Switch to mobile version. Augšup

Finanšu plānošana - 17.09.2018
maksājumi | inovācijas

Kā pārvaldīt finanses attālināti?

Kā pārvaldīt finanses attālināti?

Mūsdienās, lai pārvaldītu savas finanses, vairs nav jādodas uz banku, jo daudzi tās pakalpojumi pieejami arī internetā vai pa tālruni. Atliek vien izvēlēties sev piemērotāko risinājumu.

Internetbanka – banka datorā vai viedtālrunī

Par internetbankas noderīgumu un parocīgumu šodien šaubās tikai tie, kas to nekad nav lietojuši. Līdz ar finanšu tehnoloģiju un drošības risinājumu attīstību, internetbanka spēj nodrošināt pilnu finanšu pakalpojumu klāstu. Bez jau ierastajām iespējām apskatīties sava konta atlikumu vai operatīvi pārskatīt naudu, internetbankā pieejami arī tādi pakalpojum kā rēķinu apmaksa (tostarp, regulārā un automātiskā), vairāku kontu pārvaldība, starptautiski maksājumi, valūtas konvertācija, pieteikšanās pensiju 2. un 3. līmenim, kā arī kredītiem, vērtspapīru darījumi, apdrošināšana un citi.

Citiem vārdiem, banka ir jūsu rīcībā jebkurā laikā, jebkurā vietā pasaulē, turklāt internetā pakalpojumi ne vien taupa laiku, bet ir arī lētāki.

Arī uzņēmumiem (īpaši to vadītājiem un grāmatvežiem) internetbanka sniedz ievērojami plašākas iespējas naudas plūsmas pārvaldīšanai. Tieši internetbankā pieejami detalizēti pārskati par visiem darījumiem kontā vai ar uzņēmuma kredītkarti, un ir iespējams ērti kontrolēt algu pārskaitījumus, klientu norēķinus internetā un citus maksājumus.

Modernākas iesējas arī filiālēs

Liekas, ka pavisam nesen banku filiāles bija vienīgās vietas, kur bija iespējams saņemt finanšu pakalpojumus. Laikam ejot un tehnoloģijām attīstoties, daudzi pakalpojumi tagad pieejami attālināti (internetbankā un mobilajā aplikācijā) – neapmeklējot filiāli, iespējams gan veikt maksājumus (tajā skaita arī ikmēneša rēķinus), gan ieskaitīt naudu kontā (bankomātā) un pat pieteikt un saņemt maksājumu karti. 

Taču daļa klientu joprojām izvēlas šos ikdienišķus pakalpojumus saņemt filiālēs, tērējot tam papildu līdzekļus un laiku transportam. Turklāt šie pakalpojumi filiāles parasti maksā vairāk nekā internetbankā, un ne vienmēr ir iespēja tikt apkalpotam uzreiz, jo klientu pieplūduma dēļ var nākties kādu laiku pavadīt rindā. 

Šobrīd katrā SEB bankas filiālē ir ierīkoti internetbankas termināli, kuros var veikt daudzas finanšu darbības, nepieciešamības gadījumā saņemot bankas speciālista palīdzību. Tā kā operācijas parast ir visai vienkāršas, tās ir viegli iemācīties veikt arī mājās. 

Lai Jūs varētu pilnvērtīgāk izmantot bankas pakalpojumus, pieslēdzoties internetbankai, lūdzam, apmeklējot filiāli, ņemt līdzi arī savu internetbankas autorizācijas līdzekli – Smart-ID, kodu kalkulatoru vai kodu karti –, kā arī pasi vai ID karti.

Patēriņa kredītu var pieteikt arī internetā

Patēriņa kredīts ir lieliska iespēja īstenot ieceres jau šodien, un par tā nodrošinājumu kalpo jūsu ienākumi. Taču agrāk pieteikties kredītam bija iespējams tikai bankas filiālē, kas nebija nedz ērti, nedz ātri.

Ņemot vērā to, ka patēriņa kredīts ir atbildīgs solis, SEB interneta vietnē var izpētīt gan iespējas, gan noteikumus un, ja rodas papildu jautājumi vai nepieciešami precizējumi, saņemt atbildes uz tiem video konsultācijas laikā. Kad viss nepieciešamais noskaidrots, SEB internetbankā var aizpildīt pieteikumu, un, ja tas atbilst izsniegšanas kritērijiem, saņemt pieprasīto summu kontā.

Video konsultācija – pat visvarīgākajām sarunām

Jauns bankas pakalpojums, kas ļauj klientam, neatejot no sava datora, saņemt tādu pašu konsultāciju kā filiālē ir video konsultācija. Klienta identificēšanai tiek izmantota internetbanka, līdz ar to ir iespējams apspriest plašāku tēmu loku nekā telefona konsultācijā.

Video konsultācijas laikā gan bankas darbiniekam, gan klientam ir iespēja uzrādīt nepieciešamos dokumentus. Un tās izmantošanai nav nepieciešams nekāds papildu aprīkojums – nepieciešams vien dators ar web kameru, mikrofonu un Google Chrome vai Mozilla pārlūkprogrammu.

Diennakts atbalsts pa tālruni

Ja kaut kādu iemeslu dēļ nav pieejams internets, jūsu rīcībā vienmēr ir diennakts informācijas tālrunis, ar kura starpniecību palīdzību sniedz konsultants. Tālrunis nav domāts vienīgi tiem gadījumiem, kad nozaudēta karte vai iestājusies cita ārkārtas situācija. Bet parasti veicot identifikāciju, telefonsarunas laikā ir iespējams uzzināt konta stāvokli, pārbaudīt un veikt darījumus, kā arī saņemt informāciju par dažādiem pakalpojumiem.

Vairāk par iespējām saņemt SEB bankas pakalpojumus pa tālruni uzziniet, noskatoties video

SMS banka papildu kontrolei

Internetbankā pieejamos pakalpojumus var papildināt arī SMS banka, kas pieejama ar jebkādu (tam nav jābūt viedtālrunim) mobilo tālruni un ar jebkura Latvijas mobilā operatora pieslēgumu.

Aktivizējot pakalpojumu, jūs savā tālrunī varēsiet saņemt ziņas par izmaiņām kontā – gan par ieskaitījumiem, gan izdevumiem, vienmēr uzzinot arī konta atlikumu. Īsziņu veidus ir iespējams ierobežot, piemēram, izvēloties saņemt informāciju tikai par ienākušajiem maksājumiem. Bet, ja ziņas par konta statusu nav nepieciešama regulāri, informāciju par atlikumu vai valūtas kursu var saņemt pēc pieprasījuma, turklāt īsziņu saņemšanai var norādīt noteiktu laiku vai uz laiku no tām atteikties pavisam.

SMS banka arī ir ērts veids, kā bez maksas saņemt atgādinājumus, piemēram, par maksājumu kartes termiņa beigu tuvošanos vai paredzamo kredīta maksājumu un jaunāko informāciju par pakalpojumiem.

Darījumi iespējami arī bankomātos

Iespējamas arī tādas situācijas, kad sava konta līdzekļu pārvaldīšanai var izmantot arī bankomātus. Un tas neattiecas tikai uz naudas izņemšanu un iemaksu vai atlikuma apskatīšanu. SEB bankas klienti SEB bankomātos bez maksas var nomainīt kartes PIN kodu, kā arī atbloķēt to, ja veikala maksājumu terminālā PIN kods tika trīs reizes ievadīts nepareizi.

Iespējas pārvaldīt savas finanses attālināti un bezskaidrā naudā ir ļoti dažādas. Atbilstoši konkrētai situācijai un vajadzībām, jūs varat izvēlēties sev piemērotāko.

Ilmārs Līkums


  • Drošība - 02.11.2016

    7 padomi drošiem pirkumiem internetā

    7 padomi drošiem pirkumiem internetā

    Darījumi interneta vidē nu jau kļuvuši par ikdienu – tā iespējams iegādāties gan mēbeles, gan teātra biļetes, gan norēķināties par dažādiem pakalpojumiem. Taču, kā pārliecināties, ka jūsu dati un nauda ir drošībā?

    Lasīt vairāk

  • Drošība - 27.10.2016

    Vai jūsu digitālie paradumi ir droši?

    Vai jūsu digitālie paradumi ir droši?

    Internets un jaunās tehnoloģijas ļauj mums daudzas lietas paveikt ātrāk, ērtāk un arī drošāk. Ja vien mēs paši pret drošību neizturamies pārāk vieglprātīgi.

    Lasīt vairāk

Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.