Switch to mobile version. Augšup

Bizness - 26.05.2017
biznesa plānošana | produkcija

7 veidi, kā uzņēmumam augt desmit reizes ātrāk

7 veidi, kā uzņēmumam augt desmit reizes ātrāk

Arī tad, ja produkts vai pakalpojums ir tradicionāls, uzņēmums savu apgrozījumu var palielināt desmitkārtīgi, pateicoties eksponenciāla biznesa modeļa ieviešanai, tā uzskata  biznesa modeļu inovāciju eksperts no Nīderlandes Patriks van der Pīls.

Vai ir iespējams panākt, ka bizness augtu pats no sevis? Vairāku grāmatu autors Patriks van der Pīls, viesojoties SEB bankas Inovāciju forumā, ko apmeklēja vairāk nekā 100 uzņēmumu, apgalvo, ka tas ir iespējams. Izklausās ambiciozi, taču daudzu gadu pieredze, strādājot ar uzņēmumiem no visas pasaules, ekspertam ļāvusi secināt – tikai rīkojoties pilnīgi savādāk, nekā ierasts, iespējams sasniegt ievērojamus rezultātus, jo tradicionālie biznesa modeļi mūsdienu strauji mainīgajā tehnoloģiju pasaulē kļuvuši neefektīvi.

Kāpēc tieši eksponenciāliem uzņēmumiem pieder nākotne? 

Kas tad īsti ir eksponenciāls biznesa modelis? Pavisam vienkāršoti – tās ir inovatīvas izmaiņas biznesa modelī, kas ļauj nevis gadu no gada augt par 10%, bet izdarīt strauju lēcienu un apgrozījumu pat desmitkāršot. Tātad, tā ir pieeja, kas nodrošina nevis lineāru, bet gan eksponenciālu izaugsmi.

Veidi, kā identificēt nepieciešamās izmaiņas un pielāgot tām savu biznesa modeli, var būt ļoti dažādi. Saskaņā ar Patrika van der Pīla izveidoto biznesa modeļu karti, pastāv deviņi pamatelementi, kurus ikviens uzņēmums var analizēt, lai saprastu, kādas izmaiņas palīdzētu tam piedzīvot strauju uzrāvienu. Galvenais nosacījums – izmaiņām jāattiecas uz vismaz vienu no šiem elementiem.

Piemēram, uzņēmums koncentrējas uz nemitīgu produkta uzlabošanu, bet analīzes rezultātā atklājas, ka atslēga uz panākumiem slēpjas klientu paradumu izpratnē un pārdošanas stratēģijas maiņā. Varbūt kāda uzņēmuma izaugsmei traucē nespēja saskatīt digitālo kanālu sniegtās iespējas, kamēr citam pavērtos jauni tirgi, ja tas apsvērtu sadarbības iespējas ar globāliem spēlētājiem.

Varbūt arī jūsu uzņēmuma potenciāls netiek pilnībā realizēts? Piedāvājam septiņas Patrika van der Pīla idejas, kas var palīdzēt veikt efektīvas izmaiņas biznesa modelī.

1. Vērtība rodas savienojot klientus ar produktiem. Pats par sevi produkts var būt labs, pat izcils, taču īsto mērķauditoriju tā arī nesasniegt. Kāpēc? Jo daudzi uzņēmumi nemaz nepazīst savus klientus, bet rīkojas tā, kā pieņemts darīt jau gadu desmitiem. Taču klientu paradumi mainās, un vecās metodes vairs nedod rezultātus. Labs piemērs ir Uber un Taxify, kas piedāvā tos pašus visiem ierastos taksometru pakalpojumus, bet pateicoties revolucionārai platformai, ļauj klientiem tos saņemt sev daudz ērtākā veidā.

2. Liela fanu bāze var aizstāt reklāmu. Ja jūsu produktu mīlēs daudz cilvēku, viņi to no sirds ieteiks un reklamēs – to lieliski pierāda uzņēmums Tesla, kam papildu reklāma nemaz nav nepieciešama. Kā panākt, lai par jums fano? Pirmkārt, jāiepazīst savi klienti. Otrkārt, testējot un eksperimentējot jānoskaidro, ko viņi vēlās, un tas viņiem jāpiedāvā, kā to dara, piemēram, Instagram, ļaujot lietotājiem izmantot dažādus filtrus. Mērķis ir panākt, lai uzņēmums un tā klienti kļūst par kopienu, kurā pastāv nemitīga atgriezeniskā saite un sadarbība.

3. Digitālo kanālu potenciāls. Pasaule ik dienas paliek aizvien digitālāka, un uzņēmumi, kas ar to nerēķinās, veidojot savu pārdošanas stratēģiju, nevar cerēt uz lieliem panākumiem. Daudzi eksponenciāli uzņēmumi joprojām izmanto arī fiziskos kanālus, taču lielākā nozīme apgrozījuma radīšanā ir tieši digitālajiem. Veiciet analīzi – vai un kādi digitāli kanāli var jūsu uzņēmumam palīdzēt efektīvāk sasniegt klientus vai nonākt jaunos tirgos.  

4. Vairāk kanālu nozīmē vairāk ienākumu. Padomājiet, varbūt arī jūsu sniegtajam pakalpojumam ir iespējams ienākumu plūsmu veidot nevis tikai no viena, bet vairākiem kanāliem, kā to realizējis Kalifornijā bāzētais uzņēmums Airbnb, kam ienākumu avots ir visi lietotāji – gan tie, kas mājokli piedāvā īrei, gan tie, kas vēlās to īrēt.

5. Automatizēti procesi ikdienā. Tehnoloģijas var palīdzēt padarīt uzņēmuma ikdienas darbus daudz ātrāk un efektīvāk. Tādi procesi, kā preču šķirošana, pakošana vai piegāde var patērēt milzu resursus, tāpēc, piemēram, kompānija Amazon jau kādu laiku savās noliktavās izmanto robotus, lai īsākā laikā varētu apstrādāt krietni vairāk pasūtījumu.

6. Biznesa pamatā – algoritms. Lai redzētu šo ideju darbībā, tālu nav jāmeklē – visiem zināmā pārlūkprogramma Google balstīta uz algoritma darbību, kas ļauj noteikt, kādā veidā tiks atspoguļoti rezultāti, un šo principu savā biznesā sāk ieviest aizvien vairāk dažādu nozaru uzņēmumi. Algoritms palīdz piedāvāt klientiem tieši to, ko viņi vēlās, turklāt uzņēmums iegūst savā rīcībā vērtīgus datus par klientu paradumiem.

7. Ar partneriem var vairāk un labāk. Esiet ambiciozi un neskatieties tikai uz lokāla mēroga partneriem, bet uz globāliem spēlētājiem – tādiem, kā Amazon, kuru resursi un iespējas ir milzīgas. Savulaik tieši tā rīkojās filmu straumēšanas kompānija Netflix, kas pateicoties iespējai izmantot Amazon serverus ieguva piekļuvi skatītājiem visā pasaulē. Turklāt partnerus vērts meklēt arī ārpus savas nozares, lai īstenotu idejas, kas citkārt nebūtu iespējams. Piemēram, Mercedes-Benz izveidoja sadarbību ar dronu kompāniju, lai efektīvāk piegādātu pasūtītājiem neliela izmēra preces.

Linda Ezerkalna,

Automātisks uzkrājums
Automātisks uzkrājums

Pamodiniet sevī uzņēmēju - eAkademija.lv!

Ja Jūs saskatāt iespēju tur, kur citi to neredz, aicinām kļūt par SEB bankas eAkadēmijas dalībnieku.
Reģistrējieties bez maksas un saņemiet piekļuvi eAkadēmijas materiāliem un vērtīgiem ekspertu padomiem, kas ļaus atrast un attīstīt biznesa ideju un panākt straujāku izaugsmi.


  • Bizness - 21.04.2017

    Ātrāki norēķini gan pircējam, gan tirgotājam

    Ātrāki norēķini gan pircējam, gan tirgotājam

    Ikvienam ir pazīstama vilšanās sajūta, kas rodas, kad redzi pie veikala kases uzrakstu “Kartes nepieņemam!”, bet skaidras naudas makā nav. Bieži vien šādā situācijā pircējs pat atstāj preci uz letes un aiziet uz citu veikalu. Maksājumu karšu lasītājs ļauj nezaudēt potenciālos klientus.

    Lasīt vairāk

  • Bizness - 24.04.2017

    Uzņēmēju iespējas ir lielākas, nekā ambīcijas

    Uzņēmēju iespējas ir lielākas, nekā ambīcijas

    Lai gan uzņēmēju aptauja atklāj optimisma mazināšanos, kas saistīts ar nepilnībām valsts pārvaldē un nodokļu politikā, izaugsmes temps tomēr galvenokārt atkarīgs no pašiem uzņēmējiem.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.