Switch to mobile version. Augšup

Drošība - 03.06.2015
kontaktinformācija | banka | informācijas drošība

Kāpēc bankai nepieciešams jūsu tālruņa numurs?

Kāpēc bankai nepieciešams jūsu tālruņa numurs?

Ikreiz, kad, piesakoties lojalitātes kartei vai reģistrējot profilu kādā interneta vietnē, anketā jānorāda sava personīgā kontaktinformācija, daudzi no mums ieslīgst pārdomās. Es negribu saņemt reklāmas paziņojumu plūdus datorā un telefonā! Kādēļ lai es dotu savu adresi un telefona numuru pa labi un pa kreisi?

Arī bankas klientu apkalpošanas speciālists, jums, apmeklējot filiāli, kādreiz mēdz apjautāties, vai jūsu norādītais e-pasts un tālruņa numurs joprojām ir spēkā? Pat ja jūs pārņem līdzīgas sajūtas kā veikalā, bankai gan būtu vērts uzrādīt aktuālo kontaktinformāciju. Kādēļ? Tādēļ, ka banka apkalpo jūsu naudu. Un jūs taču gribat, lai nauda ir drošībā, bet, ja nu gadījumā ar to kas noticis, uzzināt to pēc iespējās ātrāk.

Aplūkosim dažas situācijas, kas var gadīties. Piemēram, banka ir saņēmusi sūdzības par to, ka kādā bankomātā noticis mēģinājums nolasīt maksājumu karšu datus un nesankcionēti noņemt naudu no sveša konta. Operators redz, ka šajā bankomātā nesen noņemta nauda ar jūsu karti, tādēļ viņš nekavējoties sazināsies ar jums un jautās, vai tiešām esat bijis šajā vietā un ņēmis naudu. Lai pasargātu jūsu uzkrājumus, operators piedāvās bloķēt maksājumu karti un tās vietā izgatavot jaunu.

Var būt arī tā – banka saņēmusi no kāda restorāna vai viesnīcas ārvalstīs aizdomīgu pieprasījumu vairakkārt pārskaitīt no jūsu konta identisku naudas summu. Bankas pārstāvis painteresēsies, vai tiešām vienas stundas laikā esat trīskārt ieturējies vienā ēstuvē, vai arī negodīga oficianta vai maksājumu termināla kļūdas dēļ par vienu pirkumu tiek piestādīti vairāki rēķini. Ja, piemēram, dažu stundu laikā ar jūsu karti būs veikti pirkumi Rīgā un kaut kur Tālajos Austrumos, bankas pārstāvis pavisam noteikti pārbaudīs, vai tiešām esat tik ātri aizceļojis uz pasaules otru malu. Ja izrādīsiet, ka neesat nekur braucis, labāk būs karti nobloķēt.

Nepatīkamāks gadījums būs, kad, piemēram, apstiprinājušās aizdomas par datu nozagšanu. Tad banka nobloķēs visas iesaistītās kartes, lai neļautu naudai aizplūst nezināmā virzienā. Nebūsiet priecīgs, ja par kartes bloķēšanu uzzināsiet tikai veikalā, nevarot norēķināties par pirkumu, nevis no bankas atsūtītās īsziņas vai zvana.

Šādos gadījumos būs labāk, ja bankai tomēr ir pieejams jūsu tālruņa numurs, ko lietojat ikdienā. Arī atrodoties ārvalstīs. Jo ja banka šaubīgu darījumu konstatēšanas gadījumā nevarēs jūs sasniegt, operators visdrīzāk bloķēs karti.

Tādēļ ikreiz, kad mainiet tālruņa numuru vai e-pasta adresi, informējiet par to savu banku. To varat izdarīt gan filiāles apmeklējuma laikā, gan atjaunojot savus datus internetbankā.

Neaizmirstiet arī par pareizas fiziskās adreses norādīšanu. Īpaši svarīgi tas ir cilvēkiem, kuri dzīvo īrētos dzīvokļos un regulāri maina mājokli. Jūs taču negribēsiet, lai atjaunotā kredītkarte iekrīt vecās dzīvesvietas pastkastītē, lai arī pēdējo savu trauku kasti no turienes aizvedāt jau pirms vairākiem mēnešiem.

Bankām kontaktinformācija nepieciešama praktiskām vajadzībām, un tās nekad neizmantos šos datus, piemēram, pārdodot telemārketinga kompānijām vai tamlīdzīgi. Varētu pat teikt, ka jūs esat vairāk ieinteresēts uzrādīt bankai savu telefona numuru un adresi, nekā banka jums to pieprasīt.

Jānis Vēvers
 


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.