Switch to mobile version. Augšup

Pieslēgšanās iespējas internetbankai


Smart-ID


Kodu kalkulators


Kodu karte

Smart-ID

Smart-ID ir bezmaksas mobilā aplikācija, ar kuras palīdzību Jūs varat lietot internetbanku un veikt maksājumus savā viedtālrunī vai planšetdatorā. Savu Smart-ID profilu Jūs varat izveidot, izmantojot internetbankas autorizācijas līdzekli – kodu karti vai kodu kalkulatoru (digipass).

Jauno identifikācijas rīku nodrošina Igaunijas uzņēmums
„SK ID Solutions“. Uzziniet vairāk: smart-id.com/lv

Google Play App Store

  • Kodu kartes pēc 1. aprīļa
    var izmantot bez izmaiņām. Ierobežojumi tām stāsies spēkā 15. jūnija.
    Lasīt vairāk

  • Kodu kalkulatorus pēc 1. aprīļa
    var izmantot, tāpat kā līdz šim, apstiprinot maksājumus ar ierastajiem limitiem.
    Lasīt vairāk

  • Interneta pieslēgums ir nepieciešams, lai autorizētos ar Smart-ID. Der gan mobilais, gan bezvadu (Wi-Fi) internets.
    Jautājumi un atbildes

 

Smart-ID uzstādīšana mobilajā tālrunī

Ja šobrīd lietojat kodu kalkulatoru (digipass) vai kodu karti:

  1. Lejuplādējiet Smart-ID aplikāciju Google Play vai App Store vietnē
  2. Atverot programmu savā viedtālrunī, norādiet, ka vēlaties reģistrēt to Latvijā
  3. Izvēlieties pogu „SEB“ un ievadiet savu kontaktinformāciju
  4. Pieslēdzieties privātajai internetbankai, izmantojot savu SEB internetbankas lietotāja kodu
  5. Ievadiet paroli un kodu no kodu kartes vai kodu no kodu kalkulatora (digipass)
  6. Pārbaudiet savus datus un izvēlieties “Pieslēgties” pakalpojumu sniedzējam “SK ID Solutions AS”, lai dati tiktu nosūtīti
  7. Izlasiet lietošanas noteikumus un izvēlieties “Es piekrītu”, ja tiem piekrītat
  8. Izdomājiet tikai Jums zināmu PIN1 (lai pieslēgtos internetbankai) un PIN2 (lai apstiprinātu maksājumus un citus darījumus) kodu vai izvēlieties sistēmas ģenerētos PIN kodus
  9. Pārbaudiet un apstipriniet Jūsu ievadītos datus
  10. Apstipriniet PIN1 un PIN2 kodu

Varat sākt izmantot Smart-ID !

Smart-ID aktivizācija internetbankā

  1. Atveriet internetbanku tālrunī vai datorā ibanka.seb.lv un internetbankas pieslēgšanās ekrānā ievadiet savu lietotāja kodu un nospiediet pogu "Smart-ID".
  2. Pēc koda parādīšanās internetbankā atveriet viedtālrunī Smart-ID aplikāciju, salīdziniet aplikācijā un internetbankā redzamos kodus un, ja tie sakrīt, ievadiet Smart-ID aplikācijā PIN1.
  3. Internetbankā parādīsies paziņojums ar aicinājumu apliecināt savu identitāti.
  4. Pieslēdzoties internetbankai ar Smart-ID pirmo reizi, nepieciešams apliecināt savu identitāti, nospiežot pogu "Pieslēgties" un izmantojot kodu karti vai kodu kalkulatoru.
  5. Izlasiet internetbankas līguma noteikumus un apstipriniet tos, ievadot kodu no kodu kartes vai kodu kalkulatora.
  6. “Smart-ID” aktivizācija ir veiksmīgi pabeigta.

Internetbanka ar Smart-ID autorizāciju

Pieslēgšanās internetbankai

  1. Ievadiet lietotāja kodu, nospiediet pogu “Smart-ID”;
  2. Atveriet “Smart-ID” aplikāciju tālrunī, salīdziniet kodus internetbankā un Smart-ID aplikācijā un, ja tie sakrīt, ievadiet PIN1 kodu.
  3. Dažas sekundes pēc PIN1 koda ievadīšanas automātiski tiks atvērta internetbankas sākumlapa.

Maksājumu apstiprināšana

  1. Aizpildiet maksājuma formu, nospiediet pogu “Parakstīt elektroniski”.
  2. Salīdziniet kodus internetbankā un Smart-ID aplikācijā, ievadiet PIN2 kodu.
  3. Pēc dažām sekundēm internetbankā parādīsies maksājuma apstiprinājums.

Šādā secībā apstipriniet arī citus darījumus internetbankā.

Kā sākt lietot Smart-ID?
 

Aktivizācija internetbankā
 

Smart-ID: izmantošana internetbankā
 

Smart-ID un internetbankas lietošana mobilajās ierīcēs
 

Smart-ID drošība
 

Par Smart-ID lietošanu

Kā sākt lietot Smart-ID?

Lejuplādējiet Smart-ID aplikāciju Google Play (Android tālruņiem) vai App Store (iOS platformas tālruņiem) vietnē, izveidojiet personīgo profilu un izvēlieties divus PIN kodus - vienu (vismaz četru ciparu), ko izmantot, lai pieslēgtos internetbankai un otru (vismaz piecu ciparu), ko lietot, lai apstiprinātu maksājumus un citus darījumus.

Cik maksā Smart-ID?

Aplikācijas lejuplādēšana, reģistrēšanās, profila izveide un lietošana ir bez maksas.

Kas var lietot Smart-ID?

Kļūt par šīs aplikācijas lietotāju var ikviens pilngadīgs Latvijas Republikas iedzīvotājs, kurš lieto viedierīci ar Android (4.1 vai jaunāku) vai iOS (8.0 vai jaunāku) operētājsistēmu.

Vai ir noteikts termiņš, līdz kuram varu saņemt Smart-ID?

SEB bankas klienti varēs sākt lietot Smart-ID ar 1. aprīli. Nekādi termiņi vai laika ierobežojumi nav paredzēti – gan esošie, gan jaunie klienti varēs sākt lietot Smart-ID arī pēc gada vai diviem.

Vai man obligāti jāsāk lietot Smart-ID?

Smart-ID ir paredzēts Jūsu ērtībai, īpaši, ja dienas laikā veicat maksājumus, kuru kopējā summa pārsniedz 150 EUR, tomēr tas nav jālieto obligāti.

Vai Smart-ID varēšu lietot vairākās ierīcēs?

Jā, Smart-ID iespējams lietot gan tālrunī, gan planšetdatorā.

Vai Smart-ID varēšu lietot arī ārzemēs?

Jā, protams. Turklāt Smart-ID lietošana neradīs lielus izdevumus par mobilajiem sakariem, jo aplikācija pārsūta nelielu datu apjomu.

Vai Smart-ID var lietot bez interneta pieslēguma?

Nē. Smart-ID lietošanai mobilā interneta vai bezvadu interneta (Wi-Fi) pieslēgums ir obligāts.

Kā man rīkoties, ja esmu divu banku klients?

Šādā gadījumā abu banku elektroniskos pakalpojumus varēs izmantot ar vienu aplikāciju.

Vai varēšu lietot ar Smart-ID arī uzņēmuma internetbanku?

Jā, izmantojot privāto internetbanku ar Smart-ID, Jūs varēsiet pieslēgties arī uzņēmuma internetbankai.

Kas notiks ar kodu kartēm un kodu kalkulatoriem?

Ar ko Smart-ID atšķiras no kodu kartes vai kodu kalkulatora?

Smart-ID ir ērts veids, kā pieslēgties internetbankai. Smart-ID īpaši izdevīgi lietot ceļojumos, jo nav nepieciešami papildu autorizācijas līdzekļi (kodu karte vai digipass) - internetbankas lietošanai pietiek ar viedtālruni, kas pieslēgts internetam.

Atšķirībā no kodu kartes, kurā visi kodi atrodas vienuviet un nekad nemainās (kā rezultātā tos var nokopēt), Smart-ID atrodas Jūsu telefonā.

Vai tiešām pēc 1. aprīļa ar kodu kartēm var veikt maksājumus tikai līdz 30 EUR?

Sākot ar šī gada 15. jūniju, dienas limits maksājumiem uz citām bankām, ko varēs apstiprināt ar kodu karti, būs 150 eiro. Maksājumiem starp SEB bankas kontiem darījumu un dienas limiti tiks samazināti līdz 500 eiro. Tas nozīmē, ka pēc 15. jūnija SEB bankas klienti ar kodu kartēm varēs apstiprināt maksājumus uz citām bankām, kuru kopējā summa vienas dienas laikā nepārsniedz 150 eiro, bet viena maksājuma summa nepārsniedz 30 EUR. Savukārt ar kodu karti apstiprināto maksājumu uz citiem kontiem SEB bankā vienas dienas laikā kopsumma nevarēs pārsniegt 500 EUR.

Ko man darīt ar kodu karti, ja plānoju pāriet uz Smart-ID?

Iesakām no noglabāt drošā vietā, jo tā var noderēt, piemēram, gadījumos, kad viedtālrunis ir izlādējies.

Vai ierobežojumi attieksies arī uz pārskaitījumiem starp SEB bankas kontiem?

Maksājumiem SEB bankas ietvaros 15. jūnijā arī stāsies spēkā ierobežojumi, taču tie būs citi - gan viena darījuma, gan dienas limits tiks pazemināti līdz 500 eiro.

Vai ar kodu kartēm pēc 15. jūnija varēs 3D Secure sistēmā apstiprināt tiešsaistes maksājumus ar karti? 

Regulējošo iestāžu prasības attiecas arī uz norēķiniem ar maksājumu kartēm internetā. Tādēļ ar 15. jūniju  kodu kartes vairs nevarēs izmantot, lai apstiprinātu norēķinus ar maksājumu kartēm tajās internet vietnēs, kas izmanto 3D Secure autorizācijas sistēmu. To varēs izdarīt tikai ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru.

Taču kodu kartes pēc 1. augusta varēs izmantot, lai pieslēgtos e-pakalpojumiem vai citu uzņēmumu pašapkalpošanās portāliem un izpildītu darbības, kas nav saistītas ar norēķiniem.

Es lietoju kodu kalkulatoru. Vai man kaut kas ir jāmaina?

Nē – ja esat apmierināts ar savu līdzšinējo pieredzi. Iesakām pāriet uz Smart-ID, ja nevēlaties nēsāt līdzi kodu kalkulatoru.

 

Papildu informācija par Smart-ID aplikāciju atrodama smart-id.com mājaslapā.

Smart-ID informācijas un atbalsta dienests

Tālrunis: 1807 (Īsais numurs Latvijā. Tiek piemērotas tikai standarta zvana izmaksas, bez papildu piemaksām.)

Tālrunis: +371 6766 5001, e-pasts: help.lv@smart-id.com

Smart-ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem elektronisko pakalpojumu jomā. Pirmkārt, katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, tādēļ krāpniekiem nebūs iespējams iegūt apstiprinājuma kodu pat, ja izdevies iegūt klienta kodu un paroli. Otrkārt, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.

Papildu informācija par Smart-ID aplikāciju atrodama smart-id.com mājaslapā.

  •   Vienkārši

    Smart-ID aplikācija bez maksas pieejama „Google Play“ vai App Store vietnēs.

  •   Ērti

    Internets ir vienīgais, kas nepieciešams, lai pieslēgtos internetbankai ar Smart-ID.

  •   Droši

    Jūsu izdomāts un Jums vien zināms PIN kods ļauj pieslēgties Smart-ID aplikācijai.

 

Ko darīt, ja aplikācija ir nobloķēta?

Lai Jūsu Smart-ID aplikācija netiktu izmantota ļaunprātīgi, Jūsu profils tiek bloķēts šādos gadījumos:

 

Trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadīts PIN kods
(profils tiek bloķēts uz 3 stundām)

 

Atkārtoti, pēc 3 stundām, trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadīts PIN kods
(profils tiek bloķēts uz 24 stundām)

 

Trešajā reizē, trīs reizes pēc kārtas nepareizi ievadot PIN kodu (kopā 9 reizes), Jūsu datu aizsardzības nolūkos PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Lai turpinātu lietot Smart-ID, Jums jāizdzēš Jūsu profils no ierīces un jāreģistrējas no jauna.

 

Vai Smart-ID tiešām ir droši? Kas notiek, ja pazaudēju savu telefonu?

Smart - ID risinājums atbilst augstākajiem finanšu nozares drošības standartiem elektronisko pakalpojumu jomā. Pirmkārt, katra darījuma apstiprināšanai tiks ģenerēts unikāls kods, tādēļ krāpniekiem nebūs iespējams iegūt apstiprinājuma kodu pat, ja izdevies iegūt klienta kodu un paroli. Otrkārt, ja telefons tiek nozaudēts, Smart-ID aizsargā PIN kodi, ko zina tikai to lietotājs, tādēļ telefona atradējs nevarēs lietot Smart-ID un nevarēs piekļūt telefona īpašnieka bankas kontam.

 

Kas notiek, ja es aizmirstu savus Smart-ID PIN kodus?

Ja PIN kods tiek ievadīts nepareizi trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz trim stundām, kuru laikā lietotājs nevar ievadīt jaunu PIN kodu . Ja pēc tam PIN kods tiek ievadīts nepareizi vēl trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām. Pēc šī laika ir vēl trīs iespējas ievadīt PIN kodu, pēc kurām Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski, un to vairs nav iespējams atjaunot.

 

Kas ir stingrā autentifikācija?

Autentifikācija ir attālināta personas atpazīšana pēc kāda no trim faktoriem:

  • kaut kas, ko zina tikai klients (parole, PIN kods)
  • kaut kas, kas pieder klientam (karte, viedkarte, kodu kalkulators u.c.)
  • biometriskās īpašības (balss, pirkstu nospiedums u.c.)

Stingrajā autentifikācijā tiek izmantoti divi no šiem faktoriem, turklāt vienam no šiem elementiem ir jābūt unikālam un neatkārtojamam. Smart-ID to nodrošina, jo izmanto divus faktorus – PIN kodu, ko zina tikai lietotājs un aplikācijas ģenerētu unikālu autentifikācijas kodu.
Parole un kods no kodu kartes nav uzskatāmi par stingro autentifikāciju, jo kodu kartē ir ierobežots kodu skaits.

 

Vai SEB banka klientiem piedāvās tā saukto “balto sarakstu” – iespēju klientam internetbankā norādīt uzticamos saņēmējus (piemēram, komunālo pakalpojumu sniedzējus), kuriem maksājumus varētu apstiprināt ar vienkāršotu procedūru (ar kodu karti)?

Nē, SEB banka šādu iespēju pašlaik nepiedāvā. Dienas limits 500 EUR apmērā SEB bankas ietvaros daļā gadījumu ļaus klientiem norēķināties par elektrību, ūdensapgādi, gāzi un citiem komunālajiem pakalpojumiem. Lielākiem maksājumiem uz citām bankām aicinām izmantot Smart-ID aplikāciju vai kodu kalkulatoru.

Smart-ID – jauns autorizācijas veids

Smart-ID kā ērts un drošs autorizācijas risinājums internetbankai pakāpeniski aizstās kodu kartes.
Lasīt vairāk

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.