Switch to mobile version. Augšup

Bizness - 03.05.2017
digitalizācija | izglītība

Izglītība, ko veido skolēni un vecāki

Izglītība, ko veido skolēni un vecāki Digitālas platformas Edurio līdzveidotājs Ernests Jenavs

Bez atgriezeniskās saites izglītības iestādēm nav viegli izvērtēt, kur būtu vajadzīgi uzlabojumi vai pārmaiņas. Ernests Jenavs to pamanīja un kopā ar Jāni Strodu un Jāni Gribustu nolēma radīt produktu, kas ļautu vienkāršā veidā atgriezenisko saiti iegūt un izmantot.

Kā atvieglot piekļuvi informācijai?

Savulaik studējot Mančestras universitātē, Ernests Jenavs veica pētījumu par universitātes kursu kvalitāti, izmantojot 10 gadu laikā uzkrātus datus un studentu aptaujas. Viņš secināja, ka šie dati satur ļoti daudz vērtīgas informācijas, ko universitāte varētu likt lietā izglītības kvalitātes uzlabošanai, taču esošajā formātā vajadzīgajai informācijai bija pārāk grūti piekļūt.

Tomēr doma par to, ka uzdodot pareizos jautājumus un veicot atbilžu analīzi iespējams nonākt pie visefektīvākajiem risinājumiem, Ernestu vairs nelika mierā. Kopā ar klasesbiedru Jāni Strodu, kam bija pieredze datu analīzē, viņš mēģināja nonākt līdz īstajai produkta formai, taču pirmais veiksmīgais prototips tika izveidots tikai tad, kad dibinātājiem pievienojās trešais cilvēks – Jānis Gribusts, kuram bija neatsverama izpratne par tehnoloģiju projektu ieviešanu izglītības jomā.

Tā dzima Edurio – digitāla platforma, kas ļauj izglītības iestādēm ērti un vienkārši saņemt atgriezenisko saiti no skolēniem, skolotājiem un vecākiem, lai uzlabotu gan izglītības kvalitāti, gan vidi, kurā mācības notiek.

Nu jau droši var apgalvot, ka Latvijā radītais produkts ir kļuvis par jaunu izglītības tendenču iezīmētāju globālā mērogā. Tas var veiksmīgi darboties un pildīt savus mērķus gan Latvijā, gan Somijā, gan Dienvidāfrikas republikā (DĀR) un jebkur citur pasaulē.

Vienmēr gatavs un nekad nav gatavs

“Pamazām visā pasaulē veidojas izpratne, ka izglītība ir kaut kas daudz plašāks, nekā to spēj izteikt atzīmes,” saka Ernests Jenavs. Taču, ja atzīmes ir viegli izmērāma lieta, tad saprast, vai nospraustie mērķi tiek sasniegti, jau ir krietni grūtāk. Labākajā gadījumā skolas līdz šim vai nu pašas centušās veikt aptaujas, kas prasa daudz laika un resursu, vai izmantojušas tirgus izpētes kompāniju pakalpojumus, kas savukārt ir ļoti dārgi.

“Mūsu uzņēmums cenšas mainīt to, kā izglītības iestādes visā pasaulē domā par izglītības kvalitāti,” skaidro Ernests. Izmantojot Edurio platformu, skolas un skolu tīkli var veidot aptaujas, saņemt atgriezenisko saiti un analizēt rezultātus gan no mācībspēku, gan skolēnu skatupunkta.

Tomēr kā saka pats Ernests – ar tehnoloģiju produktiem ir tā, ka tie vienmēr ir gatavi un nekad nav gatavi. Tas nozīmē, lai arī šobrīd Edurio tiek izmantots vairāk kā 300 skolās un skolu tīklos Latvijā un citās pasaules valstīs, tas nevienu brīdi nav uzskatāms par pilnībā pabeigtu produktu. “Arī tagad, kad mums ir produkts, ko Latvijā un ārvalstīs ļoti novērtē, mēs jau zinām, kur vēlamies veikt uzlabojumus,” saka Ernests, norādot, ka uzņēmums regulāri saņem atgriezenisko saiti no saviem klientiem.

Skolu atsaucība pārsteidz

Pirmoreiz seminārā uzrunājot Latvijas ģimnāziju pārstāvjus, Edurio komanda bija pārsteigta par lielo atsaucību un interesi – lai gan viņu produkts tolaik bijis vien prototipa stadijā, pēc semināra 16 ģimnāzijas izteica vēlmi to izmēģināt. Tas radījis pārliecību, ka šāds produkts skolām ir pietrūcis.

Šobrīd Edurio izmanto Latvijā, Lielbritānijā, Somijā, DĀR, un sarunas notiek virknē citu valstu. Veidi, kādā platforma var sniegt ieguvumu, ir ļoti dažādi. Piemēram, kādai no Latvijas skolām platforma ļāvusi izvērtēt augsni iespējamiem emocionālas un fiziskas vardarbības gadījumiem. Balstoties uz aptaujas rezultātiem, skolas vadība varēja iesaistīt psihologu un strādāt atsevišķi ar katru klasi, lai uzlabotu iekļaušanu un novērstu problēmas, pirms tās samilzušas.

Cits piemērs – vienā no DĀR provincēm, kur pašlaik tiek ieviestas vairākas inovatīvas izglītības programmas, Edurio palīdz izvērtēt, vai tās sasniedz savus mērķus, kā arī noteikt, kur nepieciešami papildu resursi un kā nodrošināt, ka bērni pēc iespējas ātrāk no inovācijām gūst labumu.

Sociālā nozīme apvienota ar biznesa potenciālu

Pirmajos pastāvēšanas gados Edurio komandai izdevās segt izdevumus pateicoties finansējumam, kas tika iegūts no valsts programmām un privāta investora, kā arī ieguldot savus līdzekļus. Taču būtisks izrāviens uzņēmumam nācis pērn, kad tam izdevies piesaistīt 1,9 miljonus eiro ES programmas Horizon 2020 ietvaros.

Tas ļāvis pāris mēnešu laikā palielināt komandu no 8 līdz 18 cilvēkiem un strauji augt savās spējās un iespējās. Tomēr Ernests atzīst – lai gan no malas var izklausīties gludi un vienkārši, Horizon 2020 programmas finansējuma iegūšana komandai prasīja trīs pieteikumus, un nācās ieguldīt milzīgu darbu, lai katru nākamo pieteikumu uzlabotu un pārveidotu.

Viņš pauž pārliecību, ka Edurio finansējumu ieguva pateicoties tam, ka piedāvāja ne tikai sociāli nozīmīgu produktu, bet arī spēja vērtētājus pārliecināt, ka projektam ir ļoti labs biznesa potenciāls.

“Mūsu komandā ir labi nosegtas prasmes gan no biznesa, gan analīzes, gan programmēšanas puses, tāpēc mums ir pārliecība, ka varam izdarīt visu, ko esam iecerējuši,” rezumē Ernests Jenavs.

Linda Ezerkalna,
žurnāliste

Automātisks uzkrājums
Automātisks uzkrājums

Pamodiniet sevī uzņēmēju - eAkademija.lv!

Ja Jūs saskatāt iespēju tur, kur citi to neredz, aicinām kļūt par SEB bankas eAkadēmijas dalībnieku.
Reģistrējieties bez maksas un saņemiet piekļuvi eAkadēmijas materiāliem un vērtīgiem ekspertu padomiem, kas ļaus atrast un attīstīt biznesa ideju un panākt straujāku izaugsmi.


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.