Switch to mobile version. Augšup

Bizness - 21.04.2017
Maksājumu kartes | ikdienas norēķini

Ātrāki norēķini gan pircējam, gan tirgotājam

Ātrāki norēķini gan pircējam, gan tirgotājam

Ikvienam ir pazīstama vilšanās sajūta, kas rodas, kad redzi pie veikala kases uzrakstu “Kartes nepieņemam!”, bet skaidras naudas makā nav. Bieži vien šādā situācijā pircējs pat atstāj preci uz letes un aiziet uz citu veikalu. Maksājumu karšu lasītājs ļauj nezaudēt potenciālos klientus.

Nevienam nav vēlmes skaidras naudas meklējumos skraidīt turpu šurpu uz bankomātu un atpakaļ. Turklāt nereti mēs izdarām pirkumus spontāni un, uzreiz nespējot tos iegādāties, nepieciešamība pēc konkrētajiem produktiem jau pagaisusi.

POS termināls – mūsdienu nepieciešamība

Karšu lasītājs jeb POS termināls ir ne tikai klientam draudzīga opcija, bet atvieglo arī pārdevēja dzīvi:

  • norēķini ar karti ir drošāki – ikvienā situācijā, kur iesaistīta skaidra nauda, pastāv dažādi riski, sākot no kļūdīšanās aprēķinos un beidzot ar zādzību vai naudas viltojumiem;
  • nauda ātrāk un vieglāk nonāk uzņēmuma kontā – kartes norēķinu gadījumā nauda kontā nonāk automātiski, un tirgotājam viss ir ērti pārskatāms elektronisko pārskatu formātā: cik kopā ietirgots, cik liela ir komisija par karšu lasītāja izmantošanu un notikušajiem darījumiem;
  • nav jāuztraucas par skaidras naudas inkasāciju – nav ar inkasācijas procesu saistīto drošības risku, kā arī nav jāmaksā komisija par šo pakalpojumu.

Kad uzņēmums nolemj sākt pieņemt bankas kartes kā maksāšanas līdzekli, tas slēdz līgumu ar banku, kas pirms tam izvērtē arī uzņēmuma finanšu stāvokli. Ieviešot maksājumus ar karti savā tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietā, uzņēmumi iegūst vairāk klientu un līdz ar to arī apgrozījumu. Turklāt iespēju norēķināties ar karti novērtē ne tikai vietējie pircēji, bet arī ārzemnieki, kas drošības nolūkos reti mēdz nēsāt līdzi lielas skaidras naudas summas.

Līdzi laikam un tendencēm

Latvijas uzņēmums “Roga-Agro” maizi ne tikai cep, bet arī tirgo savā veikalā un kafejnīcā. Uzņēmums jau pirms 10 gadiem nolēma uzstādīt POS terminālu, un pašlaik viņiem ir jau trīs termināli.

“Uzskatu, ka tehnoloģiju attīstība un pircēju paradumu maiņa ir svarīgs iemesls, lai arī tirgotājs ietu laikam līdzi,” saka AS “Roga-Agro” valdes priekšsēdētājs Valdis Circenis. Savulaik pamanījis, ka cilvēki aizvien biežāk vēlas norēķināties ar karti un, šādu iespēju neredzot, dažos gadījumos dodas prom, uzņēmējs nolēmis, ka karšu lasītājiem arī viņa uzņēmumā ir jābūt.

Pašlaik aptuvenais norēķinu sadalījums uzņēmuma tirdzniecības vietās ir 60 % skaidrā naudā, 40 % – ar karti. Turklāt esot vērojama tendence skaidras naudas maksājumu apjomam arvien sarukt.

“Gados jauni cilvēki pārsvarā izmanto iespēju norēķināties ar karti, bet vecākā paaudze vēl salīdzinoši bieži maksā skaidrā naudā,” novērojis uzņēmējs. Valdis arī seko līdzi bezkontakta karšu izplatībai un apņēmies savā uzņēmumā ieviest īpaši šādām kartēm pielāgotu terminālu, kad jutīs, ka pircējiem tas būs kļuvis aktuāli.

Vienkārši uzstādīt un lietot

Ja pirms 10 gadiem vēl varēja runāt par sarežģījumiem POS terminālu lietošanā, jo bija jāizmanto iezvanīšanās savienojums, tad tagad, pateicoties interneta tehnoloģiju straujajai attīstībai, POS terminālu izmantošana ir kļuvusi ļoti vienkārša un ērta, secina Valdis.

Tomēr jārēķinās, ka arī mūsdienās tehnoloģijas var pievilt, piemēram, var pēkšņi pazust internets. Pat, ja tas nav uz ilgu laiku, POS termināla izmantošana šajā brīdī nebūs iespējama, un tirgotājam par to būs jābrīdina klienti. Par laimi, šādas situācijas negadās bieži.

Tieši to pašu var sacīt par POS termināla uzstādīšanu – tas ir process, kas prasa pavisam maz laika un resursu. Kad ar banku noslēgts līgums, pēc vienas vai divām dienām uzņēmums jau var sākt pieņemt maksājumu kartes. Tirgotājam par šo pakalpojumu ik mēnesi būs jāmaksā bankas noteikta komisijas maksa – gan par POS termināla īri, gan neliels procents no katras transakcijas.

POS termināla uzstādīšana un darbinieku apmācība ir bezmaksas, turklāt nepieciešamības gadījumā termināla izsniedzējs nodrošinās arī tā garantijas remontu vai apmaiņu. Lai sekotu līdzi karšu darījumiem, papildus nekas nav jādara, jo ik mēnesi banka sagatavo par to pārskatu.  

Karšu pieņemšanu var piedāvāt ne tikai pastāvīgās tirdzniecības vietas, bet arī mikrouzņēmēji, kas savas preces tirgo izbraukumos, piemēram, gadatirgos. Šādā gadījumā terminālu iespējams izmantot tieši tik ilgi, cik nepieciešams, pat ja tā ir tikai viena diena.

Linda Ezerkalna,
žurnāliste

  • Bizness - 13.07.2016

    Bizness bez kredītkartes – kā auto bez riteņiem

    Bizness bez kredītkartes – kā auto bez riteņiem

    Biznesa vajadzības ir dažādas, un daudzās no tām kredītkarte būs īstais palīgs. Turklāt runa nav tikai par lielām kompānijām, bet arī par mazo un vidējo biznesu.

    Lasīt vairāk

  • Bankas kartes - 13.09.2016

    Kredītkarte kā drošības spilvens

    Kredītkarte kā drošības spilvens

    Cerības uz lielākiem ienākumiem nākotnē ietekmējušas to, ka pēdējā gada laikā palielinājušies iedzīvotāju kredītkaršu limiti. Kredītkarti, kas parasti tiek izmantota, piemēram, ceļojumiem, var kļūt arī par glābiņu neparedzētās situācijās.

    Lasīt vairāk

Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.