Switch to mobile version. Augšup

Drošība - 16.08.2019
pikšķerēšana

Kā pamanīt un neiekļūt viltvāržu finanšu slazdos

Kā pamanīt un neiekļūt viltvāržu finanšu slazdos

Aktivizējoties krāpnieku mēģinājumiem izkrāpt naudu no cilvēkiem, arvien būtiskāk kļūst kritiski izturēties pret dažādiem e-pastā vai īsziņā saņemtiem paziņojumiem, kas šķietami sūtīti no SEB bankas. Apkopojam nianses, kam pēc šādu vēstuļu saņemšanas jāpievērš uzmanība.

Saņemot jebkuru e-pastu vai īsziņu, kurā minēts aicinājums veikt maksājumu vai atjaunot savus personas datus, Jums:

  • jāizvērtē, cik pamatoti ir saņemt šādu ziņu no bankas;
  • jāpārbauda, vai sūtītāja e-pasta adrese beidzas ar “seb.lv”;
  • jāpievērš uzmanība ziņas saturam un kvalitātei. Krāpnieki bieži pieļauj gramatikas kļūdas (piemēram, “Cienijamais klients atjauniniet savu kontu”);
  • jāsaglabā vēss prāts. Neuzķerieties uz “Steidzami”, “Jūsu konts ir uzlauzts” vai līdzīgiem paziņojumiem. Krāpnieki vēlas, lai Jūs lēmumu pieņemtu steigā;
  • jācenšas neatvērt ziņojumam pievienotās saites. Lai gan saites atvēršana var nenodarīt nekādu ļaunumu, krāpnieki pārliecināsies, ka ziņojumus lasa);
  • jānoraida pieprasījumu izpaust Jūsu autorizācijas datus, ja Jums nav skaidrs, kādu darbību veikšanai tie nepieciešami. Ar PIN kodiem, autorizācijas kodiem, parolēm, kartes numuriem, derīguma termiņiem un CVV2 kodiem apstipriniet tikai Jūsu pašu iniciētas darbības;
  • jāpārliecinās par labas autentiskumu. Internetbankas adrese sākas ar “https://" un adreses lodziņā redzams slēdzenes simbols un zaļa krāsa.

Vienlaikus Jums jāparūpējas arī par Jūsu izmantotās ierīces drošību. Vienmēr uzstādiet datora un telefona ražotāja izplatītos drošības atjauninājumus.

Darbā ar Smart-ID jāatceras, ka PIN1 kodu izmanto autentifikācijai, bet PIN2 kodu – maksājumu un līgumu apstiprināšanai. Pārbaudiet, lai drošības kods sakristu gan ar bankas maksājumā redzamo, gan to, kas redzams Jūsu Smart-ID lietotnē.

Pamanot aizdomīgus SEB bankas vārdā izplatītus ziņojumus, lūdzu, sazinieties ar Klientu centru pa tālruni 26668777 vai e-pastu .

Vairāk par krāpnieku izmantotajām metodēm un veidiem, kā no viltvāržu nagiem pasargāt savas finanses lasi SEB bankas IT drošības eksperta Oskara Blumberga rakstā.

  • Drošība - 02.07.2019

    Arī e-pastā var slēpties lamatas

    Arī e-pastā var slēpties lamatas

    Pēdējā laikā Baltijā novēroti vairāki pikšķerēšanas jeb tā dēvētā phishing gadījumi, mēģinot no iedzīvotājiem izkrāpt naudu. Neskatoties uz brīdinājumiem un skaidrojumiem plašsaziņas līdzekļos, kā rīkoties, lai, saņemot aizdomīgas e-pasta vēstules, nekļūtu par krāpnieku upuri, joprojām ir cilvēki, kuri uzķeras uz šīs ēsmas.

    Lasīt vairāk

  • Drošība - 13.05.2019

    Kas notiek ar Smart-ID, ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts

    Kas notiek ar Smart-ID, ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts

    Smart-ID aplikācija, kas ļauj piekļūt internetbankai un apstiprināt maksājumus, ir piesaistīta konkrētajai viedierīcei (telefonam), nevis lietotājam vai SIM kartei. Ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts, ir svarīgi parūpēties par drošību, attālināti izdzēšot ierīcei piesaistīto Smart-ID kontu aplikācijas pašapkalpošanās portālā vai vēršoties bankas filiālē.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.