Switch to mobile version. Augšup

Smart-ID

Smart-ID ir bezmaksas mobilā lietotne, ar kuras palīdzību Jūs varat ātri un droši pieslēgties internetbankai, kā arī apstiprināt maksājumus un citus darījumus tajā.

Lejupielādējiet Smart-ID, klikšķinot uz:

Google Play vai App Store

Video pamācības izmantošanai

Biežāk uzdotie jautājumi

1. Vai ar Smart-ID var pieslēgties internetbankai gan datorā, gan viedtālrunī un planšetdatorā?

Jā. Ja Jūsu viedtālrunī ir uzstādīts Smart-ID, Jūs varat pieslēgties internetbankai gan datorā, gan viedtālrunī.

2. Vai Smart-ID  tiešām ir drošs?
Smart-ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem. Katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, un, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs.

3. Kā var pieslēgt Smart-ID, ja es esmu nopircis jaunu telefonu?
Ievietojiet SIM karti jaunajā telefonā, nodrošiniet Wi-Fi pieslēgumu. Lejuplādējiet Smart-ID lietotni. Iepriekšējam telefonam nodrošiniet Wi-Fi pieslēgumu (var izmantot Personal Hotspot iespēju no jaunā telefona) . Turpiniet, izmantojot instrukciju:

Smart-ID izveide jaunā viedierīcē ar esošo Smart-ID

NB! Tiklīdz Smart-ID konts ir izveidots, pirmreizēji pieslēdzieties internetbankai un apstipriniet savu identitāti ar iepriekšējā telefona Smart-ID. Ja Smart-ID no iepriekšējā telefona izdzēsts bez pieslēgšanās internetbankai, Smart-ID jaunajā telefonā nav derīgs.

Smart-ID veidi un kā tos piereģistrēt

  • Smart-ID Basic (nekvalificēto) kontu varat izveidot patstāvīgi, izmantojot kodu kalkulatoru.
  • Smart-ID kvalificēto kontu varat piereģistrēt savā viedtālrunī, izmantojot eID (iespējams, bet ar dažiem ierobežojumiem) vai apmeklējot  SEB bankas filiāli. Ar kvalificēto Smart-ID veiktajiem parakstiem ir tāds pats juridisks spēks kā pašrocīgi veiktiem parakstiem, un tie ir atzīti visa Eiropas Savienībā

    Tiešsaistē rezervējiet precīzu filiāles apmeklējuma datumu un laiku.

Interneta pieslēgums ir nepieciešams, lai autorizētos ar Smart-ID. Der gan mobilais, gan bezvadu (Wi-Fi) internets. Jautājumi un atbildes

Smart-ID uzstādīšana mobilajā tālrunī

Smart-ID Basic uzstādīšana mobilajā tālrunī attālināti ar kodu kalkulatoru vai Smart-ID/Smart-ID Basic uz citas viedierīces
  1. Lejuplādējiet Smart-ID lietotni no Google Play Store vai App Store;
  2. Nospiediet “Reģistrācija”;
  3. Sekmīgai identitātes apstiprināšanai, izvēlieties “Dzīvesvieta” – Latvija;
  4. Nospiediet “Tiešsaistes banka vai filiāle”;
  5. Izvēlieties “SEB”;
  6. Norādiet identifikācijas veidu “Internetbankas konts”;
  7. Nospiediet “Turpināt jebkurā gadījumā”;
  8. Izlasiet un piekrītiet Lietošanas noteikumiem;
  9. Ievadiet telefonu un e-pasta adresi, kas būs nepieciešama sertifikātu atjaunošanai;
  10. Pieslēdzieties SEB internetbankai ar iepriekšējo autorizācijas līdzekli – Smart-ID/Smart-ID Basic vai Kodu kalkulatoru;
  11. Apstipriniet “Klienta identifikāciju” nospiežot pogu “Pieslēgties”;
  12. Izveidojiet PIN1 un PIN2 kodus;
  13. Apstipriniet savu identitāti;
  14. Apstipriniet PIN1 un PIN2 kodus;
  15. Apstipriniet “Smart-ID konta informāciju”;
  16. Smart-ID konta reģistrācija ir veiksmīgi pabeigta!
  17. Pieslēdzieties Internetbankai, izmantojot jauno Smart-ID Basic kontu un ievadiet Smart-ID lietotnē PIN1 kodu;
  18. Pirmreizēji pieslēdzoties Internetbankai, apstipriniet savu identitāti ar esošu autorizācijas līdzekli - kodu kalkulatoru vai Smart-ID/Smart-ID Basic uz citas viedierīces;
  19. Pārbaudiet savus datus, izlasiet Internetbankas līguma noteikumus un apstipriniet ar PIN2 kodu, lai nosūtītu datus pakalpojumu sniedzējam 'SK ID Solutions AS';
  20. Atkārtojiet pieslēgšanos Internetbankai ar jauno Smart-ID Basic kontu.

Uzmanību! Lai uzņēmuma internetbankas lietotāji varētu tai pieslēgties ar Smart-ID, vispirms lietotājiem ar Smart-ID nepieciešams pieslēgties privātpersonas internetbankai. Turpmākajās reizēs ar Smart-ID varēs tieši pieslēgties uzņēmuma internetbankai.

Smart-ID (kvalificētā) konta uzstādīšana mobilajā tālrunī, ja kādreiz jau esat lietojis Smart-ID / Smart-ID Basic kontu (biometriskā metode)

Nosacījumi, lai varētu reģistrēt Smart-ID kontu, klientam ir jābūt:

  1. pilngadīgam (likumisku iemeslu dēļ nepilngadīgām personām šī funkcionalitāte nav pieejama).
  2. šobrīd vai kādreiz reģistrētam Smart-ID kontam (var būt arī dzēsts). Bet telefona numuram vai e-pasta adresei, kura tika norādīta, izveidojot iepriekšējo Smart-ID kontu, ir jābūt pieejamai, lai varētu apstiprināt jauno Smart-ID kontu.
  3. derīgam personu apliecinošam dokumentam – pasei vai eID kartei (biometriskās pases Latvijā tiek izsniegtas no 2008. gada, ID kartes – no 2012. gada),
  4. mobilajam tālrunim ar kameru un ieslēgtu NFC (Near Field Communication) tehnoloģiju, kas atļauj drošu datu apmaiņu starp ierīcēm – šajā gadījumā ļauj nolasīt datus no pases vai eID kartes.
  5. tālrunī jābūt uzstādītai jaunākajai Smart-ID lietotnes versijai.
  6. NB! Ja klients ir nomainījis vārdu, uzvārdu vai personas kodu, Smart-ID nav iespējams atjaunot ar biometrisko metodi. Klientam ir jādodas uz filiāli.

Procesa apraksts pa soļiem

Kā pieslēgt Smart-ID Basic bērnu telefonā

Bērniem vecumā no 7 līdz 17 gadiem
Ja ir kodu kalkulators, Smart-ID Basic var pieslēgt attālināti.
Lasīt vairāk

Ja kodu kalkulators nav pieejams, gan bērnam, gan kādam no bērna vecākiem (vai tā likumiskajam pārstāvim) jādodas uz jebkuru SEB bankas filiāli, līdzi ņemot savu pasi vai ID karti un bērna personu apliecinošu dokumentu, kā arī jāuzrāda bērna dzimšanas apliecība, ja likumiskajam pārstāvim līdzi ir ID karte vai pasē nav ieraksta par bērnu. Līdzi jāņem arī bērna viedierīce, kas atbilst šiem nosacījumiem.

Smart-ID aktivizācija internetbankā

  1. Atveriet internetbanku ibanka.seb.lv viedierīcē (tālrunī vai datorā).
  2. Izvēlieties “Autentifikācijas rīku” – “Smart-ID”.
  3. Ievadiet “Lietotāja kodu” un “Personas kodu”.
  4. Nospiediet “Pieslēgties”.
  5. Atveriet “Smart-ID” lietotni, salīdziniet kodus internetbankā un Smart-ID lietotnē. Ja tie sakrīt, ievadiet PIN1 kodu.
  6. Pirmreizēji pieslēdzoties Internetbankai, apstipriniet savu identitāti ar esošu autorizācijas līdzekli - kodu kalkulatoru vai Smart-ID/Smart-ID Basic uz citas viedierīces;
  7. Pārbaudiet savus datus, izlasiet Internetbankas līguma noteikumus un apstipriniet ar PIN2 kodu, lai nosūtītu datus pakalpojumu sniedzējam 'SK ID Solutions AS';
  8. Atkārtojiet pieslēgšanos Internetbankai ar jauno Smart-ID Basic kontu.
  9. Izlasiet internetbankas līguma noteikumus un apstipriniet tos.
  10. “Smart-ID” aktivizācija ir veiksmīgi pabeigta.

Uzmanību! Lai uzņēmuma internetbankas lietotāji varētu tai pieslēgties ar Smart-ID, vispirms lietotājiem ar Smart-ID nepieciešams pieslēgties privātpersonas internetbankai. Turpmākajās reizēs ar Smart-ID varēs tieši pieslēgties uzņēmuma internetbankai.

Internetbanka ar Smart-ID autorizāciju

Pieslēgšanās internetbankai

  1. Izvēlieties “Autentifikācijas rīku” – “Smart-ID”.
  2. Ievadiet “Lietotāja kodu” un “Personas kodu”.
  3. Nospiediet “Pieslēgties”.
  4. Atveriet “Smart-ID” lietotni, salīdziniet kodus internetbankā un Smart-ID lietotnē. Ja tie sakrīt, ievadiet PIN1 kodu.
  5. Dažas sekundes pēc PIN1 koda ievadīšanas automātiski tiks atvērta internetbankas sākumlapa.

Maksājumu apstiprināšana

  1. Aizpildiet maksājuma formu, nospiediet pogu “Parakstīt elektroniski”.
  2. Salīdziniet kodus internetbankā un Smart-ID lietotnē. Tikai gadījumā ja tie sakrīt, ievadiet PIN2 kodu.
  3. Pēc dažām sekundēm internetbankā parādīsies maksājuma apstiprinājums.

Šādā secībā apstipriniet arī citus darījumus internetbankā.

Uzmanību! Pievērsiet uzmanību Smart-ID lietotnes uzrakstam zem Kontroles koda. Tur ir rakstīts kādu darbību Jūs apstiprināt.

Ja Jūs dotajā brīdī nestrādājat Internetbankā vai neizmantojiet SEB bankas autorizāciju citos pakalpojumos (Latvija.lv, karšu maksājumi internetā utt.) un saņemiet Smart-ID PIN1 vai PIN2 koda pieprasījumu, esiet ļoti piesardzīgi un pārbaudiet informāciju zem Kontroles koda. Ja pieprasījums šķiet aizdomīgs, nospiediet pogu “Atcelt” un sazinieties ar SEB banku.

 

Noderīgi raksti

  • Drošība - 27.01.2020

    Kā pārcelt Smart-ID uz jaunu telefonu

    Kā pārcelt Smart-ID uz jaunu telefonu

    Smart-ID aplikācija, kas ļauj piekļūt internetbankai un apstiprināt maksājumus, ir piesaistīta konkrētajai viedierīcei (telefonam), nevis lietotājam vai SIM kartei. Ja tiek iegādāts jauns telefons, tajā jāizveido jauns Smart-ID konts.

    Lasīt vairāk

  • Drošība - 28.01.2020

    Kā un kāpēc jāatjaunina Smart-ID konts

    Kā un kāpēc jāatjaunina Smart-ID konts

    Ņemot vērā to, ka Smart-ID tiek izmantots, lai apstiprinātu darījumus internetbankā, tam ir jāatbilst visaugstākajiem drošības un juridiskajiem nosacījumiem. Viens no šādiem nosacījumiem ir nepieciešamība atjaunināt savu Smart-ID kontu reizi trīs gados.

    Lasīt vairāk

Par Smart-ID lietošanu

Kā sākt lietot Smart-ID?

Lejuplādējiet Smart-ID lietotni Google Play (Android tālruņiem) vai App Store (iOS platformas tālruņiem) vietnē, izveidojiet personīgo profilu un izvēlieties divus PIN kodus - vienu (vismaz četru ciparu), ko izmantot, lai pieslēgtos internetbankai un otru (vismaz piecu ciparu), ko lietot, lai apstiprinātu maksājumus un citus darījumus.

Cik maksā Smart-ID?

Lietotnes lejuplādēšana, reģistrēšanās, profila izveide un lietošana ir bez maksas.

Kas var lietot Smart-ID?

Kļūt par šīs lietotnes lietotāju var ikviens vismaz 7 gadus vecs Latvijas Republikas iedzīvotājs, kurš lieto viedierīci ar Android (4.1 vai jaunāku) vai iOS (11 vai jaunāku) operētājsistēmu.

Vai man obligāti jāsāk lietot Smart-ID?

Smart-ID ir paredzēts Jūsu ērtībai, īpaši, ja dienas laikā veicat maksājumus, kuru kopējā summa pārsniedz 150 EUR, tomēr tas nav jālieto obligāti.

Vai Smart-ID varēšu lietot vairākās ierīcēs?

Jā, Smart-ID iespējams lietot gan tālrunī, gan planšetdatorā.

Vai Smart-ID varēšu lietot arī ārzemēs?

Jā, protams. Turklāt Smart-ID lietošana neradīs lielus izdevumus par mobilajiem sakariem, jo lietotne pārsūta nelielu datu apjomu.

Vai Smart-ID var lietot bez interneta pieslēguma?

Nē. Smart-ID lietošanai mobilā interneta vai bezvadu interneta (Wi-Fi) pieslēgums ir obligāts.

Kā man rīkoties, ja esmu divu banku klients?

Šādā gadījumā abu banku elektroniskos pakalpojumus varēs izmantot ar vienu lietotni.

Vai varēšu lietot ar Smart-ID arī uzņēmuma internetbanku?

Jā, izmantojot privāto internetbanku ar Smart-ID, Jūs varēsiet pieslēgties arī uzņēmuma internetbankai.

 

Kas notiks ar kodu kalkulatoriem?

Ar ko Smart-ID atšķiras no kodu kalkulatora?

Smart-ID ir ērts veids, kā pieslēgties internetbankai. Smart-ID īpaši izdevīgi lietot ceļojumos, jo nav nepieciešams papildu autorizācijas līdzekļis (kodu kalkulators) - internetbankas lietošanai pietiek ar viedtālruni, kas pieslēgts internetam.

Es lietoju kodu kalkulatoru. Vai man kaut kas ir jāmaina?

Nē – ja esat apmierināts ar savu līdzšinējo pieredzi. Iesakām pāriet uz Smart-ID, ja nevēlaties nēsāt līdzi kodu kalkulatoru vai arī vēlaties papildpakalpojumus, kas pieejami ar Smart-ID:

  • iespēja ar vienu Smart-ID lietotni autorizēties SEB Baltijas internetbankās (ja vien katrā valstī esat reģistrēts kā klients ar vienu personas kodu) un lietot plašākas apstiprināšanas iespējas nekā ar kodu kalkulatoru;
  • iespēja pieslēgties pakalpojumiem – Dokobit, LMT, E.Gulbja Laboratorija;
  • iespēja izmantot Smart-ID lietotni, lai autorizētos citu banku internetbankās.

Papildu informācija par Smart-ID aplikāciju atrodama smart-id.com mājaslapā.

Kā sākt lietot Smart-ID?
 

Aktivizācija internetbankā
 

Smart-ID: izmantošana internetbankā
 

Smart-ID un internetbankas lietošana mobilajās ierīcēs
 

Smart-ID drošība
 

Smart-ID izveide jaunā viedtālrunī ar esošo Smart-ID
 

Smart-ID informācijas un atbalsta dienests

Tālrunis: +371 6766 5001, e-pasts: help.lv@smart-id.com

Smart-ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem elektronisko pakalpojumu jomā. Pirmkārt, katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, tādēļ krāpniekiem nebūs iespējams iegūt apstiprinājuma kodu pat, ja izdevies iegūt klienta kodu un paroli. Otrkārt, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.

Papildu informācija par Smart-ID lietotni atrodama smart-id.com mājaslapā.

  •   Vienkārši

    Smart-ID aplikācija bez maksas pieejama „Google Play“ vai App Store vietnēs.

  •   Ērti

    Internets ir vienīgais, kas nepieciešams, lai pieslēgtos internetbankai ar Smart-ID.

  •   Droši

    Jūsu izdomāts un Jums vien zināms PIN kods ļauj pieslēgties Smart-ID aplikācijai.

Ko darīt, ja aplikācija ir nobloķēta?

Lai Jūsu Smart-ID aplikācija netiktu izmantota ļaunprātīgi, Jūsu profils tiek bloķēts šādos gadījumos:

 

Trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadīts PIN kods
(profils tiek bloķēts uz 3 stundām)

 

Atkārtoti, pēc 3 stundām, trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadīts PIN kods
(profils tiek bloķēts uz 24 stundām)

 

Trešajā reizē, trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadot PIN kodu (kopā 9 reizes), Jūsu datu aizsardzības nolūkos PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Lai turpinātu lietot Smart-ID, Jums jāizdzēš Jūsu profils no ierīces un jāreģistrējas no jauna.

 

Vai Smart-ID tiešām ir droši? Kas notiek, ja pazaudēju savu telefonu?

Smart - ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem elektronisko pakalpojumu jomā. Pirmkārt, katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, tādēļ krāpniekiem nebūs iespējams iegūt apstiprinājuma kodu pat, ja izdevies iegūt klienta kodu un paroli. Otrkārt, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.

 

Kas notiek, ja es aizmirstu savus Smart-ID PIN kodus?

Ja PIN kods tiek ievadīts nepareizi trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz trim stundām, kuru laikā lietotājs nevar ievadīt jaunu PIN kodu . Ja pēc tam PIN kods tiek ievadīts nepareizi vēl trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām. Pēc šī laika ir vēl trīs iespējas ievadīt PIN kodu, pēc kurām Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski, un to vairs nav iespējams atjaunot.

 

Kas ir stingrā autentifikācija?

Autentifikācija ir attālināta personas atpazīšana pēc kāda no trim faktoriem:

  • kaut kas, ko zina tikai klients (parole, PIN kods)
  • kaut kas, kas pieder klientam (karte, viedkarte, kodu kalkulators u.c.)
  • biometriskās īpašības (balss, pirkstu nospiedums u.c.)

Stingrajā autentifikācijā tiek izmantoti divi no šiem faktoriem, turklāt vienam no šiem elementiem ir jābūt unikālam un neatkārtojamam. Smart-ID to nodrošina, jo izmanto divus faktorus – PIN kodu, ko zina tikai lietotājs un aplikācijas ģenerētu unikālu autentifikācijas kodu.

Jādodas uz filiāli?

Rezervējiet Jums ērtu tikšanās laiku.

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 21.00
    Brīvdienās 10.00 - 18.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.