Smart-ID ir bezmaksas mobilā aplikācija, kas aizstāj kodu karti. Ar tās palīdzību Jūs varat ātri un droši pieslēgties internetbankai, kā arī apstiprināt maksājumus un citus darījumus tajā.
Lejupielādējiet Smart-ID, klikšķinot uz:
1. Vai ar Smart-ID var pieslēgties internetbankai gan datorā, gan viedtālrunī un planšetdatorā?
Jā. Ja Jūsu viedtālrunī ir uzstādīts Smart-ID, Jūs varat pieslēgties internetbankai gan datorā, gan viedtālrunī un planšetdatorā.
2. Vai Smart-ID tiešām ir drošs?
Smart-ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem. Pirmkārt, katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, otrkārt, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs.
3. Vai man ir jāsaglabā kodu karte?
Nē. Atbilstoši Eiropas Komisijas regulai par drošu autorizāciju līdz 2019. gada 1. septembrim kodu kartes pakāpeniski tiek aizstātas ar citiem, mūsdienīgākiem un drošākiem autorizācijas līdzekļiem – Smart-ID vai kodu kalkulatoru.
Interneta pieslēgums ir nepieciešams, lai autorizētos ar Smart-ID. Der gan mobilais, gan bezvadu (Wi-Fi) internets.
Jautājumi un atbildes
Ja šobrīd lietojat kodu kalkulatoru (digipass) vai kodu karti:
Varat sākt izmantot Smart-ID !
Pieslēgšanās internetbankai
Maksājumu apstiprināšana
Šādā secībā apstipriniet arī citus darījumus internetbankā.
Lejuplādējiet Smart-ID aplikāciju Google Play (Android tālruņiem) vai App Store (iOS platformas tālruņiem) vietnē, izveidojiet personīgo profilu un izvēlieties divus PIN kodus - vienu (vismaz četru ciparu), ko izmantot, lai pieslēgtos internetbankai un otru (vismaz piecu ciparu), ko lietot, lai apstiprinātu maksājumus un citus darījumus.
Aplikācijas lejuplādēšana, reģistrēšanās, profila izveide un lietošana ir bez maksas.
Kļūt par šīs aplikācijas lietotāju var ikviens vismaz 16 gadus vecs Latvijas Republikas iedzīvotājs, kurš lieto viedierīci ar Android (4.1 vai jaunāku) vai iOS (8.0 vai jaunāku) operētājsistēmu.
Smart-ID ir paredzēts Jūsu ērtībai, īpaši, ja dienas laikā veicat maksājumus, kuru kopējā summa pārsniedz 150 EUR, tomēr tas nav jālieto obligāti.
Jā, Smart-ID iespējams lietot gan tālrunī, gan planšetdatorā.
Jā, protams. Turklāt Smart-ID lietošana neradīs lielus izdevumus par mobilajiem sakariem, jo aplikācija pārsūta nelielu datu apjomu.
Nē. Smart-ID lietošanai mobilā interneta vai bezvadu interneta (Wi-Fi) pieslēgums ir obligāts.
Šādā gadījumā abu banku elektroniskos pakalpojumus varēs izmantot ar vienu aplikāciju.
Jā, izmantojot privāto internetbanku ar Smart-ID, Jūs varēsiet pieslēgties arī uzņēmuma internetbankai.
Smart-ID ir ērts veids, kā pieslēgties internetbankai. Smart-ID īpaši izdevīgi lietot ceļojumos, jo nav nepieciešami papildu autorizācijas līdzekļi (kodu karte vai digipass) - internetbankas lietošanai pietiek ar viedtālruni, kas pieslēgts internetam.
Atšķirībā no kodu kartes, kurā visi kodi atrodas vienuviet un nekad nemainās (kā rezultātā tos var nokopēt), Smart-ID atrodas Jūsu telefonā.
Iesakām to noglabāt drošā vietā, jo tā var noderēt, piemēram, gadījumos, kad viedtālrunis ir izlādējies.
Regulējošo iestāžu prasības attiecas arī uz norēķiniem ar maksājumu kartēm internetā. Tādēļ kodu kartes vairs nevar izmantot, lai apstiprinātu norēķinus ar maksājumu kartēm tajās internet vietnēs, kas izmanto 3D Secure autorizācijas sistēmu. To varēs izdarīt tikai ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru.
Nē – ja esat apmierināts ar savu līdzšinējo pieredzi. Iesakām pāriet uz Smart-ID, ja nevēlaties nēsāt līdzi kodu kalkulatoru.
Papildu informācija par Smart-ID aplikāciju atrodama smart-id.com mājaslapā.
Tālrunis: 1807 (Īsais numurs Latvijā. Tiek piemērotas tikai standarta zvana izmaksas, bez papildu piemaksām.)
Tālrunis: +371 6766 5001, e-pasts: help.lv@smart-id.com
Smart-ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem elektronisko pakalpojumu jomā. Pirmkārt, katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, tādēļ krāpniekiem nebūs iespējams iegūt apstiprinājuma kodu pat, ja izdevies iegūt klienta kodu un paroli. Otrkārt, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.
Papildu informācija par Smart-ID aplikāciju atrodama smart-id.com mājaslapā.
Smart-ID aplikācija bez maksas pieejama „Google Play“ vai App Store vietnēs.
Internets ir vienīgais, kas nepieciešams, lai pieslēgtos internetbankai ar Smart-ID.
Jūsu izdomāts un Jums vien zināms PIN kods ļauj pieslēgties Smart-ID aplikācijai.
Lai Jūsu Smart-ID aplikācija netiktu izmantota ļaunprātīgi, Jūsu profils tiek bloķēts šādos gadījumos:
Trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadīts PIN kods
(profils tiek bloķēts uz 3 stundām)
Atkārtoti, pēc 3 stundām, trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadīts PIN kods
(profils tiek bloķēts uz 24 stundām)
Trešajā reizē, trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadot PIN kodu (kopā 9 reizes), Jūsu datu aizsardzības nolūkos PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Lai turpinātu lietot Smart-ID, Jums jāizdzēš Jūsu profils no ierīces un jāreģistrējas no jauna.
Smart - ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem elektronisko pakalpojumu jomā. Pirmkārt, katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, tādēļ krāpniekiem nebūs iespējams iegūt apstiprinājuma kodu pat, ja izdevies iegūt klienta kodu un paroli. Otrkārt, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.
Ja PIN kods tiek ievadīts nepareizi trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz trim stundām, kuru laikā lietotājs nevar ievadīt jaunu PIN kodu . Ja pēc tam PIN kods tiek ievadīts nepareizi vēl trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām. Pēc šī laika ir vēl trīs iespējas ievadīt PIN kodu, pēc kurām Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski, un to vairs nav iespējams atjaunot.
Autentifikācija ir attālināta personas atpazīšana pēc kāda no trim faktoriem:
Stingrajā autentifikācijā tiek izmantoti divi no šiem faktoriem, turklāt vienam no šiem elementiem ir jābūt unikālam un neatkārtojamam. Smart-ID to nodrošina, jo izmanto divus faktorus – PIN kodu, ko zina tikai lietotājs un aplikācijas ģenerētu unikālu autentifikācijas kodu.
Parole un kods no kodu kartes nav uzskatāmi par stingro autentifikāciju, jo kodu kartē ir ierobežots kodu skaits.
Nē, SEB banka šādu iespēju pašlaik nepiedāvā. Dienas limits 500 EUR apmērā SEB bankas ietvaros daļā gadījumu ļaus klientiem norēķināties par elektrību, ūdensapgādi, gāzi un citiem komunālajiem pakalpojumiem. Lielākiem maksājumiem uz citām bankām aicinām izmantot Smart-ID aplikāciju vai kodu kalkulatoru.
Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.
Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.
Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.