku nepiegādāt vērtspapīrus vai nesamaksāt naudu;
  • • pirms darījuma noslēgšanas iesaistītajām pusēm — akciju pārdevējam un pircējam — ir jāvienojas par akciju skaitu, cenu un norēķinu dienu (dienu, kad notiks DVP norēķini). Pēc tam abas darījuma puses iesniedz rīkojumus bankā, attiecīgi — akciju pārdevējs iesniedz vērtspapīru pārveduma rīkojumu ar DVP norēķiniem, bet akciju pircējs iesniedz vērtspapīru saņemšanas rīkojumu ar DVP norēķiniem.

Akciju dereģistrācija

Dereģistrācija ir akciju pārskaitīšana no sākotnējā reģistra uz akciju īpašnieku vērtspapīru kontu.

Ja akcijas esat ieguvis privatizācijas rezultātā un tās ir reģistrētas sākotnējā reģistrā vai Jūsu uzņēmums plāno publiski nepieejamas emisijas akcijas laist publiskā apgrozībā un Jūs vēlaties veikt kādas darbības ar šīm akcijām, ir nepieciešama šo akciju dereģistrācija. Veicot akciju dereģistrāciju, Jūs varat brīvi rīkoties ar šīm akcijām—pārdot, ieķīlāt, dāvināt, saņemt dividendes u. tml.  Privatizācijas rezultātā iegūto akciju dereģistrācijas rīkojumu Jūs varat iesniegt jebkurā SEB bankas filiālē.

Jums ir iespēja savas akcijas dereģistrēt arī uz citas personas vērtspapīru kontu. Tādā gadījumā Jums kā akciju īpašniekam, aizpildot dereģistrācijas rīkojumu, ir jānorāda persona, uz kuras vērtspapīru kontu akcijas jāpārskaita. Ir nepieciešama arī akciju saņēmēja rakstiska piekrišana par akciju saņemšanu savā vērtspapīru kontā.

Darījumi ar biržā tirgotiem fondiem

Piedāvājam darījumus ar biržā tirgotiem fondiem jeb ETF (Exchange Traded Fund). Tie ir fondi, kas iegulda līdzekļus tādos aktīvos kā akcijas, obligācijas, izejvielas u.c. Šo fondu daļas tiek tirgotas biržā, tāpat kā uzņēmumu akcijas, apvienojot gan akciju, gan parasto ieguldījumu fondu īpašības.

 

Saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ar nodokli tiek aplikti privātpersonu ienākumi no kapitāla (tajā skaitā neto ienākumi, kas gūti no darījumiem ar ieguldījumu fondiem), tādēļ vēlamies paskaidrot, kā notiek minētā nodokļa iekasēšana.

Saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" valsts iekasē nodokli 20 % apmērā no darījumos ar vērtspapīriem gūtās peļņas. Nodoklis netiek iekasēts no visas vērtspapīros ieguldītās summas, bet tikai no gūtās peļņas. Par nodokļa nomaksu no kapitāla pieauguma ir atbildīgs pats ieguldītājs, kuram patstāvīgi jādeklarē gūtie ienākumi no darījumiem ar vērtspapīriem un jāveic minētā nodokļa samaksa.

Kādā laika periodā un kur jāveic nodokļa samaksa?

Saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" ikvienam, kas gūst ienākumus no kapitāla pieauguma, reizi ceturksnī (ja gūtā peļņa pārsniedz 1000 EUR) vai līdz nākamā taksācijas gada 15. janvārim (ja gūtā peļņa nepārsniedz 1000 EUR) ir jādeklarē gūtais ienākums Valsts ieņēmumu dienestā. Aprēķinātais nodoklis jāiemaksā valsts budžetā 15 dienu laikā no deklarācijas iesniegšanas dienas.

Konta numurs iedzīvotāju ienākuma nodokļa samaksai

Saņēmējs: Valsts kase;
Reģistrācijas numurs: 90000050138;
Konta numurs: LV91TREL1060000110000;
Saņēmēja BIC kods: TRELLV22.

Lasīt vairāk par kapitāla nodokli

Sākot ar 2018. gada 3. janvāri ieguldījuma pakalpojuma sniedzēju pienākums ir ievērot Finanšu instrumentu tirgus direktīvas 2014/65/EU (jeb MiFID II) noteiktās prasības, kas ietekmēs ikvienu ieguldītāju, kurš veic darījumus ar finanšu instrumentiem.

Ko nozīmē MiFID II un MiFIR?

Kopš 2007. gada Latvijā ir spēkā Finanšu instrumentu tirgus direktīva (MIFID), kas regulē finanšu ieguldījumu pakalpojumu sniegšanu. MiFID II prasības uzskatāmas par nākamo soli, lai nodrošinātu ieguldītājiem papildu aizsardzību un veicinātu finanšu tirgus caurspīdīgumu darījumos ar finanšu instrumentiem. Savukārt Finanšu instrumentu tirgus regula (Markets in Financial Instruments Regulation jeb  MiFIR) vairāk ir attiecināma tieši uz finanšu instrumentu darījumu izpildi, datu publiskošanu un ziņošanu kompetentajām iestādēm.

Ko MiFID II nozīmēs ieguldītājam?

Ieguldītājam jaunās direktīvas prasības nodrošinās:

  • papildu aizsardzību, saņemot no finanšu instrumentu emitenta un pakalpojuma sniedzēja plašāku un detalizētāku informāciju par finanšu instrumentiem un ieguldījumu pakalpojumiem;
  • lielāku finanšu tirgus caurspīdīgumu.

Saskaņā ar jauno ES normatīvo regulējumu visām juridiskajām personām, kas veic darījumus ar finanšu instrumentiem, ir nepieciešams starptautisks identifikācijas kods.

Sākot ar 2018. gada 3. janvāri, ieguldījumu pakalpojumu un ieguldījumu blakus pakalpojumu sniedzējiem un saņēmējiem savā darbībā jāievēro Finanšu instrumentu tirgus direktīva 2014/65/EU (Markets In Financial Instruments Directive jeb MiFID II) un Finanšu instrumentu tirgus regula Nr. 600/2014 (MiFIR), saskaņā ar kuru visas juridiskās personas, kuras veic darījumus ar finanšu instrumentiem, papildus ir jāidentificē ar unikālu, starptautisku juridiskās personas identifikatoru - LEI kodu (Legal Entity Identifier).

LEI kods ir starptautisks identifikators, 20 burtu un ciparu zīmju kombinācija, kas ļauj noteikt finanšu instrumentu darījumu partnerus neatkarīgi no valsts. LEI kods neaizvieto uzņēmumam piešķirto reģistrācijas numuru, ko piešķir LR Uzņēmumu reģistrs.

Kam un kāpēc ir nepieciešams LEI kods?

No 2018. gada 3. janvāra LEI kods ir nepieciešams visiem uzņēmumiem, kuri veic darījumus (piem., iegādi vai atsavināšanu) ar dažādiem finanšu instrumentiem (piem., akcijām, obligācijām, ETF-s, atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c.), kas izriet no MiFID II un MiFIR ziņošanas pienākuma. LEI kodi nepieciešami arī tiem darījumiem, kuros juridiskas personas vēlas atsavināt finanšu instrumentus, kas iegādāti pirms datuma, kad sāka piemērot jaunās prasības.

LEI ir izveidots ar mērķi nodrošināt labāku finanšu tirgus uzraudzību un caurspīdīgumu, jo kredītiestādēm, ziņojot uzraudzības iestādēm (Finanšu un kapitāla tirgus komisijai) par juridisko personu veiktajiem finanšu darījumiem, kā identifikators ir jāizmanto uzņēmuma LEI kods. Ja uzņēmums nav norādījis bankai savu derīgo LEI kodu, SEB banka nav tiesīga pieņemt finanšu instrumentu darījuma rīkojumu.

Kur var saņemt LEI kodu?

LEI kodus piešķir Globālo juridisko personu identifikatoru sistēmas (Global Legal Entity Identifier Foundation jeb GLEIF) autorizētās iestādes (Local Operating Unit).

Mēs neiesakām nevienu konkrētu autorizēto iestādi, bet piedāvājam kontaktus dažām no Baltijas un Ziemeļvalstīs populārākajām iestādēm, kas izsniedz LEI kodus:

Pilns autorizēto iestāžu saraksts, kas piedāvā LEI iegūšanu un uzturēšanu

Ja Jūsu uzņēmumam jau ir LEI kods, jauns kods nav nepieciešams. LEI kods jāiesniedz bankai turpmāk norādītajā kārtībā. Ja nezināt, vai Jūsu uzņēmumam ir derīgs LEI kods, tad to ir iespējams pārbaudīt GLEIF vietnē pēc uzņēmuma nosaukuma.

Kas jādara, lai saņemtu LEI kodu?

Lai pieteiktos LEI koda saņemšanai, Jums ir jāizvēlas LEI kodu izsniedzējs (autorizēto iestādi no www.gleif.org minēto iestāžu saraksta). Pēc tam šīs iestādes mājaslapā jāaizpilda pieteikums, norādot nepieciešamo informāciju.

Parasti tas būs uzņēmuma pilns nosaukums, uzņēmējdarbības forma (piemēram, sabiedrība ar ierobežotu atbildību), uzņēmuma reģistrācijas numurs, valsts un uzņēmuma adrese.

Cik maksā LEI iegāde un cik ilgi jāgaida, lai saņemtu LEI kodu?

LEI kodam ir noteikta reģistrācijas un gada abonēšanas maksa, tādēļ pirms LEI koda iegādes noteikti jāizvērtē potenciālās izmaksas – atbilstoši izvēlētajam LEI koda izsniedzējam, tās var būt atšķirīgas.

Šobrīd LEI koda reģistrācija izmaksā aptuveni 65-200 eiro. Savukārt ikgadējā abonēšanas maksa ir aptuveni 50-100 eiro.

Lai saņemtu LEI kodu, parasti ir jārēķinās ar 1 -2 nedēļām. Ja Jūsu uzņēmums neplāno veikt jaunus finanšu darījumus uzreiz pēc prasību stāšanās spēkā, tad LEI kodu varat neiegādāties uzreiz, tomēr jāņem vērā, ka, atsākot veikt darījumus, LEI kods būs obligāts uzņēmuma identifikators finanšu instrumentu darījumā, kas jānorāda pirms pirmā darījuma veikšanas.

Kur un kam SEB bankā var iesniegt saņemto LEI kodu?

Lai Jūs varētu veikt darījumus ar finanšu instrumentiem, lūdzam pirms plānotā darījuma ievadīt LEI kodu Internetbankas sadaļā Vērtspapīri/vērtspapīru konti vai sazināties ar mums, paziņojot LEI kodu savam darījumu vadītājam.

Ar ko sazināties, ja rodas papildu jautājumi?

Ja jums rodas papildu jautājumi, aicinām zvanīt pa tālruni 26668777, 67779988, Skype (SEB_Latvija). Jūs varat sazināties arī ar savu darījuma vadītāju.

SEB ieguldījumu fondi

Stratēģijas fondi  
SEB deLuxe Multi Asset Balance C Informācija par izmaksām
SEB deLuxe Multi Asset Defensive C Informācija par izmaksām
SEB deLuxe Multi Asset Defensive Plus C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Balanced Fund C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Defensive Fund C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Growth Fund C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Opportunity Fund C Informācija par izmaksām
Tradicionālie fondi  
SF4 SEB Short Bond Fund EUR C Informācija par izmaksām
SF5 SEB Corporate Bond Fund EUR C Informācija par izmaksām
SF5 SEB Dynamic Bond Fund Informācija par izmaksām
SHY SEB Sustainable High Yield Fund C Informācija par izmaksām
SF2 SEB Russia Fund C Informācija par izmaksām
SS1 SEB Eastern Europe ex Russia Fund C Informācija par izmaksām
SS2 SEB Eastern Europe Small Cap Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB Europe Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB Nordic Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB US All Cap C Informācija par izmaksām
SF2 SEB Asia ex. Japan Fund C Informācija par izmaksām
SS1 SEB Emerging Markets Fund C Informācija par izmaksām
SS2 SEB Asia Small Caps ex Japan Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB Global Fund C Informācija par izmaksām
SBF SEB Concept Biotechnology Fund C Informācija par izmaksām
SF3 SEB Technology Fund C Informācija par izmaksām
Globālie fondi  
SF1 SEB Asset Selection Fund C Informācija par izmaksām
SS2 SEB Listed Private Equity C Informācija par izmaksām

Biržā tirgotie fondi

Ieguldījumu portfelis

Informāciju par visām izmaksām un izdevumiem, kas saistīti ar ieguldījumu portfeli, lūgums jautāt savam privātbaņķierim.

Ieguldītājiem paredzētās pamatinformācijas dokumenti (Key Investor Information Documents), kas saistīti ar ieguldījumiem fondos, kā arī pamatinformācijas dokumenti (Key Information Documents) dzīvības apdrošināšanai ar līdzekļu uzkrājumu un atvasinātajiem instrumentiem pieejami SEB bankas mājas lapā.

No 2018. gada 3. janvāra ieguldījumu pakalpojumu un ieguldījumu blakuspakalpojumu sniedzēju un saņēmēju pienākums ir ievērot Finanšu instrumentu tirgus direktīvas 2014/65/ES (jeb MiFID II) un Finanšu instrumentu tirgus regulas Nr. 600/2014 noteiktās prasības, saskaņā ar kurām visiem ieguldījumu pakalpojumu sniedzējiem reizi gadā par katru finanšu instrumentu kategoriju jāpublisko galvenās izpildes vietas un brokeru sabiedrības, kuros iepriekšējā gadā tika izpildīti klientu rīkojumi, un informāciju par rīkojumu izpildes kvalitāti.

MiFID II prasības stājās spēkā no 2018. gada 3. janvāra, līdz ar to 2017. gada pārskats var nesaturēt pilnīgu informāciju, jo informācija par iepriekšējo gadu ir apkopota, balstoties uz MIFID I prasībām rīkojumu izpildei ar klientam vislabvēlīgākajiem noteikumiem.

  1. Ko nozīmē MiFID II?
    Kopš 2007. gada Latvijā bija spēkā Eiropas Savienības Finanšu instrumentu tirgus direktīva (MIFID), kas regulēja finanšu ieguldījumu pakalpojumu sniegšanu. MiFID II prasības uzskatāmas par nākamo soli, lai nodrošinātu ieguldītājiem papildu aizsardzību un veicinātu finanšu tirgus caurspīdīgumu darījumos ar finanšu instrumentiem.

  2. Kad MiFID II direktīva stājas spēkā?
    MIFID II direktīva Latvijā ir jāsāk ievērot no 2018. gada 3. janvāra. Papildus ieguldījumu pakalpojuma sniedzējiem ir jāievēro arī ar MIFIDII direktīvu saistītā MiFIR regula. No MiFIDII direktīvas izrietošās prasības 2018. gadā tiks iestrādātas arī Latvijas likumos, tajā skaitā – Finanšu instrumentu tirgus likumā, savukārt no MIFIR izrietošās prasības ieguldījumu pakalpojumu sniedzējam ir jāievēro tiešā veidā.

  3. Kāds ir galvenais MiFID II mērķis?
    Galvenais direktīvas mērķis ir palielināt ieguldītāju aizsardzību un informētību, kā arī veicināt Eiropas savienības finanšu tirgus caurspīdīgumu un sakārtotību.

  4. Kāda ir MIFID II atšķirība no MiFID I direktīvas, kura tika ieviesta 2007. gadā?
    Izvērtējot MIFID I ieviešanas procesu un tās darbības laikā novērotās finanšu krīzes sekas, regulatori ierosināja papildus grozījumus - MiFID II / MIFIR, kas patiesībā turpina nostiprināt spēkā esošo finanšu tirgus regulējumu un paplašināt darbības jomu, piemēram - MIFID II ir attiecināms uz plašāku finanšu aktīvu loku.

  5. Kuri ieguldījumu produkti un pakalpojumi ietilpst MiFID II?
    MiFID II attiecas uz tādiem finanšu instrumentiem kā, piemēram - fondiem, akcijām, strukturētajiem depozītiem, obligācijām, valūtas mijmaiņas darījumiem, procentu mijmaiņas darījumiem utt., kā arī uz tādiem ieguldījumu pakalpojumiem kā, piemēram - rīkojumu pieņemšana un izpilde, ieguldījumu konsultācijas un portfeļu pārvaldība.

  6. Vai MiFID II ir attiecināms arī uz uzkrājumu produktiem?
    MiFID II tiešā veidā nav attiecināms uz tādiem uzkrājumu produktiem kā, piemēram, Krājkonts vai pensiju uzkrājumi.

  7. Kas pēc 2018. gada 3.janvāra mainīsies man kā klientam?
    Līdz ar MiFID II ieviešanu, klientiem būs iespēja saņemt plašāku informāciju par finanšu instrumentiem, ar tiem saistītajiem riskiem, potenciālajām izmaksām utml. Būs iespēja saņemt plašāku informāciju arī par finanšu darījumiem.

  8. Kas ir LEI (Legal Entity Identifier) un kuriem klientiem tas būs nepieciešams?
    Visām juridiskajām personām, kuras veic darījumus ar dažādiem finanšu instrumentiem (piem., akcijām, obligācijām, biržā tirgotiem fondiem, atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c. finanšu instrumentiem), pēc 2018. gada 3. janvāra būs nepieciešams īpašs Juridiskās personas identifikators - LEI kods. Ieguldījumu sabiedrības turpmāk nedrīkstēs sniegt klientam ieguldījumu pakalpojumus, pirms juridiskā persona nav ieguvusi LEI kodu. Plašāka informācija par LEI ir pieejama sadaļā “LEI kods”.

LEI kods

Saskaņā ar jauno ES normatīvo regulējumu visām juridiskajām personām, kas veic darījumus ar finanšu instrumentiem, ir nepieciešams starptautisks identifikācijas kods.

Sākot ar 2018. gada 3. janvāri, ieguldījumu pakalpojumu un ieguldījumu blakus pakalpojumu sniedzējiem un saņēmējiem savā darbībā jāievēro Finanšu instrumentu tirgus direktīva 2014/65/EU (Markets In Financial Instruments Directive jeb MiFID II) un Finanšu instrumentu tirgus regula Nr. 600/2014 (MiFIR), saskaņā ar kuru visas juridiskās personas, kuras veic darījumus ar finanšu instrumentiem, papildus ir jāidentificē ar unikālu, starptautisku juridiskās personas identifikatoru - LEI kodu (Legal Entity Identifier).

LEI kods ir starptautisks identifikators, 20 burtu un ciparu zīmju kombinācija, kas ļauj noteikt finanšu instrumentu darījumu partnerus neatkarīgi no valsts. LEI kods neaizvieto uzņēmumam piešķirto reģistrācijas numuru, ko piešķir LR Uzņēmumu reģistrs.

Kam un kāpēc ir nepieciešams LEI kods?

No 2018. gada 3. janvāra LEI kods ir nepieciešams visiem uzņēmumiem, kuri veic darījumus (piem., iegādi vai atsavināšanu) ar dažādiem finanšu instrumentiem (piem., akcijām, obligācijām, ETF-s, atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c.), kas izriet no MiFID II un MiFIR ziņošanas pienākuma. LEI kodi nepieciešami arī tiem darījumiem, kuros juridiskas personas vēlas atsavināt finanšu instrumentus, kas iegādāti pirms datuma, kad sāka piemērot jaunās prasības.

LEI ir izveidots ar mērķi nodrošināt labāku finanšu tirgus uzraudzību un caurspīdīgumu, jo kredītiestādēm, ziņojot uzraudzības iestādēm (Finanšu un kapitāla tirgus komisijai) par juridisko personu veiktajiem finanšu darījumiem, kā identifikators ir jāizmanto uzņēmuma LEI kods. Ja uzņēmums nav norādījis bankai savu derīgo LEI kodu, SEB banka nav tiesīga pieņemt finanšu instrumentu darījuma rīkojumu.

Kur var saņemt LEI kodu?

LEI kodus piešķir Globālo juridisko personu identifikatoru sistēmas (Global Legal Entity Identifier Foundation jeb GLEIF) autorizētās iestādes (Local Operating Unit).

Mēs neiesakām nevienu konkrētu autorizēto iestādi, bet piedāvājam kontaktus dažām no Baltijas un Ziemeļvalstīs populārākajām iestādēm, kas izsniedz LEI kodus:

Pilns autorizēto iestāžu saraksts, kas piedāvā LEI iegūšanu un uzturēšanu

Ja Jūsu uzņēmumam jau ir LEI kods, jauns kods nav nepieciešams. LEI kods jāiesniedz bankai turpmāk norādītajā kārtībā. Ja nezināt, vai Jūsu uzņēmumam ir derīgs LEI kods, tad to ir iespējams pārbaudīt GLEIF vietnē pēc uzņēmuma nosaukuma.

Kas jādara, lai saņemtu LEI kodu?

Lai pieteiktos LEI koda saņemšanai, Jums ir jāizvēlas LEI kodu izsniedzējs (autorizēto iestādi no www.gleif.org minēto iestāžu saraksta). Pēc tam šīs iestādes mājaslapā jāaizpilda pieteikums, norādot nepieciešamo informāciju.

Parasti tas būs uzņēmuma pilns nosaukums, uzņēmējdarbības forma (piemēram, sabiedrība ar ierobežotu atbildību), uzņēmuma reģistrācijas numurs, valsts un uzņēmuma adrese.

Cik maksā LEI iegāde un cik ilgi jāgaida, lai saņemtu LEI kodu?

LEI kodam ir noteikta reģistrācijas un gada abonēšanas maksa, tādēļ pirms LEI koda iegādes noteikti jāizvērtē potenciālās izmaksas – atbilstoši izvēlētajam LEI koda izsniedzējam, tās var būt atšķirīgas.

Šobrīd LEI koda reģistrācija izmaksā aptuveni 65-200 eiro. Savukārt ikgadējā abonēšanas maksa ir aptuveni 50-100 eiro.

Lai saņemtu LEI kodu, parasti ir jārēķinās ar 1 -2 nedēļām. Ja Jūsu uzņēmums neplāno veikt jaunus finanšu darījumus uzreiz pēc prasību stāšanās spēkā, tad LEI kodu varat neiegādāties uzreiz, tomēr jāņem vērā, ka, atsākot veikt darījumus, LEI kods būs obligāts uzņēmuma identifikators finanšu instrumentu darījumā, kas jānorāda pirms pirmā darījuma veikšanas.

Kur un kam SEB bankā var iesniegt saņemto LEI kodu?

Lai Jūs varētu veikt darījumus ar finanšu instrumentiem, lūdzam pirms plānotā darījuma ievadīt LEI kodu Internetbankas sadaļā Vērtspapīri/vērtspapīru konti vai sazināties ar mums, paziņojot LEI kodu savam darījumu vadītājam.

Ar ko sazināties, ja rodas papildu jautājumi?

Ja jums rodas papildu jautājumi, aicinām zvanīt pa tālruni 26668777, 67779988, Skype (SEB_Latvija). Jūs varat sazināties arī ar savu darījuma vadītāju.

Izmaksu piemēri

SEB ieguldījumu fondi

Stratēģijas fondi  
SEB deLuxe Multi Asset Balance C Informācija par izmaksām
SEB deLuxe Multi Asset Defensive C Informācija par izmaksām
SEB deLuxe Multi Asset Defensive Plus C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Balanced Fund C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Defensive Fund C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Growth Fund C Informācija par izmaksām
SSF SEB Strategy Opportunity Fund C Informācija par izmaksām
Tradicionālie fondi  
SF4 SEB Short Bond Fund EUR C Informācija par izmaksām
SF5 SEB Corporate Bond Fund EUR C Informācija par izmaksām
SF5 SEB Dynamic Bond Fund Informācija par izmaksām
SHY SEB Sustainable High Yield Fund C Informācija par izmaksām
SF2 SEB Russia Fund C Informācija par izmaksām
SS1 SEB Eastern Europe ex Russia Fund C Informācija par izmaksām
SS2 SEB Eastern Europe Small Cap Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB Europe Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB Nordic Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB US All Cap C Informācija par izmaksām
SF2 SEB Asia ex. Japan Fund C Informācija par izmaksām
SS1 SEB Emerging Markets Fund C Informācija par izmaksām
SS2 SEB Asia Small Caps ex Japan Fund C Informācija par izmaksām
SF1 SEB Global Fund C Informācija par izmaksām
SBF SEB Concept Biotechnology Fund C Informācija par izmaksām
SF3 SEB Technology Fund C Informācija par izmaksām
Globālie fondi  
SF1 SEB Asset Selection Fund C Informācija par izmaksām
SS2 SEB Listed Private Equity C Informācija par izmaksām

Biržā tirgotie fondi

Informācija par izmaksām

Ieguldījumu fondi

Informācija par izmaksām

Informācija par izmaksām

Ieguldījumu portfelis

Informāciju par visām izmaksām un izdevumiem, kas saistīti ar ieguldījumu portfeli, lūgums jautāt savam privātbaņķierim.

KID

Ieguldītājiem paredzētās pamatinformācijas dokumenti (Key Investor Information Documents), kas saistīti ar ieguldījumiem fondos, kā arī pamatinformācijas dokumenti (Key Information Documents) dzīvības apdrošināšanai ar līdzekļu uzkrājumu un finanšu instrumentiem, piemēram, alternatīvajiem ieguldījumu fondiem (t.sk. biržā tirgotajiem fondiem (ETF), derivatīviem, strukturētajiem finanšu instrumentiem ir pieejami SEB bankas mājas lapā.

Jautājumi un atbildes

  1. Ko nozīmē MiFID II?
    Kopš 2007. gada Latvijā bija spēkā Eiropas Savienības Finanšu instrumentu tirgus direktīva (MIFID), kas regulēja finanšu ieguldījumu pakalpojumu sniegšanu. MiFID II prasības uzskatāmas par nākamo soli, lai nodrošinātu ieguldītājiem papildu aizsardzību un veicinātu finanšu tirgus caurspīdīgumu darījumos ar finanšu instrumentiem.

  2. Kad MiFID II direktīva stājas spēkā?
    MIFID II direktīva Latvijā ir jāsāk ievērot no 2018. gada 3. janvāra. Papildus ieguldījumu pakalpojuma sniedzējiem ir jāievēro arī ar MIFIDII direktīvu saistītā MiFIR regula. No MiFIDII direktīvas izrietošās prasības 2018. gadā tiks iestrādātas arī Latvijas likumos, tajā skaitā – Finanšu instrumentu tirgus likumā, savukārt no MIFIR izrietošās prasības ieguldījumu pakalpojumu sniedzējam ir jāievēro tiešā veidā.

  3. Kāds ir galvenais MiFID II mērķis?
    Galvenais direktīvas mērķis ir palielināt ieguldītāju aizsardzību un informētību, kā arī veicināt Eiropas savienības finanšu tirgus caurspīdīgumu un sakārtotību.

  4. Kāda ir MIFID II atšķirība no MiFID I direktīvas, kura tika ieviesta 2007. gadā?
    Izvērtējot MIFID I ieviešanas procesu un tās darbības laikā novērotās finanšu krīzes sekas, regulatori ierosināja papildus grozījumus - MiFID II / MIFIR, kas patiesībā turpina nostiprināt spēkā esošo finanšu tirgus regulējumu un paplašināt darbības jomu, piemēram - MIFID II ir attiecināms uz plašāku finanšu aktīvu loku.

  5. Kuri ieguldījumu produkti un pakalpojumi ietilpst MiFID II?
    MiFID II attiecas uz tādiem finanšu instrumentiem kā, piemēram - fondiem, akcijām, strukturētajiem depozītiem, obligācijām, valūtas mijmaiņas darījumiem, procentu mijmaiņas darījumiem utt., kā arī uz tādiem ieguldījumu pakalpojumiem kā, piemēram - rīkojumu pieņemšana un izpilde, ieguldījumu konsultācijas un portfeļu pārvaldība.

  6. Vai MiFID II ir attiecināms arī uz uzkrājumu produktiem?
    MiFID II tiešā veidā nav attiecināms uz tādiem uzkrājumu produktiem kā, piemēram, Krājkonts vai pensiju uzkrājumi.

  7. Kas pēc 2018. gada 3.janvāra mainīsies man kā klientam?
    Līdz ar MiFID II ieviešanu, klientiem būs iespēja saņemt plašāku informāciju par finanšu instrumentiem, ar tiem saistītajiem riskiem, potenciālajām izmaksām utml. Būs iespēja saņemt plašāku informāciju arī par finanšu darījumiem.

  8. Kas ir LEI (Legal Entity Identifier) un kuriem klientiem tas būs nepieciešams?
    Visām juridiskajām personām, kuras veic darījumus ar dažādiem finanšu instrumentiem (piem., akcijām, obligācijām, biržā tirgotiem fondiem, atvasinātiem finanšu instrumentiem u.c. finanšu instrumentiem), pēc 2018. gada 3. janvāra būs nepieciešams īpašs Juridiskās personas identifikators - LEI kods. Ieguldījumu sabiedrības turpmāk nedrīkstēs sniegt klientam ieguldījumu pakalpojumus, pirms juridiskā persona nav ieguvusi LEI kodu. Plašāka informācija par LEI ir pieejama sadaļā “LEI kods”.

Pakalpojums Cena
Internetbankā Filiālē

Vērtspapīru konta atvēršana

Iekšbankas vērtspapīru konta atvēršana Bez maksas 4.50 EUR 
Vērtspapīru konta atvēršana Centrālajā Vērtspapīru depozitārijā 5.00 EUR 10.00 EUR

Operācijas ar Latvijā reģistrētajiem vērtspapīriem

Pārvedums no Sākotnējā reģistra (Vērtspapīru dereģistrācija) 4.50 EUR
Pārvedums uz Sākotnējo reģistru 4.50 EUR
Vienkāršais (beznaudas) vērtspapīru pārvedums 7.00 EUR
Vienkāršais (beznaudas) vērtspapīru pārvedums SEB bankas ietvaros 2.00 EUR
DVP ieskaitījums/pārvedums 7.00 EUR
DVP ieskaitījums/pārvedums ne EUR valūtā 50.00 EUR
Vērtspapīru saņemšana Bez maksas
Vērtspapīru pārskaitījums uz Maksātnespējīgo uzņēmumu akcionāru reģistru 4.50 EUR
Vērtspapīru darījumu atsaukšana Pēc vienošanās

Operācijas ar ārvalstīs reģistrētiem vērtspapīriem

Igaunijā un Lietuvā reģistrēto vērtspapīru vienkāršais (beznaudas)/ DVP ieskaitījums/ pārvedums 7.00 EUR
Citu vērtspapīru vienkāršais (beznaudas)/DVP ieskaitījums/pārvedums 21.00 EUR
Vienkāršais (beznaudas) pārvedums SEB bankas ietvaros 2.00 EUR
Vērtspapīru darījumu atsaukšana Pēc vienošanās
Izvēles vērtspapīru notikumu apkalpošana 35.00 EUR

Vērtspapīru īpašnieku sapulces

Vērtspapīru bloķēšana uz vērtspapīru īpašnieku sapulci 2.00 EUR
Klienta pārstāvēšana vērtspapīru īpašnieku sapulcē Pec vienošanās,
min. 215.00 EUR

Maksa par vērtspapīru kontiem1

Ikmēneša maksa par Latvijas valsts parāda vērtspapīriem 0,0025%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par citiem Latvijas emitentu parāda vērtspapīriem 0,0055%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Latvijā reģistrētajām akcijām un ieguldījumu fondu apliecībām 0,0150%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Igaunijas un Lietuvas vērtspapīriem 0,0150%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Euroclear/Clearstream sistēmā vai ASV reģistrētiem parāda vērtspapīriem 0,0100%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Zviedrijas, Dānijas, Norvēģijas, Somijas, Austrijas, Lielbritānijas, Īrijas, Vācijas, Spānijas, Itālijas, Šveices, Francijas, Nīderlandes, Beļģijas, Grieķijas un Portugāles depozitārijos glabātiem vērtspapīriem 0,0150%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Polijas, Honkongas, Kanādas, Japānas, Austrālijas, Singapūras un Dienvidāfrikas depozitārijos glabātiem vērtspapīriem 0,0200%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Bulgārijas, Čehijas, Horvātijas, Kazahstānas un Ungārijas depozitārijos glabātiem vērtspapīriem 0,0250%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Krievijas uzņēmumu akcijām tirdzniecībai Krievijas Tirdzniecības Sistēmā 0,0750%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par Bosnijas, Rumānijas, Serbijas, Slovākijas un Slovēnijas depozitārijos glabātiem vērtspapīriem 0,1000%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par ASV akcijām 0,0150%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par ADR/GDR glabāšanu 0,0250%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par citos ārvalstu depozitārijos glabātiem vērtspapīriem Pēc vienošanās
Ikmēneša maksa par ārvalstu ieguldījumu fondu apliecību glabāšanu 0,0150%, min. 1.00 EUR
Ikmēneša maksa par SEB ieguldījumu fondu, kurus izplata SEB banka, apliecību glabāšanu 0,0050%
Ikmēneša maksa par kontu, kurā nav atlikuma, kā arī par kontu, kurā ir vienīgi tādu Latvijas emitentu vērtspapīri, kuri atrodas maksātnespējas, sanācijas, bankrota vai likvidācijas stadijā 1.00 EUR

Maksa par SEB ieguldījumu fondu uzdevumiem2, 3

Fondu apliecību pirkšanas un regulāras pirkšanas:
   •  Cenu grupa 3 (akciju un alternatīvie fondi) 0,75% 0,75%
   •  Cenu grupa 2 (obligāciju, konservatīvās, sabalansētās un aktīvās stratēģijas fondi) 0,5% 0,5%
   •  Cenu grupa 1 (naudas tirgus un īstermiņa obligāciju fondi) 0% 0%
Fondu apliecību pārdošanas (visiem SEB fondiem) Bez maksas  Bez maksas 
Maiņas Bez maksas Bez maksas

Minimālais SEB ieguldījumu fondu apliecību pirkšanas un maiņas darījuma apjoms

  1.00 EUR vai ekvivalents citā valūtā

Konta izrakstu sagatavošana

Vērtspapīru konta atlikuma pārskats Bez maksas 4.00 EUR
Vērtspapīru konta darījumu pārskats Bez maksas 4.00 EUR

Maksa par vērtspapīru pirkšanas un pārdošanas darījumiem sekojošo valstu biržās4, 5, 6

Pakalpojums Rīkojums ir pieteikts Internetbankā Rīkojums ir pieteikts filiālē / SEB bankas brokeriem
Baltijas akcijas 0,30%, min. 3.00 EUR 0,50%, min. 5.00 EUR
ASV akcijas, ja akcijas cena ir mazāka par 5 USD 0.02 USD par katru akciju, min. 15.00 EUR 0.03 USD par katru akciju, min. 35.00 EUR
ASV akcijas, ja akcijas cena ir lielāka par 5 USD 0,30%, min. 15.00 EUR 0,50%, min. 35.00 EUR
Skandināvijas akcijas 0,30%, min. 15.00 EUR 0,50%, min. 35.00 EUR
Vācijas, Francijas, Beļģijas, Nīderlandes, Šveices, Lielbritānijas, Spānijas, Portugāles, Kanādas akcijas 0,30%, min. 40.00 EUR 0,50%, min. 50.00 EUR
Latvijas parāda vērtspapīri 0,1% no summas, min. 10.00 EUR
Eiroobligācijas 0,1% no summas, min. 50.00 EUR
Citiem vērtspapīriem Pēc vienošanās
Soda maksa par aizkavētiem norēķiniem 0,3% no pilnas darījuma summas par katru dienu

 

SEB bankai ir tiesības ieturēt valsts nodevas vai tamlīdzīgus maksājumus un citas trešo pušu komisijas.

 


 

1 Komisijas maksa tiek aprēķināta no vērtspapīru tirgus vērtības vai no nomināla uz mēneša beigām, un tā tiek izteikta eiro ekvivalentā, izmantojot Eiropas Centrālās Bankas (vai, ja nepieciešams, attiecīgās valsts centrālās bankas) noteiktos valūtu grāmatvedības kursus. Minimālā komisija tiek piemērota atsevišķi par katrā valstī glabātajiem vērtspapīriem.

2 Regulāro SEB ieguldījumu fondu pirkšanas uzdevumu pieteikšana Internetbankā ir iespējama tikai SEB bankas publiski izplatāmajiem SEB ieguldījumu fondiem, kuru saraksts ir pieejams SEB bankas mājaslapā.

3 SEB ieguldījumu fondu regulējošos dokumentos ir norādīta maksimāli atļautā pirkšanas komisija. Gadījumā, ja regulējošos dokumentos norādīta maksimāli atļautā pirkšanas komisija pārsniedz cenrādī norādīto pirkšanas komisiju, tad tiek piemērota zemākā komisija.

4 Komisijas maksa tiek ieturēta par izpildītu vai daļēji izpildītu darījumu valūtā vai tās ekvivalentā cita valūtā saskaņā ar SEB bankas cenrādi un tiek aprēķināta pēc SEB bankas noteikta kursa.

5 Lai pieteiktu darījumu SEB bankas brokeriem, ir jābūt noslēgtam "Finanšu instrumentu darījumu līgumam".

6 Vērtspapīru pirkšanas un/vai pārdošanas darījumiem var tikt piemērotas trešo pušu komisijas.

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.