Switch to mobile version. Augšup

Drošība

  • Pēc palīdzības bankas pakalpojumu jautājumos vērsieties tikai pie mūsu personāla vai seb.lv vietnē
  • Nevienam neuzticiet bankas paroles, karšu drošības kodus, PIN kodus, kodu kartes numurus vai digipass datus
  • Iepazīstieties ar turpmāk redzamo informāciju par drošu karšu, internetbankas un interneta izmantošanu

Pazaudētas kartes, aizdomīga e-pasta, drošības pārkāpumu vai bankas kļūdu gadījumā nekavējoties sazinieties ar mums pa diennakts tālruni +371 26668777

 

Jūsu finanšu drošībai banka izmanto daudzpakāpju datu aizsardzības sistēmu

Lietojot SEB bankas internetbanku, Jūsu finanses ir drošībā, jo daudzpakāpju datu aizsardzības sistēma neļauj nepiederošām personām piekļūt Jūsu kontam:

  • Katram lietotājam ir savs, tikai viņam zināms lietotāja kods, parole, pieejas un autorizācijas kodi.
  • Ievērojiet atšķirību starp internetbankas pieejas kodiem un autorizācijas kodiem. Autorizācijas kodus var prasīt tikai, lai apstiprinātu Jūsu veiktu maksājumu vai Jūsu veiktu izmaiņu internetbankas uzstādījumos. Ja Jūs šādas darbības neesiet veicis, bet tiek prasīts autorizācijas kods, nevadiet to, jo tā ir pazīme, ka dators ir inficēts.
  • Internetbankā Jums ir iespēja noteikt atļautos darījumus un to limitus.
  • Ar kodu karti Jūs varat apstiprināt vienu maksājumu uz citu banku līdz 30 eiro apmērā, nepārsniedzot kopējo maksājumu summu 150 eiro dienā. Savukārt maksājumiem starp SEB bankas kontiem viena darījuma un dienas limits ir 500 eiro. Šie dienas limiti maksājumiem nesummējas. Vienas dienas laikā ar kodu karti apstiprināto maksājumu (gan uz citiem kontiem SEB bankā, gan uz citām bankām) kopsumma nevar pārsniegt 500 eiro .
    Ja vēlaties veikt maksājumus, kas pārsniedz minētās summas, paaugstinātai drošībai aicinām izmantot bezmaksas Smart-ID aplikāciju Jūsu viedtālrunī vai jebkurā filiālē iegādāties kodu kalkulatoru digipass.
  • Darba sesija internetbankā tiek automātiski pārtraukta, ja 10 minūšu laikā tajā neveicat nekādas darbības.
  • Kā izveidot drošu paroli?

  • Kā izvairīties no datorvīrusiem?

  • Kam pievērst uzmanību?

Kā pasargāt savas finanses, izmantojot internetbanku?

  • Izveidojiet drošu paroli un regulāri to mainiet. Lasiet: Drošības padomi izmantojot internetbanku
  • Pirms autorizācijas pārliecinieties, ka atrodaties oficiālajā internetbankas lapā.
  • Regulāri apskatiet kontu izrakstus.
  • Nevienam nestāstiet par saviem darījumiem un konta atlikumu.
  • Nomainiet paroli, ja rodas aizdomas, ka kāds to ir uzzinājis.
  • Nesūtiet identifikācijas datus e-pastā un neatbildiet uz e-pasta vēstulēm, kas it kā ir sūtītas bankas vārdā, lūdzot nosūtīt Jūsu identifikācijas datus (lietotāja kodu, paroles, pieejas kodus, PIN kodus, pases datus) vai citu personīgu informāciju. Ja Jums rodas šaubas par saņemtu e-pastu ar šāda rakstura informāciju, sazinieties ar mums pa diennakts tālruni +371 26668777 un pārliecinieties par saņemtās informācijas patiesumu.
  • Papildu drošībai Jūs varat abonēt SMS bankas pakalpojumu, lai nekavējoties uzzinātu par darījumiem Jūsu kontā. Piemēram, varat abonēt SMS par naudas pārskaitījumiem no Jūsu konta, lai saņemtu īsziņu katru reizi, kad no konta tiek noņemta vai pārskaitīta nauda.

Kā izveidot un pareizi izmantot paroli?

  • Vienīgā vieta, kur ievadīt Jūsu internetbankas paroli un drošības kodus ir SEB internetbankas lapa https://ibanka.seb.lv. Veicot pirkumus vai autorizējoties tādos interneta portālos kā latvija.lv, Jums jātiek pāradresētam uz https://ibanka.seb.lv , kur ievadīt autorizācijas datus (Kā pārliecināties, ka atrodoties SEB oficālajā internetbankas lapā. Nekad nenorādiet klienta numuru, paroli vai kodu kartes datus nevienā citā interneta vietnē, e-pastā vai  sociālajā tīklā. Vienīgā reize, kad Jums var lūgt nosaukt daļu no kodu kartes numura, ir zvanot uz SEB diennakts atbalsta tālruni +371 26668777, lai veiktu autorizāciju. Ja jums rodas aizdomas par elektroniskā servisa sniedzēju vai ierīci, no kuras strādājat, pārtrauciet veicamās darbības. Lūdzam ziņot par katru gadījumu, kad šo informāciju kāds vēlas noskaidrot.
  • Izveidojiet vismaz 8 simbolu paroles ar ciparu, lielo, mazo burtu un citu simbolu kombinācijām. Noteikti izvairieties no savu tuvāko radinieku vai mājdzīvnieku vārda vai dzimšanas datuma iekļaušanas parolē. Lasiet Kas ir droša parole un kā to izveidot
  • Iegaumējiet paroles, tās nepierakstot.
  • Pārliecinieties, ka nevienam nav iespēja noskatīties, kā ievadāt paroli.
  • Parūpējieties, lai kodu karte vai digipass ir pieejams tikai Jums.
  • Veiksmīgi autorizējoties vai veicot maksājuma apstiprinājumu, sistēma nedrīkst prasīt vienu un to pašu kodu kartes vai digipass kodu atkārtoti. Ja tā notiek, pārliecinieties, ka atrodaties sertificētās interneta lapas vidē.
  • Pievērsiet uzmanību, ka autorizācijas līdzekļiem ir divu veidu kodi:
    • Pieejas kodi, kurus nepieciešams ievadīt, lai pieslēgtos internetbankai.
    • Autorizācijas kodi, kurus izmanto maksājumu vai izmaiņu apstiprināšanai internetbankā.
  • Ja Jums prasa vienus un tos pašus drošības kodus veiksmīgas autorizācijas vai pakalpojuma apstiprināšanas gadījumā, iespējams, izmantojat inficētu datoru vai no Jūs mēģina apkrāpt. Šādos gadījumos nekavējoties:
    • Pārtrauciet internetbankas sesiju spiežot "Beigt darbu”.
    • Informējiet banku pa tālruni +371 26668777 un lūdziet bloķēt Jūsu internetbanku. (visātrāk internetbanku var bloķēt, 5 reizes ievadot nepareizu internetbankas paroli).

Kā pārliecināties par īstās, sertificētās internetbankas lapas izmantošanu?

  • Pirms ievadāt internetbankas piekļuves datus, aicinām pārliecināties, ka izmantojat oficiāli reģistrēto un sertificēto  internetbankas interneta lapu, t.i., pārliecināties par izveidotā sakaru kanāla drošību.
  • Lai to izdarītu, jums jāpārbauda lapas sertifikāts, noklikšķinot uz atslēgas piktogrammas , kas visbiežāk atrodas interneta pārlūkprogrammas adreses laukā.
  • Sertifikātā jābūt norādītai pareizai internetbankas adresei: ibanka.seb.lv, sertifikāta izdevēja organizācijai: VeriSign, Inc., kā arī derīguma termiņam.

Mozilla Firefox

Google Chrome

Internet Explorer

Kādēļ internetbankas un bankas karšu kodus nedrīkst izpaust pat tad, ja kontā nav naudas?

  • Ja arī Jūsu kontā nav līdzekļu, Jūsu, nenozīmē, ka nav ko zaudēt, ja nododot savu informāciju citiem. Jūsu internetbanka var tikt izmantota, lai pieteiktos mikro aizņēmumiem un piekļūtu Jūsu nodokļu un personīgajai informācijai www.latvija.lv portālā, vai pat nomainītu Jūsu deklarēto dzīvesvietu. Īpaši populārs pēdējā laikā paliek krāpšanas veids ar mikro aizņēmumiem, ja tiek uzzinātas internetbankas pieejas. Parasti tas izpaužas kā darba piedāvājums, kur darba devējam nepieciešamas "tukšas" internetbankas pieejas. Uzņēmējam nav neviena iemesla prasīt vai zināt pieejas pie Jūsu personīgajiem kontiem.
  • Tāpat Jūsu konts var tikt izmantots naudas atmazgāšanas shēmās vai citiem krāpnieciskiem darījumiem, kuru gadījumā pie atbildības var saukt Jūs.
  • Ja Jums ir aizdomas par pieejas datu pieejamību citām personām, lūdzu, nomainiet paroli un sazinieties ar banku zvanot +371 26668777.

Ko darīt, ja nozaudēta internetbankas kodu karte vai digipass?

  • Lai bloķētu internetbankas kodu karti vai digipass, Jums nekavējoties jāzvana pa SEB bankas diennakts tālruni  +371 26668777.
  • Lai pieteiktu internetbankas kodu kartes vai digipass bloķēšanu ārpus SEB bankas Klientu centra darba laika, lūdzu, zvaniet SIA "First Data Latvia" pa diennakts tālruni +371 67092555.

Ko darīt, ja nozaudēts viedtālrunis ar Smart-ID?

  • Ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.

Kā droši izmantot internetu un elektroniskos pakalpojumus?

  • Pārbaudot e-pastu un sociālos medijus, uzmanieties no nepazīstamu personu sūtītām vēstulēm ar pielikumiem vai klikšķināmām saitēm. Nekad nespiediet uz aizdomīgām saitēm un neatveriet pielikumus, jo zem tiem var atrasties informāciju zogoši un ierīces bojājoši vīrusi.
  • Neapmeklējiet aizdomīgas mājaslapas. Vīrusi pārsvarā tiek izplatīti caur nedrošām mājaslapām, e-pastiem un failu apmaiņas programmām. Lasiet: 7 padomi drošiem pirkumiem internetā
  • Neizmantojiet elektroniskos pakalpojumus publiskās vietās, ar parolēm neaizsargātos Wifi tīklos vai vietās, kur esat atklāti redzams. Ja tomēr tā gadījies, nomainiet internetbankas paroli.
  • Neizmantojiet internetbanku un neveiciet maksājumus ar kartēm no nepazīstamiem vai aizdomīgiem datoriem, jo tie var saglabāt Jūsu ievadītos kodus un paroles.
  • Pirms ko iegādājaties no nezināmiem interneta veikaliem, pameklējiet par tiem citu klientu atsauksmes Google vai jebkurā citā interneta meklētājā.
  • Ja ikdienā neveicat lielus darījumus, nomainiet darījumu summu limitus internetbankā un palieliniet tikai nepieciešamības gadījumā.
  • Uzstādiet legālu un uzticamu antivīrusa programmu un regulāri atjaunojiet programmatūru.
  • Regulāri atjaunojiet interneta pārlūkprogrammu.
  • Atjaunojiet sava datora operētājsistēmu, jo hakeri regulāri atrod veidus, kā apiet iestrādātās drošības sistēmas. Neizmantojiet novecojušas versijas, kuras netiek apkalpotas: Windows XP vai Internet Explorer 6. Lasiet: Vai jūsu digitālie paradumi ir droši?
  • Ja tiek identificēts vīruss vai sāk parādīties piedāvājumi uzstādīt aizdomīgu programmatūru, pārtrauciet veicamo darbu un izlogojieties no internetbankas. Ar antivīrusa programmu veiciet vīrusu skenēšanu un vajadzības gadījumā sazinieties ar IT profesionāļiem.
  • Ja redzat, ka darbības internetbankā aizņem pārlieku ilgu laiku vai pēc paroles ievadīšanas parādās ziņa par tehniskām problēmām, tas nozīmē, ka dators, iespējams, ir inficēts. Ziņojiet par to bankai nekavējoties pa diennakts tālruni  +371 26668777
 

Infotelpa:

  • AliExpress: padomi drošākiem pirkumiem

    AliExpress: padomi drošākiem pirkumiem

    Pircēji Latvijā un visā pasaulē novērtē Ķīnas internetveikala AliExpress.com plašo piedāvājumu, kā arī zemās cenas, tomēr ir jāņem vērā vairākas lietas, lai iepirkšanās tomēr nenestu zaudējumus un sliktu pieredzi.

    Lasīt vairāk

  • Kur likt vecu, bojātu vai viltotu naudu?

    Kur likt vecu, bojātu vai viltotu naudu?

    Ko darīt ar saplēstiem eiro? Kuras naudaszīmes vilto visbiežāk? Vai latus joprojām var samainīt? Cik maksā sīknaudas maiņa? Vai pārdevējam obligāti jāņem jebkura nauda? Par šiem un citiem jautājumiem stāsta SEB bankas Korporatīvās komunikācijas pārvaldes vadītāja Agnese Strazda un Latvijas Bankas preses sekretārs Jānis Silakalns.

    Lasīt vairāk

  • Kas notiks ar manu kodu karti?

    Kas notiks ar manu kodu karti?

    Tiem, kas līdz šim pieslēgušies SEB internetbankai ar kodu kartēm, no 15. jūnija jārēķinās ar būtiskām izmaiņām – ar kodu kartēm vairs nebūs iespējams veikt maksājumus virs 30 eiro un iepirkties internetā. Taču karti noteikti nevajadzētu izmest, jo tā joprojām būs derīgs identifikācijas līdzeklis.

    Lasīt vairāk

 

 

 

 

 

Jūsu naudas drošībai banka ir noteikusi darījumu limitu

Bankas noteiktais limits skaidras naudas izņemšanai ir summa, kuru Jūs varat izņemt bankomātā 24 stundu laikā. Standarta limits skaidras naudas izņemšanai bankomātā Debit MasterCard kartei ir 600 EUR. Bankas noteiktais limits darījumiem tirdzniecības vietās un internetā 24 stundu laikā ir 3 000 EUR. Nepieciešamības gadījumā standarta darījumu limitus Jūs varat mainīt internetbankā vai filiālē.

  • Kā veikt drošus pirkumus internetā?

  • Kā veikt drošus darījumus ar norēķinu karti?

  • Kartes PIN koda maiņa bankomātā

Ko darīt, ja nozaudēta bankas karte?

  • Lai bloķētu maksājumu karti, Jums nekavējoties jāsazinās ar mums pa diennakts tālruni +371 26668777. Pēc kartes bloķēšanas varat pasūtīt jaunu karti, rakstot brīvas formas iesniegumu internetbankā vai dodoties uz  jebkuru filiāli.
    Ja atrodat savu maksājumu karti pēc tam, kad esat paziņojis par tās nozaudēšanu vai nozagšanu, sazinieties ar mums. Lasiet: Kā rīkoties, ja nozog maku

Kā droši izmantot bankas kartes?

  • Glabājiet maksājumu karti vietā, kur citas personas nevar piekļūt kartes datiem, jo ar tiem pietiek, lai veiktu pirkumus interneta vietnēs bez 3D Secure sistēmas.
  • Neizpaudiet savas kartes PIN kodu nepiederošām personām un neglabājiet to uzrakstītu uz papīra lapiņas kopā ar karti vai mobilā tālruņa atmiņā. PIN kodu zināt tikai Jūs un sistēma, kurā karte strādā.
  • Banka nekad neprasa klientiem nosūtīt vai nosaukt kartes PIN kodu. Lasiet: Droša bankas maksājumu karšu lietošana
  • Mainot PIN kodu, neizmantojiet tos pašus ciparus vai ciparus dilstošā vai augošā secībā. PIN kodu bez maksas var nomainīt jebkurā SEB bankomātā.
  • Norēķinoties ar karti, neļaujiet viesmīlim vai pārdevējam nest to Jums neredzamā vietā. Visiem darījumiem  jānotiek Jūsu pārraudzībā.
  • Apstiprinot savus darījumus ar PIN kodu, pārliecinieties, vai cita persona to neredz.
  • Norēķinoties ar maksājuma karti, to drīkst izmantot tikai tā persona, kuras vārds un paraksts ir uz kartes.
  • Sazinoties ar banku, Jūs varat mainīt noteiktos diennakts limitus skaidras naudas izņemšanai bankomātā.
  • Drošības nolūkos laikus saglabājiet sava tālruņa atmiņā numurus, kas noderēs kartes nozaudēšanas gadījumā - SEB bankas diennakts tālrunis +371 26668777
  • Pirms apstiprināt darījumu ar personīgo PIN kodu, vienmēr pārbaudiet summu.
  • Neatstājiet citiem pieejamā vietā un neizmetiet nesaplēstus čekus ar savas kartes numuru.
  • Centieties saglabāt darījumu čekus, lai varētu tos salīdzināt ar darījumu atskaiti internetbankā.
  • Uzmanieties, lietojot maksājumu karti internetā! Izmantojiet tikai drošu interneta veikalu un pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus.
  • Ja kartes PIN kods tiks nepareizi ievadīts 3 reizes pēc kārtas, tas drošības nolūkos automātiski bloķēsies. Lai atbloķētu kartes PIN kodu, Jums jāaizpilda iesniegums par maksājumu kartes PIN koda atbloķēšanu un jāiesniedz tuvākajā SEB filiālē.

Droši pirkumi ar bankas kartēm internetā

  • SEB banka, tāpat kā daudzi tirgotāji Latvijā un citviet pasaulē, pirkumiem ar karti internetā izmanto VISA un MasterCard izstrādāto interneta pirkumu drošības sistēmu 3D Secure. Šī drošības sistēma veic kartes lietotāja identitātes papildus pārbaudi un nodrošina kartes datu īpašu aizsardzību interneta vidē.
  • Pie tirgotājiem, kuri izmanto šo drošības sistēmu (par to liecinās Verified by VISA un MasterCard SecurCode logo), papildus maksājumu kartes datiem Jums ir jāievada arī internetbankas dati – lietotāja kods, parole un pieejas kods.
  • Internetbanku varat  pieslēgt jebkurā SEB bankas filiālē.

 Preventīva maksājumu karšu aizsardzība

  • Jūsu norēķinu konta līdzekļu papildu drošībai banka ir noteikusi darījumu limitus. Bankas noteiktais limits skaidras naudas izņemšanai ir summa, kuru Jūs varat izņemt bankomātā 24 stundu laikā. Standarta limits skaidras naudas izņemšanai bankomātā Debit MasterCard kartei ir 600 EUR. Bankas noteiktais limits darījumiem tirdzniecības vietās un internetā 24 stundās ir 3 000 EUR. Nepieciešamības gadījumā bankas noteiktos standarta darījumu limitus iespējams mainīt internetbankā vai filiālē. 

Droša bankomātu izmantošana

  • Pirms bankomāta lietošanas, apskatiet, vai uz bankomāta nav aizdomīgu skrāpējumu, līmes pēdu vai ierīču pie kartes ievietošanas atveres vai uz klaviatūras. Ja ieraugāt kaut ko aizdomīgu, nekavējoties sazinieties ar banku zvanot +371 26668777.
  • Pārliecinieties, ka bankomāta tuvumā nav aizdomīgu personu un, ja ir, pārtrauciet operāciju un lūdziet atkāpties vismaz divu metru attālumā. 
  • Nepieņemiet palīdzības piedāvājumus no svešiniekiem, neļaujieties tikt novērstam no Jūsu kartes un veicamās darbības. 
  • Stāviet tuvu pie bankomāta un ievadot PIN kodu, aizsedziet klaviatūru ar plaukstu. 
  • Ja bankomāts neatdod Jūsu karti, neatejot, zvaniet uz diennakts tālruni un paziņojiet par radušos problēmu: +371 26668777
  • Operācijas beigās, neaizmirstiet paņemt bankas karti
  • Ja par operāciju izvēlaties saņemt čeku, neatstājiet to bankomāta tuvumā un vēlāk iznīciniet. 
 

Infotelpa:

  • AliExpress: padomi drošākiem pirkumiem

    AliExpress: padomi drošākiem pirkumiem

    Pircēji Latvijā un visā pasaulē novērtē Ķīnas internetveikala AliExpress.com plašo piedāvājumu, kā arī zemās cenas, tomēr ir jāņem vērā vairākas lietas, lai iepirkšanās tomēr nenestu zaudējumus un sliktu pieredzi.

    Lasīt vairāk

  • Kur likt vecu, bojātu vai viltotu naudu?

    Kur likt vecu, bojātu vai viltotu naudu?

    Ko darīt ar saplēstiem eiro? Kuras naudaszīmes vilto visbiežāk? Vai latus joprojām var samainīt? Cik maksā sīknaudas maiņa? Vai pārdevējam obligāti jāņem jebkura nauda? Par šiem un citiem jautājumiem stāsta SEB bankas Korporatīvās komunikācijas pārvaldes vadītāja Agnese Strazda un Latvijas Bankas preses sekretārs Jānis Silakalns.

    Lasīt vairāk

  • Kas notiks ar manu kodu karti?

    Kas notiks ar manu kodu karti?

    Tiem, kas līdz šim pieslēgušies SEB internetbankai ar kodu kartēm, no 15. jūnija jārēķinās ar būtiskām izmaiņām – ar kodu kartēm vairs nebūs iespējams veikt maksājumus virs 30 eiro un iepirkties internetā. Taču karti noteikti nevajadzētu izmest, jo tā joprojām būs derīgs identifikācijas līdzeklis.

    Lasīt vairāk

Maksājumu kartes - veselībai drošāks norēķinu līdzeklis

Video par baktēriju skaitu uz skaidras naudas banknotēm un bankas kartēm

Infotelpa:

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.