Switch to mobile version. Augšup

Auto - 15.06.2015
eko auto | auto | līzings

Ieguvumi no ekoautomobiļa iegādes

Ieguvumi no ekoautomobiļa iegādes

Tie laiki, kad par ekoauto sauca vien mazus, nekomfortablus transportlīdzekļus ar mikroskopiskiem, vārgiem motoriņiem, sen pagājuši. Rūpes par vides aizsardzību un interese par ilgtspējīgām tehnoloģijām sekmējusi kolosālu vieglo automobiļu progresu. Turklāt tas skāris ne tikai tiešos degvielas patērētājus – dzinējus, bet visu automašīnas konstrukciju kopumā.

Revolucionāras izmaiņas piedzīvo pat lielie apvidus auto, kas allaž bijuši tāli no videi draudzīgāka transporta līdzekļa statusa. Izmantojot jaunākās metāla apstrādes tehnoloģijas, jaunie Audi Q7 un Range Rover vienā vēzienā kļuvuši par 300–400 kilogramiem vieglāki nekā agrāk. Un vieglāks automobilis, kā zināms, patērē mazāk degvielas.


110 grami uz kilometru

Piemēram, saskaņā ar SEB bankas noteiktajiem kritērijiem, par ekoauto tiek uzskatīta automašīna, kuras CO2 izmešu daudzums nav lielāks par 110 gramiem uz kilometru. Vēl salīdzinoši nesen uz ko tādu bija spējīgi vien nedaudzi hibrīdauto modeļi, piemēram, Toyota Prius vai automašīnas ar maziem dīzeļdzinējiem. Taču pieaugošās raizes par dīzeļu atgāzēs esošo sīkdaļiņu ietekmi uz cilvēku elpošanas ceļu veselību "apaudzējušas" kompresijaizdedzes tipa dzinējus ar dārgām papildsistēmām, kas drastiski paaugstinājušas šo automobiļu cenas.

Tā, piemēram, jaunā modeļa Škoda Fabia, kuras dzinēji atbilst jaunākajām Euro 6 emisiju normām, ar 1,4 litru dīzeļdzinēju ir 3000 eiro dārgāka par līdzvērtīgu benzīna versiju. Cenas paaugstinājums ietekmējis lielāko daļu dīzeļdzinēju, kas tradicionāli izcēlās ar daudz zemāku CO2 izmešu līmeni nekā to benzīna radinieki. Rietumeiropā, kur zemāki izmeši būtiski samazina nodokļu nastu vai ļauj iebraukt īpašajās tīra gaisa zonās, ieguvumi izlīdzina cenas atšķirību. Mums turpretim nāksies meklēt ekonomiskus benzīna analogus.<

Pieprasījums aug. 2014. gadā SEB līzings ir piešķīris finansējumu 157 jaunu videi draudzīgāku auto iegādei, kuru CO2 izmešu daudzums nepārsniedz 130 g/km. Kopējā šo automašīnu iegādes vērtība sasniedza 2,4 miljonus eiro, kas ir divarpus reizes vairāk nekā 2013. gadā..

"Zaļie auto" atrodami pat vidējā klasē

Jāsaka, ka automašīnu ar parastu iekšdedzes dzinēju un C02 izmešu daudzumu zem 110 g/km pagaidām nav pārlieku daudz. Mazajā klasē šajā parametrā iekļaujas vairums modeļu, izņemot modeļus ar jaudīgākiem benzīna dzinējiem. Piemēram, VW Polo 1.2 TSI izmešu norma ir 114 g/km. Ja vēlaties braukt ar kompaktklases ekoauto, vienīgā izvēle bieži vien ir dīzeļdzinēji, kā arī modernie benzīna modeļi ar atslēdzamiem cilindriem, piemēram, VW Golf 1.4 TSI ACT. Tā ir visai dinamiska automašīna ar 150 zirgspēku jaudu, taču divi no četriem cilindriem zemas slodzes režīmā automātiski atslēdzas, tādējādi ļaujot spēkratam iekļauties 110 g/km robežās.

Pārkāpjot klasi augstākā automobilī, piemēram, VW Passat, ekoauto prasībām atbilst tikai versija ar vismazāko dīzeļdzinēju vai, gluži pretēji, spēka iekārtu progresa nesējs Passat GTE ar hibrīddzinēju. Ja ekoauto nosacītā robeža būtu 120 g/km, to bez grūtībām ievērotu pat tik prestiži un lieli spēkrati kā 5. sērijas BMW.

Jebkurā gadījumā liela jauda, paaugstināts komforta līmenis, apjomīgāka virsbūve, visu riteņu piedziņa un citi mūsdienu vieglā auto labumi drastiski palielina CO2 izmešu rādītājus. Salīdzinājumam – BMW M5 (560 ZS) CO2 izmešu daudzums ir 232 g/km, bet Bugatti Veyron (1001 ZS) – 596 g/km.

Uz šī fona eiropiešu apņemšanās līdz 2020. gadam samazināt autoparka vidējo CO2  izmešu daudzumu līdz 95 g/km no pašreizējiem 132 gramiem šķiet utopiska, taču mērķis jau ir nosprausts. Tā īstenošana lielā mērā gulsies uz autoražotāju pleciem, taču videi draudzīgāku automobiļu iegādi var stimulēt ikviens, sākot ar līzinga kompāniju un beidzot ar pilsētas mēru.

Autoparku interesēs

Ņemot vērā to, ka par CO2 izmešiem auto pircējam Latvijā jāmaksā tikai vienu reizi, t.i., pie pirmās reģistrācijas, rodas jautājums, vai vērts vispār pievērst uzmanību ikdienā tik netveramam parametram? Atšķirībā no bezizmešu automobiļiem, t.i., elektroauto, kas vispār atbrīvoti no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, "parastam" ekoauto tas tiek aprēķināts pēc automašīnas pilnās masas – tieši tāpat kā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis.

Tomēr jāpatur prātā, ka CO2 izmeši ir degvielas patēriņa spogulis. Lai gan Eiropas Savienībā tie abi tiek noteikti, izmantojot novecojušu un no realitātes tālu metodiku, zemāks CO2 tik un tā simbolizē retākas vizītes degvielas uzpildes stacijā. Daži piemēri ir patiesi fenomenāli. Tā, piemēram, jaunais Audi A6 Ultra izmet atmosfērā vien 114 g/km, lai gan tas ir prestižs, liels, teicami aprīkots biznesa klases automobilis ar 190 zirgspēku lielu jaudu. Āķis ir tajā, ka Audi aizstājis šim modelim tipisko V6 dzinēju ar pēdējās paaudzes četrcilindru agregātu. Nezinātājs pat nepateiktu, ka auto ir par diviem cilindriem mazāk, jo, kā jau minēts, Ultra sērijai netrūkst nedz dinamikas, nedz plūdenuma, nedz cildenas skaņas. Ražotājs gan neslēpj, ka Ultra sērija radīta galvenokārt autoparku vajadzībām, jo vidējo CO2 izmešu samazināšana ir gan naudas, gan uzņēmuma tēla jautājums.

Saskaņā ar SEB līzinga datiem klienti Latvijā 2014. gadā deva priekšroku Škoda Octavia, VW Passat un Toyota Auris modeļiem, bet šī gada 1. ceturksnī TOP 5 veido Škoda Octavia, VW Passat, VW Jetta, Toyota Yaris un Opel Corsa.

Ekoauto tepat aiz stūra

Ekoloģiskas ievirzes automobiļiem nereti ir garāki apkopes intervāli, kas gan pieprasa dārgākas eļļas lietošanu. Īpaši izstrādātas ekomodifikācijas ar tēlainiem nosaukumiem Blue u.tml. parasti ir dārgākas par ierindas modeļiem, jo atšķiras ar īpaši aerodinamiskiem virsbūves elementiem, speciālām zemas rites pretestības riepām utt.

Elektromobiļi vai eksotiski ūdeņraža auto ir vēl dārgāki, un to iegāde ir ekonomiski attaisnojama vienīgi tad, ja pieejamas subsīdijas un nepieciešamā infrastruktūra. Trešā kategorija ir automašīnas ar ražotāja uzstādītām gāzes iekārtām. Gāzes auto ir daudz zemāks kaitīgo izmešu saturs nekā benzīna vai dīzeļa spēkratiem, taču "rūpnīcas gāze" maksā vairākus tūkstošus eiro. Nav brīnums, ka šādi speciāli ekomodeļi Latvijā nav sevišķi pieprasīti, jo pašreizējā likumdošana nekādi nerosina piemaksāt par zaļajām tehnoloģijām.

Tomēr Latvijas tirgū netrūkst pieejamu automašīnu, kas par saprātīgu cenu apvieno braukšanas prieku, neticami zemu degvielas patēriņu un niecīgu CO2 izmešu daudzumu krietni zem ekoauto robežas. Honda Civic 1.6 D, Peugeot 308 1.6 HDi un Renault Captur 1.5 dCi ir tikai daži no piemēriem, uz kuriem pilnā mērā attiecas arī īpašais līzinga piedāvājums ekoautomobiļiem.

Šobrīd visiem ekoautomobiļiem ir pieejami īpaši līzinga nosacījumi, un tos var apskatīt speciālajā ekoauto lapā.


Normunds Avotiņš,
auto žurnālists

 


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk


 

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

  • Procentu likme tiek noteikta individuāli
  • Pirmā iemaksa – sākot no 10 %
  • Līzinga termiņš – līdz 5 gadiem

Īpašais piedāvājums
Eko jaunu auto iegādei:

  • Procentu likme privātpersonām 1,9 % + 3 mēn. EURIBOR
  • Pirmā iemaksa - sākot no 10 %

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.