Switch to mobile version. Augšup

Bizness - 25.02.2016
inovācijas | biznesa attīstība

Ko uzņēmējiem iesaka viens no vadošajiem Eiropas stratēģiem

Ko uzņēmējiem iesaka viens no vadošajiem Eiropas stratēģiem Pols de Magts

Strauji mainošās tendences sociālajos medijos un pastāvīgi pilnveidotās digitālās tehnoloģijas neļauj aizmigt uz lauriem pat visveiksmīgākajiem uzņēmumiem. Piemēroties pie jaunievedumiem un tos prasmīgi izmantot ir jāspēj ikkatram mūsdienu uzņēmējam.

Kā to izdarīt? Kā neatpalikt no visām inovācijām? Kā atrast jaunus veidus klientu piesaistīšanai? SEB bankas eksperti aicina diskutēt par šiem jautājumiem jau trešo reizi organizētajā Inovāciju forumā Innovation LAB 2016, kas notiks šī gada 2. martā Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā.

SEB bankas organizētajā pasākumā ar savu pieredzi un novērojumiem dalīsies pasaules līmeņa finanšu, uzņēmējdarbības un jaunāko tehnoloģiju eksperti. Viens no viņiem — digitālo tehnoloģiju un sociālo mediju konsultants no Beļģijas Pols de Magts (Polle de Maagt) iepazīstinās ar to, kā izmantot mainīgo vidi, lai piesaistītu un saglabātu vairāk klientu. Pirms ierašanās Rīgā ar saviem novērojumiem, viņš ir dalījies šajā intervijā.

Kādus marketinga kanālus rekomendējat izvēlēties, lai izveidotu veiksmīgu uzņēmējdarbību, un kāpēc?

Nav viena brīnumlīdzekļa, kas būtu pārāks par visiem pārējiem. Svarīgākais — atrasties tur, kur ir klienti. Ja jūsu klienti izmanto sociālos tīklus, labāk izvēlieties viņu iecienītākos sociālos tīklus. Ja ne, neuztraucieties. Iepazīstiet savus klientus labāk, noskaidrojiet, ko viņi vēlas un kā jūs varētu viņiem pēc iespējas labāk palīdzēt.

Vai uzņēmumi šiem svarīgajiem jautājumiem pievērš lielu uzmanību?

Nepietiekami. Lielākā daļa uzņēmumu ne tikai nezina, kas ir viņu klienti un kur viņi ir, bet arī neatvēl pietiekami daudz laika un uzmanības tādiem šķietami vienkāršiem jautājumiem kā uzņēmuma interneta vietne vai ienākošie e-pasti. Pārlieku bieži dzirdu, ka uzņēmumi uz savu klientu vēstulēm neatbild nedēļām ilgi. Tas ir gluži kā spļāviens klientam tieši sejā. Katram mazākam vai lielākam uzņēmumam ir jāiemācās apmierināt visas savu klientu vēlmes visos izmantotajos tirgvedības kanālos. Šķiet, mēs visi to zinām, tomēr esam pārāk aizņemti un bieži šo patiesību vienkārši aizmirstam.

Kā tieši uzņēmēji var uzlabot savu biznesu, izmantojot inovatīvus kanālus?

Neesmu piekritējs inovācijām tikai inovāciju dēļ. Liela daļa mums apkārt veiksmīgi darbojošos uzņēmumu ir mazi vai vidēji, no kuriem varam pamācīties. Tā arī darīsim! Paskatieties, cik gudri tie izmanto informatīvos e-pastus, lai saglabātu klientu ieinteresētību, un savas interneta vietnes, lai uzturēti saikni ar klientiem un kopā ar viņiem radītu vienotu saturu. Pievērsiet uzmanību tam, kā veiksmīgi uzņēmumi savu produktu pārdošanā izmanto dažādus jaunus kanālus (WhatsApp vai Messenger).

Vai varat nosaukt arī veiksmīgus piemērus?

Valstīs, kurās pavadu lielāko daļu sava laika (Beļģijā un Nīderlandē), nostiprinās jauna tendence ar klientiem komunicēt caur lietotni WhatsApp. Teiksim, ir sabojājies jūsu ledusskapis. Jūs nosūtat tā fotoattēlu veikalam, kurā iekārtu pirkāt, savukārt veikala darbinieki atbrauc un to salabo. Tas ir ļoti ērti. Turklāt mazie un vidējie uzņēmumi veiksmīgi izmanto tādus sociālos tīklus kā Instagram vai jau pieminēto Facebook.

Kā maziem un vidējiem Baltijas valstu uzņēmumiem efektīvāk izmantot jaunus marketinga kanālus?

Ieteikums ir diezgan vienkāršs — analizējot citu uzņēmumu pieredzi, uzziniet, kādi jaunievedumi varētu būt efektīvi jūsu darbībā. Mācieties no citu kļūdām un veiksmes stāstiem. Izmēģiniet jaunievedumus savā uzņēmumā. Realizējiet veiksmīgas idejas un aizmirstiet tās, ar kurām būs grūti sasniegt vēlamo rezultātu. Lai arī ko dariet, neaizmirstiet nozīmīgo trijotni — pārbaudīt, spēlēties un mācīties. Redzēsiet, ka šāds skatījums palīdzēs uzņēmumā izveidot pozitīvu atmosfēru.

Kāds būtu jūsu svarīgākais ieteikums tiem, kuri sāk savu uzņēmējdarbību?

Pirmkārt — apsveicu! Šis laiks, iespējams, ir viens no interesantākajiem jaunas uzņēmējdarbības sākšanai. Pirmais padoms — iepazīt un saprast. Nekādā gadījumā nenodarbojieties ar minēšanu. Savu darbību izvērtējiet objektīvi, noskaidrojiet, kas ir efektīvs, uzziniet, ko jūsu klienti vēlas patiesībā un kas viņiem ir vajadzīgs. Izveidojiet tādu uzņēmuma darba kultūru, kurā viss tiktu balstīts datos, kurā vienmēr būtu iespējams mēģināt, pārbaudīt un kļūdīties. Līdzīgi pārbaudiet arī manus padomus — kaut arī būtu tiem viegli noticējuši, paši pārbaudiet, vai tie tiešām ir lietderīgi.

Otrs ieteikums — lai jūsu uzņēmumam svarīgākais ir klients un viņa vēlmes. Nedomājiet, ka jūs zināt klienta vēlmes. Noskaidrojiet, ko viņš patiesībā vēlas. Iesaistiet klientus savu pakalpojumu un pārdodamo produktu pilnveidošanā. Nobeigumā, izveidojiet pareizus ieradumus un iemaņas, kas jums un jūsu kolēģiem palīdzētu darboties bez liekām pārdomām. Tādā veidā varēsiet būt ātrāki par saviem konkurentiem.

Runājot par izvēlēto uzņēmējdarbības modeli, mazie uzņēmumi velta inovācijām nepietiekamu uzmanību. Kā var izskaidrot šo tendenci?

Atjaunot un mainīt uzņēmējdarbības modeli ir ārkārtīgi sarežģīti. It īpaši maza un vidēja lieluma uzņēmumiem, kuru izvēlētais uzņēmējdarbības modelis bieži ir galvenais iemesls, kāpēc vispār tas nodarbojas ar attiecīgo darbību. Bieži arī iemesls, kāpēc vispār uzņēmums tika dibināts. Mainīt to, ar ko esi nodarbojies ilgu laiku, ir ļoti grūti, īpaši tad, ja šī darbība ir cieši saistīta ar jums kā ar personību. Tomēr tas nenozīmē, ka jums nevajag atjaunot savu uzņēmējdarbības modeli. Klientu uzvedība īpaši digitālajā telpā mainās tik strauji, ka būt elastīgam ir pat pienākums. Esiet gatavi ātri reaģēt uz visiem jaunumiem, aktualitātēm un uz modi. Bet tas, bez šaubām, ir izaicinājums.

Jānis Meistars,
žurnālists



Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.