Switch to mobile version. Augšup

Biznesa uzsācējiem - 11.03.2016
inovācijas | biznesa attīstība | Innovation Lab

Eksperti: Latvijas uzņēmējiem šis ir īstais laiks izaugsmei

Eksperti: Latvijas uzņēmējiem šis ir īstais laiks izaugsmei

Mūsdienu tehnoloģijas izmainījušas pasauli, sniedzot neierobežotas iespējas biznesa attīstībai. SEB bankas inovāciju forumā Innovation Lab 2016 eksperti atzina, ka uzņēmējiem šis ir īstais laiks izaugsmei.

Inovāciju forums Innovation Lab maziem un vidējiem uzņēmumiem notika jau trešo reizi, pulcējot vairāk nekā 250 uzņēmējus no visas Latvijas. Šogad forumā ārzemju un vietējie eksperti runāja par to, kā uzņēmējiem nodrošināt  konkurētspēju mūsdienu mainīgajā digitālajā laikmetā.

Uzņēmēji gatavi investēt

“Daudzas nozares, tostarp banku sektors, šobrīd ir fundamentālu izmaiņu priekšā. Risinājumi, ko piedāvā mūsdienu tehnoloģijas, rada ievērojamu konkurenci, un mums jāattīstās un jāmainās tiem līdzi. Cita SEB bankai svarīga lieta ir klientu izaugsme un konkurētspēja - jau trešo gadu rīkojam forumu, kur aicinām inovāciju jomas ekspertus un vietējos uzņēmējus dalīties pieredzē par pasaules tendencēm un izmaiņām Latvijas uzņēmējdarbības vidē,” stāsta SEB bankas finanšu direktors Kārlis Danēvičs.

Saskaņā ar SEB bankas veikto mazo un vidējo uzņēmēju aptauju, 59% Latvijas MVU šogad plāno ieviest inovatīvas izmaiņas savā darbībā. Skaitlis ir lielāks, nekā gadu iepriekš (39%), tomēr Latvija joprojām atpaliek no Igaunijas (68%) un Lietuvas (70%).

Īstais laiks inovācijām

Tehnoloģiju jaunrades telpas TechHub Rīga līdzdibinātājs Andris Bērziņš atzīst, ka  šobrīd Latvijas uzņēmējiem ir īpaši izdevīgs laiks: “Tieši tagad ir labākā iespēja Latvijas uzņēmējiem konkurēt globālā mērogā, jo tehnoloģijas ir nojaukušas līdzšinējās robežas. Mākoņrisinājumi piedāvā digitālos pakalpojumus jebkuram cilvēkam jebkurā vietā. Turklāt katrs Latvijas uzņēmums var viegli ieviest kredītkaršu maksājumus internetā. Arī preces nogādāšana nekad nav bijusi tik lēta un vienkārša kā pašlaik, ko aktīvi izmanto daudzi Latvijas ražotāji, piedāvājot savas preces globālajās tirdzniecības platformās,” skaidro Andris Bērziņš.

Eksperti ir vienisprātis, ka uzņēmumiem ir jāmainās un jāpielāgojas mūsdienu pasaules prasībām. Ir jāpieņem fakts, ka kompānijas, kuru nav internetā, neeksistē milzīgam cilvēku skaitam, tāpēc ir jādomā arī par to, kā mājas lapu pielāgot mobilajām ierīcēm. Eksperti atzīst, ka Latvijas uzņēmumi pilnībā neizmanto visas mūsdienu iespējas.

SEB bankas veiktā MVU aptauja rāda, ka visaktīvāk ievest inovācijas savā darbībā šogad plāno uzņēmumi no Rīgas un tās apkārtnes (58%). Tiem seko Vidzemes, Zemgales (57%) un Kurzemes (54%) uzņēmēji. Viszemākā interese par inovācijām ir Latgales uzņēmēju vidū – 61% uzņēmumu neplāno nekādas inovatīvas izmaiņas savā darbībā.

“Atteikties no inovācijām nav pareizi, jo Latvija ir labākā vieta, kur startēt ar inovatīviem produktiem. Tieši Latvijā ir visvieglāk dibināt biznesa kontaktus, un vietējie uzņēmēji ļoti ātri pieņem lēmumus. Turklāt mēs esam atvērti jaunām idejām, jo mūsu ekonomika vēl ir attīstības stadijā,” pārliecināts Giraffe360 dibinātājs un vadītājs Mikus Opelts. “Vienīgas, kas mums trūkst – procesu kvalitāte. Mēs varam izveidot mazu uzņēmumu, izdomāt inovatīvas tehnoloģijas, bet, ja mēs gribām ar tām startēt ārpus Latvijas robežām, mums jāatbilst visām starptautiskajām prasībām. Strādājot Latvijā, savukārt, ir svarīgi atrast veidu, kā savu produktu piedāvāt dažādiem tirgus segmentiem. Tikai tā ir iespējams nodrošināt apjomu,” secina Opelts.

Idejai ir spēks

Digitalizācija un mūsdienu tehnoloģijas ne tikai padara biznesu iespējamu arī ārvalstīs, bet sniedz arī iespēju īsākā laikā iemācīties jaunas lietas, ir pārliecināts BlueSchokRace dibinātājs Artis Daugins. “Sākot īstenot sapni par elektrotransporta attīstību Latvijā, es neko nezināju par šo jomu. Man nav nedz tehniskas izglītības, nedz izglītības, kas saistīta ar uzņēmējdarbību. Gadu es pavadīju skaidrojot, kas ir elektrotransports, tehnoloģijas un ar tām saistītas lietas. Pēc tam Liepājā sākām ražot elektrodivriteņus . Turpinājām ar elektrokartingiem, kas būtībā bija derības – izdosies vai nē. No idejas līdz tās ieviešanai pagāja 90 dienas, kas vainagojās ar kartodromu tirdzniecību. Šis bizness strādā ar 30% atdevi jau no pirmās dienas.  Šobrīd ar franšīzi apgūstam tirgus ārpus Latvijas,” stāsta Artis Daugins. “Mans padoms visiem uzņēmējiem, kas tikai uzsāk biznesu, ka arī tiem, kas kaut ko jau sasnieguši – visas šķietami neiespējamās lietas vienkārši jāsāk darīt” turpina Daugins.

Arī graudu pārslu ražotnes «MILZU!» īpašnieks Enno Ence, šķiet, sasniedzis neiespējamo. Gandrīz neieguldot naudu mārketingā, bet aktīvi izmantojot sociālos tīklus, viņš pusgada laika spēja sasniegt 10% tirgus daļu jau tā piesātinātajā graudu pārslu tirgū. “Attīstot savu produktu, mēs nekopējām esošu, bet radījām  jaunu nišu, izmantojot Latvijā līdz šim nebijušu iepakojumu,”  Enno Ence stāsta par savu uzņēmumu un produktu. “Iepakojums ir pirmais, kas ietekmē klienta izvēli. Iepakojums kalpo par labāko reklāmas laukumu. Sieviešu žurnālos šāds reklāmas laukums man izmaksātu aptuveni 60 miljonus eiro. Tieši tāpēc, ejot ārzemju tirgos, mēs  pielāgojam iepakojumu vietējiem patērētājiem. Iepakojums ir viena no galvenajām panākumu atslēgām,” atzīst Ence.

Piedāvājam arī video ieskatu Innovation Lab 2016. 

Jānis Meistars,
žurnālists

Izdevīgs auto līzings uzņēmumiem
Izdevīgs līzings juridiskām personām

Finansējums auto iegādei

Ja vēlaties modernizēt uzņēmuma auto parku, piedāvājam individuālu finansējumu jaunu vai lietotu automašīnu iegādei.

Aizņemieties apdomīgi, izvērtējot savas iespējas kredītu atmaksāt.


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.